استانداری ایلام

استاندار ایلام در مراسم تجلیل از پرستاران استان عنوان کرد:

همه ما در این شرایط سخت به پرستاران مدیون هستیم ...

همه ما در این شرایط سخت به پرستاران مدیون هستیم ...

💥 همه ما در این شرایط سخت به پرستاران مدیون هستیم ...

استاندار ایلام در مراسم تجلیل از پرستاران استان عنوان کرد:
⭕️ پرستاران و کادر درمان ایثارگری را به معنای واقعی در مقابله با بیماری کرونا نشان دادند/رعایت پروتکل های بهداشتی به نوعی قدردانی از ایثارگری‌های پرستاران و کادر بهداشت و درمان است/مردم و مسئولین ما باید قدردان زحمات و تلاشهای کادر درمان و پرستاران باشند/و ...
افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران از دی ماه

🟡 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، صبح امروز دوشنبه ۱ دیماه، قاسم سلیمانی دشتکی در مراسم تجلیل از مدیران و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام که به مناسبت روز پرستار برگزار شد، اقدامات کاردرمان و پرستاران را در مقابله با بیماری کرونا را اوج ایثارگری عنوان کرد و گفت: پرستاران و کادر درمان با به خطر انداختن جان خود و خانواده ایثارگری را به معنای واقعی در مبارزه با بیماری کرونا نشان دادند.

وی در ادامه گفت: در بحث همه گیری بیماری کرونا استان ایلام شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشت و از انجا که ما یکی از اولین استانهایی بودیم که درگیر این بیماری شدیم، کادر درمان و پرستاران با ایثارگری و جانفشانی به مقابله با این بیماری پرداختند.

استاندار ایلام با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم استان در ابتدای همه گیری کرونا گفت: پویش های بسیار خوبی در استان شکل گرفت از جمله نه به چهارشنبه سوری، نه به سفرهای نوروزی، نه به حضور در طبیعت، نه به دید و بازدید ها،  نه به سیزده بدر و بسیاری دیگر از پویش هایی که برای جلوگیری از همه گیری بیماری کرونا صورت گرفت، که این مهم در مهار و کنترل بیماری اثرگذار بود.

وی در ادامه گفت: در این مقطع بهبود نسبی شرایط باعث شد که مردم پروتکل های بهداشتی را کمتر رعایت کنند و این غفلت باز هم ما را دچار مشکلاتی در حوزه کرونا کرد و متاسفانه آمار بستری ها و مرگ و میرها در استان بیشتر شد.

وی افزود: افزایش آمار مبتلایان به کرونا باعث ایجاد محدودیت هایی در استان شد که منع تردد بین استانی و شهرها و تعطیلی بازار از جمله این محدودیت ها بود و در این راستا بیشترین و سخت ترین فشاری که در حوزه کرونا به استان وارد شده در آبان ماه امسال بود که متاسفانه شاهد بستری ها، ابتلا ها و مرگ و میر های بسیاری بودیم. 

سلیمانی دشتکی ابراز داشت: متاسفانه در این ایام بالغ بر ۶۸۰ نفر از هم استانی های عزیز جان خود را از دست دادند و چهار نفر از کادر درمان نیز در استان شهید شدند که یاد و خاطره همه درگذشتگان را گرامی میداریم.

وی افزود: در جمع تاکنون بیش از  ۲۳  هزار نفر در استان مبتلا به کرونا شده اند که در مقایسه با جمعیت استان آمار بسیار بالایی است!

استاندار ایلام ‌یکی دیگر از بزرگترین مشکلات در مبارزه با بیماری کرونا ناقلان بدون علامت عنوان کرد و گفت: این افراد در ظاهر سالم هستند ولی ناقل بیماری هستند و باعث گسترش و همه گیری می شوند.

وی در ادامه گفت: ‌دیگر مشکلی که ما در بحث همه گیری کرونا داریم دورهمی ها، شب نشینی ها، دید و بازدیدها و حضور در مجالس شادی و عزا و یا سفر دسته جمعی افراد در طبیعت به همراه خانواده است که این عامل نیز در شیوع و گسترش بیماری کرونا نقش داشته است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با عنوان این مطلب که ‌زبان ما برای تشکر از پرستاران عزیز و کادر درمان قاصر و ناتوان است، گفت: به شخصه شاهد بودم که در همین آبان ماه بیش از ۵۰۰ نفر بستری در بیمارستانها داشتیم و در این زمینه بیشترین فشار ها در مرکز استان و بیمارستان شهید مصطفی بود که در این میان کادر پزشکی و پرستاران عزیز چون دوران دفاع مقدس در خط مقدم فداکاری بودند و این حقیقتا جای تشکر و قدردانی دارد.

‌وی در ادامه گفت: ایثارگری ها و جانفشانی های کادر درمان و پرستاران و پزشکان در این مدت برای نجات جان بیماران بی نظیر بود و در این تلاش ها تعداد بسیاری از کادر درمان پزشکان و پرستاران و حتی بسیاری از مدیران و معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی افزود: مردم و مسئولین ما باید قدردان زحمات و تلاشهای کادر درمان و پرستاران باشند چون جان خود و خانواده خود را برای نجات جامعه به خطر انداخته اند.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که تلاش‌های بسیار زیادی برای پشتیبانی از کادر درمان و پرستاران هم در زمینه تامین تجهیزات و امکانات لازم و هم در بحث ابنیه و سازمان ها و پرداخت معوقات، حقوق و مزایای کادر درمان صورت گرفته است، گفت: ما در این راه پیگیری های بسیاری با وزیر محترم بهداشت درمان و معاونین ایشان و همچنین دوستان سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم و ماحصل آن این بود که ما قسمتی از اعتبارات جاری و عمرانی استان را به حوزه بهداشت و درمان اختصاص بدهیم.

وی در ادامه گفت: همچنین ‌پیگیری های بسیار خوبی نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات به حوزه بهداشت و درمان ازجمله اختصاص و جذب ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی استان صورت گرفت.

وی افزود: در چند روز گذشته نیز تصمیمات خوبی برای حوزه بهداشت و درمان و خصوصاً پرستاران صورت گرفته که در بحث پرداخت معوقات این عزیزان اقدامات بسیار خوبی در نظر گرفته شده و همین طور اعلام شد که حقوق پرستاران از دی ماه حدود ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت که البته این اقدامات در برابر ایثارگری ها و جانفشانی کادر درمان و پرستاران عزیز ناچیز است.

گفتنی است در پایان این مراسم قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام از تعدادی از پرستاران نمونه استان به نمایندگی از جامعه پرستاری تقدیر کرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است