استانداری ایلام

استاندار ایلام

سهم پژوهش از اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان ایلام از یک به سه درصد افزایش یابد ...

سهم پژوهش از اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان ایلام از یک به سه درصد افزایش یابد ...

سهم پژوهش از اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان ایلام از یک به سه درصد افزایش یابد ...

استاندار ایلام:
⭕️عادی انگاری وضعیت کرونا ما را به شرایط بحرانی بازخواهد گرداند/رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا برای همه دستگاه ها الزامی است/پژوهش دانشجویان چراغ راه آینده دستگاه های اجرایی است/توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در هر جامعه ای بدون پژوهش امکان پذیر نیست ...

💢به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه ۳ دیماه در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان ضمن هشدار عادی سازی وضعیت کرونا در استان گفت: به نظر می رسد که داریم به عادی انگاری وضعیت کرونا می رسیم که این وضعیت را بدتر خواهد کرد به عنوان مثال روز گذشته در جلسه ای در نیروی انتظامی حضور داشتیم که سالن یک درمیان پرشده بود در حالی که طبق دستور العمل های ستاد کرونا فقط ۲۰ نفر را مجاز می داند البته مجری خود آنان بودند و بایست همه پایبند به مصوبات ستاد ملی کرونا باشیم.

وی در ادامه گفت: بعد از وضعیت بحرانی کرونا در آبان ماه  تلاش همه‌جانبه‌‌ای با همراهی خوب مردم و مسئولین انجام شد و بالاخره وضعیت بهتر شد و از حالت بحرانی و قرمز عبور کردیم تا مادامیکه الان سه شهرستان استان نارنجی و مابقی زرد هستند و برای اولین بار تعداد بستری ها به ۶۰ نفر رسیده این در حالی است که در زمانی ما بالای ۴۰۰ نفر بستری داشته ایم.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که اگر وضعیت را عادی بگیرم و نسبت به دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتي بی خیال بشویم قطعا به حالت بحرانی قبل بازمی گردیم، هشدار داد: وقتی ما دیگران را از گردهمایی و دورهمی ها منع می کنیم خودمان باید جلوتر از همه این موضوع را رعایت کنیم.

وی افزود: در برخی شهرستان ها برگزاری مراسمات شادی و عزا با جمعیت بالا فاجعه به بار آورد و دو هفته بعد تعداد بستری ها و بعد از آن فوتی ها زیاد شدند.
 
سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که همه دوست دارند در مراسمات مختلف ملی، مذهبی، مراسمات جشن و عزا و ... شرکت کنند و این جزو فرهنگ ماست ولی در این شرایط کرونایی همه ما باید خود را با وضعیت تطبیق بدهیم چراکه کرونا هیچ وقت با ما تطبیق پیدا نمی کند.

وی افزود: برای رسیدن به این شرایط سختی ها و هزینه های فراوانی داده ایم  و وقتی ما این همه تحمل کرده ایم باید چند وقت دیگر نیز تحمل کنیم تا عزیزان خود را از دست ندهیم و باتمام تلاش ها به وضعیت متعارف برسیم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود پژوهش دانشجویان را چراغ راه آینده دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: پژوهش های انجام شده در ایلام بیشتر علمی و کاربردی است و این می تواند در توسعه اقتصادی و رونق صنعت استان تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: پژوهش های دانشجویان ایلامی باید بعنوان یک مرجع مهم برای استفاده پژوهشگران سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر تخصیص اعتبارات برای توسعه پژوهش، باید سال آینده نیز اعتباراتی برای پژوهش در حوزه دفاع مقدس ایلام بطور ویژه اختصاص یابد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه پژوهش های دانشگاه های ایلام راه را برای توسعه عملکردی دستگاه های اجرایی استان فراهم کرده است، افزود: دایره المعارف مرجع پژوهش دانشجویان دانشگاه های ایلام باید در سال ۱۴۰۰ تالیف شود.

وی با قدردانی از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و رییس دانشگاه ایلام به دلیل توجه ویژه به بخش پژوهش اضافه کرد: توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در هر جامعه ای بدون پژوهش امکان پذیر نیست، کما اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بیشترین سهم اعتبارات به برنامه های علمی و پژوهشی اختصاص دارد.

استاندار ایلام اظهار داشت: دانشگاه های استان هر اندازه به بخش پژوهش های علمی توجه کنند به همان اندازه بالاترین بهره وری و کمترین اتلاف منابع را خواهند داشت.

وی در پایان از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست: سهم پژوهش از اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان ایلام  از یک به سه درصد افزایش یابد.

گفتنی است در پایان این نشست از هفت پژوهشگر برتر دانشگاه ایلام به نمایندگی از پژوهشگران دانشگاه های استان توسط استاندار ایلام تجلیل شد

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است