استانداری ایلام

استاندار ایلام

فرهنگ سازی مهم ترین مقوله در زمینه فراگیر شدن فریضه زکات است

فرهنگ سازی مهم ترین مقوله در زمینه فراگیر شدن فریضه زکات است

‍ استاندار ایلام:
فرهنگ سازی مهم ترین مقوله در زمینه فراگیر شدن فریضه زکات است

استاندار ایلام گفت: فرهنگ سازی مهم ترین مقوله در زمینه فراگیر شدن فریضه زکات است
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز دوشنبه در نشست ستاد پشتیبانی جمع آوری زکات استان اظهار داشت: فرمانداران با همکاری ائمه جمعه برنامه ریزی منسجم و هدفمندی را برای جمع آوری زکات تهیه و با برگزاری جلسات هماهنگی در راستای انجام این فریضه مهم اهتمام ورزند و از ظرفیت و امکانات دستگاههای شهرستان نیز بهره گیرند.

وی  با بیان اینکه زکات پیوند عاطفی بین مردم ایجاد می کند و سبب افزایش رزق و روزی می شود، گفت: باید تلاش کرد زکات هر منطقه در همانجا هزینه شود تا تاثیر آن در محرومیت زدایی و رفع فقر در آن منطقه، شهر یا روستا نمایان گردد.
محمد نوذری بیان کرد: جمع آوری زکات در سال ۱۴۰۰ باید هدفمند و دارای چارچوب و قاعده باشد که علاوه بر حضور دستگاه های مرتبط، باید از نظرات روحانیون برای اعمال حد شرعی و دینی مقدار زکات نیز بهره گرفت.

 وی با بیان اینکه جمع آوری زکات فطریه طبق دستورالعمل های کرونا مشخص می گردد، تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا  تا قبل از پایان ماه مبارک رمضان شورای زکات نشستی را در این خصوص برگزار و تصمیمات لازم را در خصوص شیوه جمع آوری زکات فطریه اتخاذ نمایند.

استاندار ایلام با بیان اینکه بهره گیری از امکانات سخت افزاری و وسائط نقلیه ادارات در جمع آوری زکات در کارگروه شهرستانها با مدیریت فرمانداران انجام می گیرد، ابراز داشت: کلیه دستگاه های مرتبط با جمع آوری زکات با هدف گذاری و داشتن برنامه ای منسجم در این فریضه دینی کمک کنند.

وی در ادامه نقش رسانه ها، فضای مجازی و صدا و سیما را در اشاعه فرهنگ زکات در استان بسیار مهم و اساسی تلقی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مبلغان، روحانیون، کارشناسان جهاد کشاورزی و شوراها و دهیاران در امر جمع آوری زکات در کلیه شهرستان های استان صروری است.
وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات همچون گذشته اهتمام لازم  را داشته باشند.
🗓 دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰
اخبار استانداری ایلام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است