استانداری ایلام

استاندار ایلام در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

تمام ابزار توسعه در کشور از مسیر تولید می گذرد/ تاکید بر عزم همگانی برای مهار کرونا/ قرارگاه مستقل در دشت عباس دایر می‌شود

تمام ابزار توسعه در کشور از مسیر تولید می گذرد/ تاکید بر عزم همگانی برای مهار کرونا/ قرارگاه مستقل در دشت عباس دایر می‌شود

استاندار ایلام در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:
تمام ابزار توسعه در کشور از مسیر تولید می گذرد/ تاکید بر عزم همگانی برای مهار کرونا/ قرارگاه مستقل در دشت عباس دایر می‌شود

🔻به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محمد نوذری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تقدیر از تلاش های ایشان به خاطر ایجاد فضای همدلی و وحدت در استان، خواستار بهره گیری از ظرفیت های بنیاد  مستضعفان، علوی و ..هم در حوزه تولید و هم سرمایه گذاری در استان شد.
 استاندار ایلام با ارائه گزارشی از وضعیت سال گذشته استان، گفت: علیرغم همه محدودیت‌ها در سال گذشته روند خوبی را در سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی و زیرساخت های عمرانی داشتیم که در راستای رونق و حمایت از تولید داخلی انجام گرفت و لذا برنامه‌ریزی‌های آتی هم بر همین اساس و در راستای تحقق شعار سال" تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه تمام ابزار توسعه کشور از مسیر تولید میگذرد، گفت: هدف ما حمایت از تولید و کالاهای داخلی است و تلاش می کنیم اولویتهای جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اقتصاد مقاومتی و ستاد تنظیم بازار را بر اساس شعار سال انجام دهیم انشااله که بیلان خوبی داشته باشیم.

🔸قرارگاه مستقل در دشت عباس دایر می‌شود

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: علیرغم برنامه‌ریزی های خوبی که در مهار و کنترل کرونا انجام گرفته، اما متاسفانه به دلیل رعایت نشدن دستورالعمل ها و ساده انگاری کرونا توسط مردم، امروز آبدانان در وضعیت نارنجی قرار گرفت.
وی با بیان  اینکه قرارگاه مستقل در دشت عباس دایر می‌شود گفت:  با توجه به موقعیت دشت عباس بعنوان مرکز ثقلی بین دهلران، آبدانان و استان خوزستان،  تلاش می‌کنیم به منظور مهار کرونا یک عزم جدی را در همه ارگانها  و مردم ایجاد کنیم.
محمد نوذری با اشاره به  موثر بودن طرح شهید قاسم سلیمانی در مهار کرونا در سال گذشته گفت: تلاش می کنیم تا این طرح تقویت و از  ظرفیت های آن بهره بگیریم.
وی در پایان گفت: با تدابیر اندیشیده شده مرز مهران برای تردد مسافر تا اخر تعطیلات بسته است.

🔸ضرورت تشکیل کارگروهی برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید و رفع موانع در استان

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه خوشبختانه پیشرفت های خوبی انجام شده که با گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: باید از ظرفیت هلدینگ‌ها، نهادها، بنیاد ها و سایر شرکت‌هایی که در روند توسعه کشور  دخیل هستند در توسعه استان بهره گرفته شود.
وی بر ضرورت تشکیل کارگروه توسعه در استان برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید و رفع موانع آن تاکید کرد و گفت: ظرفیت های عظیمی در حوزه های کشاورزی، صنعتی و زیرساختی استان وجود دارد که در صورت برنامه ریزی و فراهم نمودن مشوق های سرمایه گذازی می تواند عملکرد محسوسی در رونق تولید، رفع مشکلات اقتصادی و حل مسائل معیشتی در سفره خانواده ها داشته باشد.
حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد:  نباید مردم در تنگناهای معیشتی قرار بگیرند باید تلاش کرد تا با کنترل قیمت ها بار اضافی به مردم تحمیل نشود.
 وی ابراز داشت: بکارگیری نیروهای بومی در طرح ها و سرمایه گذاریهای دولتی و خصوصی یک ضرورت است که می تواند زمینه اشتغال و رفع بیکاری جوانان فراهم آورد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از تلاشهای استاندار و مجموعه مدیران با تشریح وضعیت کرونا در استان گفت: حضور مردم در طبیعت و فراموش کردن سختی ها و رنج های ناشی از کرونا می‌تواند در ایجاد نشاط  موثر باشد،  منتها باید تدابیری اندیشیده شود که مردم با رعایت پروتکل ها در طبیعت حضور یابند و از تجمعات منتج به خطر خودداری کنند.
🔸در تامین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم مشکلی وجود ندارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در این دیدار با تشریح وضعیت بازار گفت: با تلاش استاندار و مجموعه ستاد تنظیم بازار استان در تامین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم مشکل خاصی وجود ندارد و در روزهای گذشته در چند مرحله ۵۵،۳۰ و ۱۵ تن مرغ با قیمت ۲۰هزار و ۴۰۰ نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار به بازار تزریق و امروز نیز ۶۰ تن روانه بازار گردید.
رستمزاد با بیان اینکه تدابیر لازم جهت معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان و شناسایی ظرفیت های جدید اندیشیده شده گفت: در پایان تعطیلات از سایت طراحی شده که هم مشوق های سرمایه گذاری و هم ظرفیت ها رو معرفی می کند و از طرفی زمینه حضور هلدینگها را فراهم می آورد رونمایی خواهد شد.
وی در پایان گفت: از ابتدای آذر تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بازرسی انجام شده که در این بازرسی ها ۸۴۶ پرونده تخلف تشکیل و  ۵۴۶ واحد نیز پلمب شده است.
اخبار استانداری ایلام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است