استانداری ایلام

استاندار ایلام در گفتگوی زنده با مردم:

مهار کرونا نیازمند همبستگی مردم و رعایت پروتکل هاست/ توسعه استان از مسیر تولید میگذرد حمایت‌ها و پشتیبانی ها ادامه دارد/ زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور در استان فراهم است

مهار کرونا نیازمند همبستگی مردم و رعایت پروتکل هاست/ توسعه استان از مسیر تولید میگذرد حمایت‌ها و پشتیبانی ها ادامه دارد/ زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور در استان فراهم است

اخبار ایلام:
🔹استاندار ایلام در گفتگوی زنده با مردم:
مهار کرونا نیازمند همبستگی مردم و رعایت پروتکل هاست/ توسعه استان از مسیر تولید میگذرد حمایت‌ها و پشتیبانی ها ادامه دارد/ زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور در استان فراهم است/ رسالت ما تامین معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی است
⚡️به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام محمد نوذری در گفتگوی زنده سیمای مرکز ایلام در برنامه افق روشن بطور زنده با مردم سخن گفت.
وی با آرزوی سالی همراه با سلامتی و عاقبت بخیری برای مردم، میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان را تبریک گفت.
استاندار ایلام در چهار بخش مهار کرونا، توسعه استان و تحقق شعار سال"تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها"، انتخابات و مشارکت حداکثری و مسائل اقتصادی و معیشت مردم سخن گفت.
🟢بخش اول مهار کرونا؛
⚡️استان ایلام با دو درصد جمعیت کشور، با ۲۷ درصد جمعیت جوان یک استان جوان است
⚡️سال 1400 در حالی آغاز شد که در سال قبل با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود ، سه موج کرونا را پشت سرگذاشتیم، موج سوم در آبان ماه یکی  از غم بارترین دوران کرونایی در استان بود که بسیاری از عزیزان و بزرگان استان را از دست دادیم.
⚡️کارهای خوبی با همراهی مردم انجام شده، همبستگی خوبی ایجاد شد در مدیریت کرونا ،نه به چهارشنبه سوری، نه به سفر رفتن و نه به دید وبازدیدها، از همه عوامل دخیل در کار تشکر می کنم، امسال هم انتظار داریم که این همبستگی در استان شکل بگیرید.
⚡️مردم ایلام علاقه بسیاری به چادر زنی در طبیعت دارند، ما تصمیم گرفتیم که این برنامه برگزار نشود و از مردم انتظار داریم که رعایت کنند، چرا که چیزی بالاتر از سلامتی نیست.
⚡️دومشکل عمده ما تردد از خوزستان و عراق بود که خوزستان بیشتر شهرهایش قرمز بود و عراق  هم بیشترین آثار ویروس جهش یافته وجود داشت.
 ⚡️ما در استان دو مشکل بزرگ داشتیم اول همجواری با خوزستان بود که این استان وضعیت بحرانی دارد و دیگری مرز با عراق بود که بیشترین مبتلایان به ویروس جهش یافته  را داشت، ما در مسیرهای منتهی به خوزستان ورود و خروج ها  کنترل، مدیریت و در نهایت ورودی و خروجی ها محدود شد و مرز را تا پایان تعطیلات بستیم.
⚡️امروز آبدانان از  زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد و دهلران هم شرایط خوبی ندارد، چرداول و ایوان هم مستعد این هستند که وارد فاز نارنجی شوند، ما در 4 روز اول فروردین ۲۰۹ نفر مبتلا،  71 نفر بستری و 2 نفر فوتی داشتیم که بسیار خطرناک است در حالیکه ۲۵ روز را بدون فوتی طی کردیم.
  ⚡️طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه و فرمانداران در سال گذشته با موفقیت اجرا شد  و بنا داریم که این طرح را تقویت کنیم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک یک اصل اساسی است مردم باید رعایت کنند تا وارد موج چهارم نشویم، انشاء الله سال 1400 سال بدون کرونا برای مردم جهان ، ایران اسلامی و به خصوص مردم ایلام باشد.
🟢بخش دوم، توسعه استان و تحقق شعار سال"تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها"
⚡️در سال ۹۹  که آبستن حوادث بی سابقه بسیاری برای ما بوداز جمله فشار اقتصادی، بیماری کرونا و..تلاش کردیم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید گام برداریم و در توسعه سرمایه گذاریها و ایجاد زیرساخت هاموفق عمل کردیم.
⚡️رهبر معظم انقلاب برای چندین سال است که محور شعار سال را در موضوع تولید نام گذاری می کنندکه این اهمیت کار را می رساند، تمام توانمان را در راستای تحقق شعار سال می گذاریم
⚡️ایلام به ظاهر کوچک اما به اندازی کشوری بزرگ ظرفیت اقتصادی دارد، اساس کار ما تولید است، آنچه که سد مسیر تولید است، از جمله سیستم بوروکراسی را هموار می کنیم.
⚡️کارگروهی متناسب با شعار سال تشکیل می شود و مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی را در محور تولید قرار می دهیم پشتیبانی و حمایت  لازم از تولید و سرمایه گذار را انجام میدهیم.
⚡️رابطه ی منطقی بین دانشگاه و تولید ایجاد می کنیم از ظرفیت علمی دانشگاه، پژوهشگران و نخبگان بهره می گیریم.
⚡️در دولت تدبیر و امید در استان ایلام در حوزه سرمایه گذاری کارهای بسیار خوبی انجام شده، در حوزه ی نفت و گاز از ابتدای انقلاب تاکنون 7 میلیارد یورو  در استان سرمایه گذاری شده که بالغ بر 5 میلیارد یورو آن چند سال اخیر اتفاق افتاده، افتتاح میدان نفتی آذر با اشتغالزائی ۳۲۰۰ نفر  روزانه ۵۴ هزار بشکه نفت را وارد چرخه تولید می کند.
 ⚡️افتتاح فاز دو پتروشیمی و واحدالفین با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون یورو و توسعه زیرساخت های کشاورزی در بستر سامانه گرمسیری و احیائ از دیگر مزیت های استان است که در محور تولید قرار می گیرد.

⚡️تلاش داریم تمرکزمان را در این چند ماه باقی مانده را بر روی این دو مولفه تولید نفت و گاز و پتروشیمی و کشاورزی قرار دهیم  اگر بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی ودولتی ، بنیادها و .. بهره بگیریم  زمینه توسعه استان فراهم می اید.
⚡️درحوزه ی راه و ارتباطات جاده ای، دغدغه اصلی ما صدای شنیدن صدای بوق قطار در ایلام بود،  استان ایلام یکی از استان های اثرگذار در تردد زوار اربعین با 65 درصد تردد بود که نیازمند توسعه و تکمیل راه های زمینی، هوایی و ریلی ست.
⚡️بزرگراههای استان در سال 92 تاکنون جهش بسیار بالایی داشته و تا پایان دولت به 200 کیلومتر خواهد رسید، مسیر ایلام حمیل، مهران به دهلران و دهلران به پل زال از جمله پروژه هایی است که در دستور کار است که تلاش می کنیم آنها را به سرانجام برسانیم.
🟢بخش سوم انتخابات
⚡️ما در سال ۱۴۰۰ در ۲۸ خرداد دو انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شورای شهر و روستا  را پیش رو داریم، همواره مشارکت در ایلام بالا بوده و میانگین ان به ۷۵درصد می رسد، انتظار این است که این مشارکت امسال نیز تکرار شود.
⚡️با ابلاغ دستور اجرایی انتخابات در ۱۸ اسفند در ۱۲ شهرستان و ۲۹ بخش، ۴۱ هیات اجرایی تشکیل شد، نقطه قابل توجه تلفیق دو هیات اجرایی با هم و تعامل با شوراهای نظارت بود.
⚡️در مجموع از ۱۹ تا ۲۵ اسفند ۶۵۳ نفر برای شوراهای شهر ثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل۱۳ درصد کاهش را نشان می دهد، از این تعداد ۹۰درصد مرد و ۱۰ درصد زن،  ۲۹۰ نفر لیسانس۱۶۲ نفر ارشد و 5 نفر دکتری و به لحاظ سنی ۱۷۴ نفر جوان و بیشترین ثبت نامی در شهر ایلام 148 نفر و کمترین در سیروان 13 نفر ثبت نام کردند
⚡️فرایند ثبت نام انتخابات شوراهای روستا از 16 فروردین آغاز و تا ۲۲ ادامه خواهد داشت.
 ⚡️ما در انتخابات دو وظیفه ذاتی سلامت و امنیت انتخابات را بر عهده داریم و نیز در کنار سایر دستگاهها و نهاد و..  دو وظیفه ملی ایجاد فضای رقابتی و تلاش برای مشارکت حداکثری داریم،  برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی همه باید تلاش کنیم که یک انتخابات باشکوه با حضور همه سلایق و گروهها در خرداد 1400 شاهد باشیم، مقدمات کار  انجام شده و فرمانداران و بخشداران آمادگی های لازم را برای برگزاری انتخابات دارند.
🟢بخش پایانی معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی
⚡️یکی از مهمترین اولویتهای ما تهیه و تامین کالاهای اساسی  و مایحتاج مردم است. انتظار من از مدیران هم کار و خدمت به مردم است، ما ستاد تنظیم بازار را بیشتر فعال کردیم تا بربازار نظارت داشته باشیم و کالاهایی که در استان تولید می شوند نیز حمایت شوند.
⚡️همه برنامه ریزی خود را برای حل مشکلات اقتصادی بکار خواهم بست و انشااله در سال جدید با رفع تحریم ها ، فشار اقتصادی کم و معیشت مردم متحول شود.
⚡️سال ۹۶ به ایلام آمدم، سه سال معاون سیاسی بودم، همه ساختارهای اجتماعی و سیاسی ایلام را می‌شناسم و همه تلاشم را برای توسعه استان انجام می‌دهم، کار و خدمت به مردم برای من یک امانت است، مردم ایلام را به عنوان مرد روزهای جنگ شناخته بودم و همه ی تلاش خود را از زمان ورود به استان معطوف به خدمت به مردم استان داشتم، امروز هم به عنوان استاندار از خدای خود خواستم که هر آنچه که در توان دارم را برای خدمت به مردم انجام دهم.
⚡️ اولویت ما بحث توسعه استان خواهد بود،
بنده خود را فرزند ایلام می دانم و مردم ایلام محبت بسیاری نسبت به بنده داشتند و ان شاء الله که لایق این محبت باشم و با کار و همدلی که ایجاد می کنیم بتوانیم آن را جبران کنیم.
⚡️امیدوارم سال 1400 سین اصلی مردم ایلام سین سلامتی باشد و مردم عزیز استان ما بحث کرونا را جدی بگیرند و از مردم خواهش می کنم به موضوع کرونا به صورت دقیق و فاصله گذاری ها و رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند.
⚡️از همه ی دوستانی از جمله اصحاب رسانه، صدا و سیما و مردم  که مدزریت کرونا همکاری موثری داشتند تشکر می کنم و برای همه مردم عزیز استان آرزوی سلامتی و بهروزی را دارم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است