استانداری ایلام

استاندار ایلام در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی:

اطلس اراضی ایلام در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری بارگذاری شود/زمین های واگذار شده که بر طبق مفاد قرارداد عمل نکرده اند، خلع ید و به اموال عمومی بازگردانده شوند.

اطلس اراضی ایلام در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری بارگذاری شود/زمین های واگذار شده که بر طبق مفاد قرارداد عمل نکرده اند، خلع ید و به اموال عمومی بازگردانده شوند.

استاندار ایلام در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی:
⭕️ اطلس اراضی ایلام در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری بارگذاری شود/زمین های واگذار شده که بر طبق مفاد قرارداد عمل نکرده اند، خلع ید و به اموال عمومی بازگردانده شوند.

🟣 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه ۲۴ آذر ماه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی با تاکید بر شناسایی نوع کاربری اراضی استان، گفت: اطلس اراضی باید در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ادغام و بارگذاری شود.

وی با تاکید بر این مهم که همه دستگاه‌ها موظف به همکاری در تدوین اطلس اراضی و تکمیل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هستند، گفت: در صورت ورود سرمایه گذار بایست زمین لازم را معرفی کنیم و با توجه به زیرساخت هایی که وجود دارد اولویت با شهرک های صنعتی باشد اما اگر کارخانه ی بزرگی هم درخواست سرمایه گذاری داشت ما خارج از شهرک های صنعتی هم زمین آماده داشته باشیم که در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی افزود: در دوران گذشته زمین هایی واگذار شد که در قالب فعالیت مورد نظر اقدام مناسبی انجام ندادند که در این نشست تصویب می شود که به سرعت هم شهرک ها، امور اراضی و منابع طبیعی اگر زمینی واگذار شده است و بر اساس مفاد قرارداد عمل نشده است خلع ید شود و به اموال عمومی بازگردد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار غنی شدن مباحث شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی شد و گفت: استان ایلام یکی از استان های مهم و با ظرفیت بالا در کشور در حوزه های مختلف چون پتروشیمی، نفت و گاز، مزیت ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و کارخانه های متعدد از جمله کارخانه سیمان و ... است که بایست بر روی این  پتانسیل‌ها تمرکز شود.

وی با عنوان این مطلب که محتوای جلسات دولت با بخش خصوصی باید مسایل روز استان با محوریت رفع مشکلات واحد تولیدی تخصصی تر و قوی تر باشد، ابراز امیدواری کرد: علاوه بر جلسات دولت با بخش خصوصی در جلسات اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل نیز مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی مطرح و بسیاری از این مسایل نیز تاکنون برطرف شده است.

وی تاکید کرد: مصوبات و تعداد جلسات دولت با بخش خصوصی بیشتر و موضوعات بسیار مهمی در خصوص رفع مشکلات بخش خصوصی مطرح شود.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در تدوین صورت جلسات و مصوبات دولت با بخش خصوصی باید از کارشناسان متخصص و کاردان استفاده شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز باید در راستای حل مسائل بخش خصوصی اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: همه دستگاه ها باید بیشترین همکاری را در حل مشکلات واحد تولیدی بخش خصوصی داشته باشند.

استاندار ایلام به مشکلات کارخانه سیمان دهلران اشاره کرد و افزود: مشکل این واحد اجرای ماده ۲۰ رفع موانع تولید است که اگر طبق قانون هر واحدی از این تسهیلات استفاده کند و در موعد مقرر نتواند تسهیلات خود را بازپرداخت کند، دولت اجازه می دهد با نرخ اولیه این تسهیلات را نیز تسویه کند.

وی در ادامه گفت: حل مشکلات کارخانه سیمان دهلران منوط به اجرای تعهدات، همکاری و تسریع در بهره برداری این واحد است.

نماینده عالی دولت در استان سپس به مشکلات کارخانه سیمان ایلام اشاره کرد و گفت: کارخانه سیمان ایلام مسائل زیادی از جمله تبدیل سوخت گاز به مازوت داشت که با رایزنی متعدد با شرکت ملی گاز مشکلات این واحد تولیدی نیز برطرف شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است