استانداری ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری مهران یک اولویت و ضرورت است/بهره برداری از سامانه گرمسیری در ایلام امنیت مرزها و توسعه استان را به همراه دارد.

ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری مهران یک اولویت و ضرورت است/بهره برداری از سامانه گرمسیری در ایلام امنیت مرزها و توسعه استان را به همراه دارد.

معاون استاندار ایلام:
✅ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری مهران یک اولویت و ضرورت است/بهره برداری از سامانه گرمسیری در ایلام امنیت مرزها و توسعه استان را به همراه دارد.

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر محمد نوذری روز سه شنبه ۱۶ دی ماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور دکتر محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد ایجاد منطقه ی آزاد تجاری مهران را یک اولویت و ضرورت دار دانست و بهره برداری از سامانه گرمسیری را ضامن امنیت مرزها و توسعه استان اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: یکی از مسائلی که در نظام به عنوان اولویت اصلی مطرح است بحث پایدارکردن مرزها بوده و در این راستا سیستم آبیاری سامانه گرمسیری در قطعات سه و چهار  در نقاط مرزی در شهرستان های ایلام ، مهران و ایوان به وسعت بیش از ۱۷ هزارهکتار در حال اجراست.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه بهره برداری از سامانه گمسیری زمینه ی اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در استان را تأمین می کند افزود: اجرای کامل این سامانه هم باعث ایجاد امنیت پایدار مرزهای استان شده و هم توسعه استان و بهبود وضعیت معیشت مرزداران را به دنبال خواهد داشت.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را در حوزه ی وزارت نیرو که خطوط انتقال اصلی است بیش از ۸۴ درصد و خطوط فرعی را که درحوزه وزارت جهاد کشاورزی بوده را ۹۶ درصد اعلام کرد. 

دکتر نوذری همچنین با اشاره به اولویت بالای مرز مهران در بحث منطقه ی آزاد تجاری خاطر نشان کرد: منطقه آزاد تجاری مهران از این جهت اولویت دارد که اولا در غرب کشور هیچ منطقه ی آزادی نداریم و همچنین مرز مهران دروازه ی عتبات عالیات است و سالانه بیش از ۸ میلیون زائر از مرز مهران تردد می کنند و البته از مطالبات مهم چندین ساله مردم استان نیز هست.

وی در پایان گفت: با توجه به این که زیرساخت های بسیار قوی در حوزه ی منطقه ی ویژه ی اقتصادی دراستان آماده شده، زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران به راحتی و با امکانات ایجاد شده مهیا شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است