استانداری ایلام

استاندار ایلام

افتتاح فازهای اول و دوم پتروشیمی ایلام در دولت تدبیر و امید با بیش از ۷ میلیارد یورو سرمایه گذاری ...

افتتاح فازهای اول و دوم پتروشیمی ایلام در دولت تدبیر و امید با بیش از ۷ میلیارد یورو سرمایه گذاری ...

💥 افتتاح فازهای اول و دوم پتروشیمی ایلام در دولت تدبیر و امید با بیش از ۷ میلیارد یورو سرمایه گذاری ...

مطالبات مهم استاندار ایلام در مراسم افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام از رئیس جمهور:
⭕️ مدیریت مستقل نفت و گاز در استان ایلام ایجاد شود/نیاز پروژه ان جی ال دهلران به ارز از طریق صندوق توسعه ملی تامین شود/ضرورت ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان با توجه به موجود بودن خوراک لازم و ...

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز پنجشنبه ۴ دیماه در مراسم افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام در قالب طرح های الفین و گوگرد زدایی که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد گفت: از دولت تدبیر و امید و علی الخصوص وزیر نفت به خاطر توجه خاص و ویژه به توسعه زیرساختهای ایلام تقدیر و تشکر کنم.

وی در ادامه گفت: مردم ایلام علاقه مند به سفر رئيس جمهور به استان هستند و از کارهای بزرگی که در این استان انجام شده تقدیر و تشکر می کنند.
 
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به  سرمایه گذاری عظیمی که در زمینه نفت و گاز در ایلام انجام شد افزود: با توجه به این که ایلام حدود ۱۱ درصد گاز و بیش از ۳ درصد نفت کشور را به خود اختصاص داده کارهای خوبی توسط  وزارت نفت و هلدینگ‌های خلیج فارس، ایرانیان وشصتا و ... سایر هلدینگ ها انجام شده که بی نظیر است.

وی با اشاره به نیاز پروژه ان جی ال دهلران که نیاز به ارز از طریق صندوق توسعه دارد خواستار دستور رئیس جمهور محترم برای تکمیل این پروژه بزرگ شد و خاطر نشان ساخت: با توجه به این که در حوزه نفت و گاز در ایلام  بیش از ۷ میلیارد یورو سرمایه گذاری شده است، تقاضا دارم که یک مدیریت مستقل نفت و گاز برای مدیریت این همه پروژه‌ی بزرگ دراستان ایجاد شود چرا که ایلام یک منطقه ی نفت خیز و گازخیز است و اگر مدیریت در ایلام مستقر شود کارها بهتر مدیریت شده و این یک کا بسیار ارزشمندی خواهد بود.

سلیمانی دشتکی با تأکید برضرورت ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی با توجه به خوراک مناسبی که در استان تولید می شود ابراز داشت: با توجه به ظرفیت  مناسبی که صنایع پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی می تواند برای کشور و استان ایجاد کند تقاضا دارم که هلدینگ های وابسته به پتروشیمی سرمایه گذاری مناسبی برای اجرای پروژه های بیشتر پایین دستی در این حوزه با توجه به درآمدزایی و اشتغال زایی که در استان خواهد داشت انجام دهند.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور نیز در این مراسم با تشکر از زحمات قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام، نمایندگان استان و دیگر مسئولان گفت: آقای زنگنه وبنده برای کارهایی که در استان نیاز است در خدمت خواهیم بود و جنابعالی هم مواردی را ذکر کردید طی نامه ای ارسال نمایید تا دستورات لازم داده شود.

دکترحسن روحانی افزود: مردم ایلام حق بزرگی برهمه‌ی ما دارند، این مردم در جنگ ایستادگی کردند و در این سال های اخیر هم خدمتگذار زائرین اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین بوده‌اند، بنابراین هر کاری که برای این مردم عزیز کنیم باز هم کم است.

همچنین در این مراسم بیژن زنگنه وزیر نفت از اقدامات نهم دولت تدبیر و امید در استان شهید پرور ایلام گفت و تصریح نمود: این از افتخارات دولت تدبیر و امید است که فاز اول پتروشیمی را با حضور رئیس‌جمهور در سال ۹۳ و فاز دوم پتروشیمی را شامل پروژه های مهم الفین و گوگرد‌زدایی را در استان قهرمان ایلام به ثمر می رساند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است