استانداری ایلام

استاندار ایلام

دیدار استاندار ایلام با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور

دیدار استاندار ایلام با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور

 دیدار استاندار ایلام با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور

استاندار ایلام:
✅ بازگشایی بازارچه های مرزی استان می تواند نقش مهی در توسعه اقتصادی منطقه و کشور داشته باشد.

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز دوشنبه ۸ دیماه با دکتر حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزير كشور دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار بر نقش بازارچه های مرزی در این شرایط تحریمی تاکید کرد و گفت: بازگشایی بازارچه های مرزی استان می تواند نقش مهی در توسعه اقتصادی منطقه و کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت مرزهای استان در مراودات بین دو کشور ایران و عراق خواستار تکمیل پروژه‌های مرزی در استان شد و گفت: امروز رابطه حسنه‌ای بین این دو کشور برقرار است که این مهم ضرورت توجه به پروژه‌های مرزی استان را دو چندان کرده است.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه خواستار راه اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات،  چنگوله و هلاله شمالی شد و گفت: نقش بازارچه های سه‌گانه در انجام مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین ایران و عراق بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده است و بازارچه هلاله شمالی نیز که از مطالبات مهم استان بوده است خوشبختانه در شورای ساماندهی مبادلات مرزی مصوب شده و برای تصویب به دولت می رود.

استاندار ایلام اظهار داشت: با انجام این مهم موفق به کسب مجوز برای سه بازارچه چیلات، چنگوله و هلاله شمالی خواهیم شد و این می تواند نوید دهنده روزهای خوب فراروی تجارت و بازرگانی استان باشد.

در این نشست معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نسبت به خواسته ها و مطالبات استان قول مساعد داد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است