استانداری ایلام

امام جمعه ایلام:

پیشگیری و مدیریت بحران در کشور کمرنگ شده است

پیشگیری و مدیریت بحران در کشور کمرنگ شده است

امام جمعه ایلام:
پیشگیری و مدیریت بحران در کشور کمرنگ شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر اله نور کریمی تبار
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز سه شنبه ۱۹ اسفند ماه در دیدار مهندس نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیشگیری و مدیریت قبل از حوادث از توصیه های اکید دین اسلام است که در جامعه کنونی ما کمرنگ شده است.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: در آموزه ها و سیره های اهل بیت (ع) پیشگیری از بحران و حوادث به کرات بیان شده اما در زندگی روزمره کنونی این آموزه ها عملیاتی نشده است.

وی افزود: البته در سال های اخیر اقدامات مناسبی در حوزه های منابع طبیعی و آبخیزداری انجام گرفته که نهال کاری ۱۰ هزار هکتار از بیابان های جنوب استان، ۶۰ هزار هکتار جنگل کاری و اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری از جمله اقدامات استان در مهار و کنترل نزولات جوی است.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: اما در برخی مناطق مشاهده می شود که حریم رودخانه ها به علت ساخت و سازهای غیرمجاز عمرانی یا مسکونی کوچک و آسیب پذیر شده است به گونه ای که با کوچکترین تندآب و سیلاب می تواند خسارت های عدیده ای را ایجاد کند.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: بروز سیلاب و ایجاد خسارت به تاسیسات و ابنیه ها حاصل ضعف دانش مدیریتی است که پیش از ایجاد ساخت و سازها مکان یابی درست را انجام نداده اند.

وی همچنین از ساخت و سازهای غیراصولی مسکونی شهری انتقاد و اضافه کرد: ساختمان سازی های غیراستاندارد در زمان بروز حوادثی چون زلزله می تواند حادثه خیز و بحران ساز باشد.

امام جمعه ایلام خواستار ایجاد اماکنی در داخل شهرها برای تجمع مردم در زمان بروز حوادثی چون زلزله یا سیلاب شد و گفت: در این گونه مواقع تجمیع مردم در یک مکان نزدیک یا داخل شهر خدمات رسانی به آنها تسهیل می یابد و همچین اینگونه اماکن برای برگزاری مراسمات خاص چون رژه، راهپیمایی و انواع تجمع ها کاربرد دارد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است