استانداری ایلام

استاندار ایلام

عدالت محوری نشاط اجتماعی و امیدآفرینی اساسی ترین فعالیت گروههای جهادی است

عدالت محوری نشاط اجتماعی و امیدآفرینی اساسی ترین فعالیت گروههای جهادی است

‍ استاندار ایلام:
⚡️عدالت محوری نشاط اجتماعی و امیدآفرینی اساسی ترین فعالیت گروههای جهادی است

 #گروههای_جهادی_قسمت_اول

استاندار ایلام گفت:عدالت محوری، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی اساسی ترین فعالیت گروههای جهادی است که آثار مثبتی در جامعه ایجاد می کند.
⭕️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام محمد نوذری عصر دوشنبه در نشست با گروه های جهادی بسیج سازندگی استان اظهار داشت: گروههای جهادی حرکتی مبتکرانه، انقلابی و بسیار ارزشمند است که دو مأموریت ویژه محرومیت زدایی و کاهش فقر در جامعه را پیگیری می کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت گروه های جهادی نقش موثری در محرومیت زدایی دارد و هیچ چیزی لذت بخش تر از کمک به دیگران نیست، گفت: عدالت محوری، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی اساسی ترین تاثیرگذارترین فعالیت گروههای جهادی است که آثار مثبتی در جامعه ایجاد می کند.

⭕️گروه های جهادی علاوه بر کارهای عمرانی، ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی ویژه ای دارند

استاندار ایلام با بیان اینکه کار جهادی تنها به فعالیت های عمرانی و زیرساختی در مناطق محروم معطوف نخواهد شد و علاه بر پیگیری و رفع فقر مادی، فقر اجتماعی و فرهنگی هم در دستور کار قرار می گیرد، گفت: این که گروه های جهادی خارج از مسائل عملیاتی و عمرانی بدنبال مفاهیم اجتماعی و فرهنگی هم رفتند و مسائلی چون حاشیه‌نشینی، کاهش فقر و توسعه آموزش را مطرح می کنند بی نظیر است.
وی محرومیت زدایی، ایجاد زیرساختها و فراهم اوردن امکانات لازم جهت اشتغالزایی با همکاری گروههای جهادی را از عوامل مهاجرت معکوس به روستاها و عمران و آبادانی این مناطق دانست.

⭕️دولت از طرح های مبتکرانه گروه های جهادی حمایت می کند 

استاندار ایلام گفت: دولت از طرح های مبتکرانه گروه های جهادی در حوزه مسایل اجتماعی از جمله خودکشی، طلاق و... با هدف کاهش آسیب و ایجاد نشاط که دارای فرضیه های علمی باشد به طور جد حمایت می کند.
نوذری افزود:  از واحد های تسهیل گری که در حال حاضر در شهرستان های ملکشاهی و محله های حاشینه نشین شهر ایلام راه اندازی شده و فعال هستند نمونه موفق این طرح ها می باشد که گروه های جهادی نیز با معرفی طرح خود و در صورت تصویب کارشناسی می توانند اعتبار لازم را دریافت کنند. 

⭕️فعالیت گروه های جهادی برای محرومیت زدایی وحدت آفرین است 

استاندار ایلام ورود گروه های جهادی بسیج سازندگی برای زدودن غبار محرومیت از مناطق کم برخوردار و تعامل آنان با مردم را وحدت آفرین دانست و گفت: ارتباطات گسترده گروههای جهادی با دانشگاهها، مسئولین و دوایر دولتی، گروههای مردمی و اقشار مختلف باعث ایجاد وحدت و همدلی در جامعه شده و اهتمام ویژه ای را برای انجام امورات مردم ایجاد می نماید.  
وی افزود: اندوخته های علمی دانشجویان،  تجربه کارکنان و مدیران، همدلی مردم و سازمانها و نهادهای مختلف، گروههای جهادی را توانمند و صاحب سبک نموده و بعنوان یک الگوی موفق مطرح نموده است.
نوذری ابراز داشت: استمرار فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم می تواند به توسعه فعالیت های عمرانی و زیرساختی در نهایت به ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهرها و رونق تول د در این مناطق می شود.

⭕️گروه های جهادی ظرفیت عظیمی برای دستگاههای اجرایی هستند

استاندار ایلام با بیان اینکه گروه های جهادی ظرفیت عظیمی برای همراهی دستگاههای اجرایی هستند خدمات فرهنگی و اجتماعی گروه های جهادی را بسیار ارزشمند و بی نظیر برشمرد و گفت: حضور گروه های جهادی در سیل اخیر، کنگره اربعین، آتش سوزی ها و کمک های مومنانه مایه دلگرمی مردم بود.
نوذری افزود: گروه های جهادی در مدیریت کرونا وحوزه های مختلف در کنار سپاه، بسیج و ارگانهای دولتی و اجرایی همواره کمک کننده بودند.
وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان نگران کننده است گفت: گروههای جهادی می توانند کمک کنند فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکلها و زدن ماسک در جامعه نهادیته شود و با فرهنگ سازی سطح سلامت مردم و بهداشت محیط را افزایش دهند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است