استانداری ایلام

استاندار ایلام

خلاصه‌ای از صحبت های دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح امروز شنبه ۲۲ آذر ماه برگزار شد

خلاصه‌ای از صحبت های دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح امروز شنبه ۲۲ آذر ماه برگزار شد

خلاصه‌ای از صحبت های دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح امروز شنبه ۲۲ آذر ماه بصورت ویدئوکنفراس با حضور استانداران سراسر کشور از جمله قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام برگزار شد:

● فقط ۱۲ شهرستان قرمز داریم؛ از همکاری خوب مردم تشکر می کنم.

● با اجرای برنامه ها و اقداماتی که در آبان و آذر انجام گرفته است، امروز شاهدیم که روند این بیماری در اکثر قاطع استان‌ها به جز موارد معدودی، کاهشی است.

 ● یک موضوع بسیار مهم که باید همواره مورد تأکید صدا و سیما و رسانه‌ها باشد، خطر عادی‌انگاری است.

● هر زمانی که حس کنیم مسأله تمام شده و مشکل و خطری نیست و از این کرونا عبور کرده ایم، بلافاصله در هفته‌های بعد پیک بیماری و بعد از آن نیز افزایش آمار فوتی ها آغاز می شود.

● حفظ سلامت مردم در اولویت نخست برنامه های ستاد کرونا قرار دارد.

● کرونا امروز نه تنها سلامت که اقتصاد، فرهنگ، زندگی مردم و مسایل اجتماعی را هم تحت تاثیر قرار داده است و باید همه برای مهار این بیماری کمک کنند.

● در ایران هیچ‌وقت مسأله‌ بیماری کرونا انکار نشد و از روز اول پذیرش مسأله و بلافاصله پاسخ به هنگام بود.

● جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از شناسایی اولین موارد ابتلا با وجود آنکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم، موضوع را رسماً اعلام کرد و برای جلوگیری از ناهماهنگی در سیاست‌های مقابله‌ای نیز خیلی سریع با نظر مساعد مقام معظم رهبری، ستاد ملی مقابله با کرونا را تشکیل داد.

● همه باید بدانیم که رعایت فقط یکی از دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و یا شستن دست‌ها به تنهایی کافی نیست و باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی بخصوص در فصل پیش‌رو که فصل سرما است و مردم به طور طبیعی بیشتر اوقات خود را در فضاهای سربسته و دربسته می‌گذرانند، مراعات شود.

● با تلاش و زحمت و مجاهدت کادر درمانی کشور و دیگر افراد حاضر در میدان مقابله با بیماری کرونا، خوشبختانه سیر ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نزولی شده و شایسته است مردم همچنان به طور جدی همه دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنند.

● نبایست گذاشت خدای ناکرده بخاطر یک ساعت دور همی در شب یلدا این همه زحمت و مجاهدت کادر درمانی را به هدر برود.

● دولت اقدامات لازم برای خرید واکسن انجام داده و امیدوارم مردم تا زمان توزیع گسترده واکسن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از اوج‌گیری دوباره کرونا بشوند.

● مردم تا زمان توزیع گسترده واکسن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از اوج‌گیری دوباره کرونا بشوند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است