استانداری ایلام

استاندار ایلام:

سند آمایش سرزمینی نقشه راه توسعه استان است/تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر نوبخت به استان

سند آمایش سرزمینی نقشه راه توسعه استان است/تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر نوبخت به استان

 عملکرد موفق استان ایلام در جذب ۱۰.۵ برابری اعتبارات پروژه‌های جهش تولید

استاندار ایلام:
⭕️ سند آمایش سرزمینی نقشه راه توسعه استان است/تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر نوبخت به استان 

🔵 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر محمد نوذری عصر امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که در این ماه با همراهی بیشتر مردم و تلاش مسئولان و با وحدت و همدلی شاهد فروکش کردن تب کرونا و مهار این بیماری خطرناک در استان شد و گفت: امروز به خاطر بررسی اوضاع وخیم کرونا در مناطق جنوبی استان رئیس و دبیر قرارگاه عملیاتی کرونا به منطقه اعزام شدند تا نشست این قرارگاه را با حضور مسئولان شهرستان های آبدانان، دهلران و دره شهر برگزار و تصمیمات لازم برای مهار کرونا اتخاذ نمایند.

وی در ادامه از تصویب و ابلاغ سند آمایش سرزمینی استان خبر داد و گفت: طرح مطالعاتی سند آمایش سرزمینی در سال ۹۶ شروع و در سال ۹۷ به اتمام رسید.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که این سند در شورای عالی آمایش کشور به تصویب رسیده، اظهار داشت: این سند مهم و راهبردی هم اکنون به دستگاه های اجرایی و فرمانداران ابلاغ شده است و بایست نقشه راه آنان در امور پیش رو باشد.

وی افزود: در تدوین این سند از نظر دانشگاهیان و نخبگان استان و کارشناسان امر استفاده شده و بالغ بر ۲۵ جلسه در شورای برنامه ریزی و کمیته تخصصی آمایش استان برای آن منظور گردیده است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان با اشاره به این مهم که سند آمایش سرزمینی استان در تدوام و منطبق بر سند چشم انداز ۲۰ ساله است، اضافه کرد: سند آمایش سرزمینی استان ۲۵ ساله است و در سال ۱۴۲۴ به اتمام می رسد.

وی با عنوان این مطلب که خطوط توسعه استان در سند آمایش سرزمینی ترسیم و مشخص شده است، گفت: برای توسعه متوازن بایست تمام برنامه های توسعه ای «کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت» استان ذیل این سند بالادستی تنظیم و اجرا شود.

دکتر نوذری در ادامه از تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر نوبخت به استان خبر داد و گفت: در سفر دکتر نوبخت به استان یک هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان برای تکمیل ۲۳ پروژه مهم اختصاص یافت که از این میزان ۷۳۸ میلیارد ۵۳۲ میلیون تومان تخصیص یافت و ۶۴۰ میلیارد تومان نیز امسال در بودجه ۱۴۰۰ تحقق می یابد.

وی در ادامه گفت: همچنین در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای ۱۷ پروژه جهش تولید استان اختصاص یافت که از این میزان ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

وی افزود: علاوه بر این ۸۵ میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن محرومین، ۲۵ میلیارد تومان برای تسهیلات بلاعوض و ... نیز تخصیص یافته است.

استاندار ایلام در ادامه از عملکرد موفق استان ایلام در جذب اعتبارات پروژه‌های جهش تولید استان خبر داد و گفت: از یک هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی تخصیص یافته در کل کشور ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم استان ایلام بوده است.

وی در ادامه از عملکرد خوب استان در جذب اعتبارات جهش تولید تقدیر کرد و گفت: ایلام با ۰.۷ دهم درصد جمعیت کشور ۷.۵ درصد اعتبارات پروژه‌های جهش تولید در کشور را جذب کرده و این بدان معناست که این استان توانسته بیش از ۱۰.۵ برای سهم جمعیتی خود اعتبار جذب کند.

گفتنی است در پایان این نشست طرح هادی شهر پهله و الحاق روستاهای هفت چشمه و فاطمیه به شهر ایلام تصویب شد.

🗓چهار شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰
اخبار استانداری ایلام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است