استانداری ایلام

دو مطالبه‌ی مهم استاندار ایلام از رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور:

ایجاد سرمایه‌گذاری در حوزه معدن استان و ارائه تسهیلات ویژه برای اجرای طرح های این حوزه

ایجاد سرمایه‌گذاری در حوزه معدن استان و ارائه تسهیلات ویژه برای اجرای طرح های این حوزه

دو مطالبه‌ی مهم استاندار ایلام از رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور:
✔️ ایجاد سرمایه‌گذاری در حوزه معدن استان و ارائه تسهیلات ویژه برای اجرای طرح های این حوزه

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، صبح امروز شنبه ۲۳ اسفند ماه دکتر محمد نوذری استاندار ایلام در دیدار تقی نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور بر ایجاد ایجاد سرمایه‌گذاری در حوزه معدن استان تاکید کرد و گفت: استان ایلام دارای ظرفیت های مهمی در حوزه معدن است که می طلبد با سرمایه‌گذاری قابل توجه شاهد نقش‌آفرینی آن در ایجاد توسعه و اشتغال استان شد.

وی در ادامه گفت: در استان ایلام پروژه‌های زیادی در حوزه معدن وجود دارد که نیازمند تسهیل در این حوزه است و در این راستا خواستار مساعدت ویژه سازمان نظام مهندسی معدن کشور هستیم.

دکتر نوذری در ادامه از رئیس نظام مهندسی معدن کشور خواست ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده‌های حوزه معدن چون بیتومین ایوان که از ایلام به شورای معادن کشور می‌رود ، در ارائه تسهیلات از محل فعالیت ضمانت‌های معدنی توجه ویژه‌ای به استان ایلام داشته باشد.

در ادامه این نشست نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور ضمن تشکر از حمایت های خوب استاندار از حوزه معدن این استان را دارای ظرفیت ویژه در این حوزه عنوان کرد و گفت: ضعیف تر بودن عراق از نظر دانش معدن فرصت بسیار خوبی را برای توسعه صادرات باکیفیت پیش روی استان ایلام گذاشته است.

وی افزود: به عنوان نمونه ذخایر گچی استان در تولید گچ یا در مصرف سیمان در مصرف ساختمان به کار برده می‌شود در صورتی که از سنگ گچ می‌توان ۱۰ تا ۱۵ فرآورده ارزشمندتر از گچ ساختمانی استحصال کرد.

نبئی در ادامه گفت: سرمایه‌گذاران تشنه سرمایه‌گذاری در حوزه معدن هستند ولی در اغلب استان‌های کشور و مخصوصا استان‌های مرزی پکیج سرمایه‌گذاری مناسبی نداریم که در اختیار آنان بگذاریم.

وی بر حمایت از این طرح‌ها تاکید کرد و گفت: اگر در بخش معدن حلقه های استخراج و فرآوری خوب شکل بگیرد بخش قابل توجهی از صنایع را می‌تواند حمایت کند تا اقتصاد استان را رونق بدهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به همسایگی استان ایلام با عراق، تاکید کرد: عراق از نظر دانش معدن از ما ضعیف تر است و این فرصتی بسیار خوبی است اما آنها انتظار محصولات باکیفیت‌تری از ما دارند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است