استانداری ایلام

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام

مکتب حاج قاسم چراغ راه جبهه مقاومت در سر تا سر عالم است ...

مکتب حاج قاسم چراغ راه جبهه مقاومت در سر تا سر عالم است ...

 مکتب حاج قاسم چراغ راه جبهه مقاومت در سر تا سر عالم است ...
✍️قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام 

سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی از فرزندان اصیل انقلاب و پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) است و بدون شک رزمندگان جبهه مقاومت در اقصی نقاط عالم با تاسی به سیره حاج قاسم راه این شهید والا مقام را ادامه خواهند داد.

واضح است که امام امت خود الگویی به تمام معنا در مبارزه با طاغوت و ظلم و ستم بود و همین کافی بود تا رهروان وی تابلویی زیبا و بی چون و چرا در طی طریقت مسیر عشق و دلدادگی در پشت سر علمدار قرن تا طلوع فجر انقلاب اسلامی بپیمایند. 

امام با انقلاب اسلامی استقلال، سربلندی و عزت ملی را برای ایرانیان به ارمغان آورد و نقشی مهمی در تربیت و پروش نسل های انقلاب ایفا کرد. 

بعد از رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی تداوم بخش راستین راه و مکتب امام عزیز بود. راهبرد و هدایت معظم له در پیروزی جبهه مقاومت، بی بدیل بود. در این دوران نیز راه امام در حفظ دستاوردهای انقلاب و اعتلای جمهوری اسلامی تداوم یافت و ایران اسلامی با انواع حربه ها و تحریم های ظالمانه دشمن مواجه بود ولی تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی چون اقتصاد مقاومتی در داخل و تشکیل جبهه مقاومت برای دفاع از ارزش های انسانی و الهی کارگشا بود. در این زمينه رهبر انقلاب با انتخاب هوشمندانه حاج قاسم سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس مبدع یک مکتب روشن در جبهه مقاومت علیه زورگویان عالم شد.

در این بین دستاوردهای دفاع مقدس و تجربه این دوران در شکل گیری اندیشه مقاومت در منطقه حائز اهمیت بود. دفاع مقدس به ما چگونه ایستادن در مقابل دشمن بر سر آرمان های امام ، انقلاب و شهدا را آموخت و اگر امروز اندیشه مقاومت اینقدر پویا و بالنده است، از ایستادگی و رادمردی رزمندگان اسلام در مقابل دشمنان ایران و اسلام در دوران دفاع مقدس نشات گرفته و از این رو طراحان نقشه راه مقاومت همان فرماندهان شجاع و بی ادعای دوران دفاع مقدس هستند.

در اینجا نقش سردار سلیمانی و چهره کاریزماتیک وی در استمرار پیروزی های جبهه مقاومت، غیر قابل انکار است. سردار سلیمانی به معنای واقعی یک فرمانده و سرباز شجاع و دلیر و دارای هوش و تعهد مثال زدنی برخوردار بود.

او مرد میدان و صف شکن خط مقدم دشمن و الگویی تمام عیار برای سربازان بود که در هنگامه خطر جلوتر از همه به دل دشمن می تاخت و سربازان در پشت سر او حرکت می کردند و این رمز شکست ناپذیری و ماندگاری این فرمانده مقتدر و شجاع است.


سردار سلیمانی فاتح سرافراز نبرد با تروریست های داعشی بود. شجاعت، تعهد و ایمان راسخ حاج قاسم به نابودی جبهه باطل قدرتی عجیب به محور مقاومت تزریق کرد تا جایی که ابهت و هیمنه رعب آور اما پوشالی داعش مدعی فتح جهان را با آن یال و کوپال و حامیان جهانی و منطقه ای با دستان این ابرمرد تاریخ ریشه کن و در هم شکسته شد.

و امروز مکتب حاج قاسم چراغ را جبهه مقاومت در سرتاسر عالم شده است. آثار گسترده و مانای شهادت سردار سلیمانی و یارانش در وحدت جهان اسلام بی بدیل و شگفت آور بود و نکته جالب ماجرا اینکه دشمنان‌ فکر می کردند با ترور حاج قاسم جبهه مقاومت از کار خواهد افتاد و اتحاد مسلمانان از هم می پاشد، اما همگان اعم از دوست و دشمن دیدند که جهان به رستاخیزی در خونخواهی این سردار محبوب مبدل شد.

سردار سلیمانی در داخل نیز موجب اتحاد همه جناح ها داخل کشور شد. شهادت حاج قاسم در داخل همه جناح ها و گروها را در مسیر مقاومت متحد و منسجم و در خارج ملت های آزاده جهان را پشت سر جبهه مقاومت قرار داد تا دامنه جنگ با استکبار در سرتاسر عالم گسترده شود و بدون شک امروز مکتب سردار سلیمانی مسیر مشترک تمامی حق طلبان و آزادی خواهان جهان در نبرد علیه باطل است.

اما ترور ناجوانمرادنه سردار سلیمانی و همراهانش نقش مهمی در بیشتر آشکار شدن چهره خبیث نظام استکباری به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریسم به جهانیان نشان داد. به دیگر سخن ترور و شهادت فرماندهی که پایان دهنده داعش بود پشت پرده بوجودآوردندگان این گروه وحشی را بیش از پیش آشکار ساخت و نشان داد که پایان داعش چقدر آنها را به فلاکت و ضعف انداخته که شبانه چهره شاخص مقاومت و نابودگر داعش را ترور و به شهادت می رسانند. 

آری، شهادت حاج قاسم چهره خبیث و کریه آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی را در حمایت از داعش بیش از پیش نمایان و آشکار کرد چرا که ترور یک فرمانده نظامی آن هم در یک کشور ثالث نقض بارز قوانین بین‌المللی بود و از این زاویه نیز چهره زشت آمریکایی‌ها در نظام بین الملل بیشتر نمایان شد.

سردار سلیمانی همچنین با ایستادگی در مقابل تروریست نقش مهمی در افزایش بصیرت و همگرایی ادیان و مذاهب در مقابل استکبار داشت‌. حاج قاسم در داخل کشور فراتر از رنگ و جریانات مختلف ظاهر شد و بعنوان یک قهرمان ملی برای ملت ایران به سردار دلها تبدیل شد و در دفاع از ملت های مظلوم عالم به یک قهرمان تمام عیار جهان اسلام مبدل شد که امروز موجب همگرایی بین مذاهب و ادیان در دفاع از حریت، آزادگی و انسانیت شده است. از این رو در هر کوی و برزنی که ندای آزادی خواهی و مبارزه با استکبار بلند است به یقین نام و نشان و مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی زنده است.

امروز ترویج و نهادینه سازی روحیه ولایتمداری و ترویج سبک زندگی سردار سلیمانی در جامعه کنونی امری ضروری به نظر می رسد. شهید سلیمانی یک فرمانده شجاع، انسان بی ریا و در ولایتمداری الگو و نماد وفاداری بود و به راستی که حاج قاسم با گفتار و رفتار خود در مسیر درست ولایتمداری گام برداشت و باعث رویش واقعی برای گفتمان انقلاب اسلامی شد که لازم است سرمشق و الگوی همه گروه ها، جناح ها و دلسوزان برای انقلاب و نظام و ولایت، قرار گیرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است