استانداری ایلام

رییس سازمان مدیریت:

ایلام‌ رتبه دوم اعتبارات عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ را دارد

ایلام‌ رتبه دوم اعتبارات عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ را دارد

رییس سازمان مدیریت:

ایلام‌ رتبه دوم اعتبارات عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ را دارد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: استان ایلام از نظر سرانه جمعیتی رتبه دوم اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) را در بین استان های کشور در بودجه سال آینده دارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام، رحمت الله قیصوری روز یکشنبه در تشریح لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان ایلام در این لایحه بیش از ۷۰.۵  افزایش یافته است و اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی استانی نسبت به سال جاری ۶۳.۲ درصد افزایش دارد.
وی افزود: اعتبارات طرح های ملی و ملی استانی شده مربوط به استان ایلام شامل حوزه هایی نظیر حمل و نقل، راه آهن، آب و فاضلاب، سدها و دانشگاه ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با احتساب طرح سامانه گرمسیری ۱۰۸.۲ درصد نسبت به سالجاری افزایش داشته است.
وی گفت: ردیف اعتبارات اربعین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سالجاری ۲۲ درصد افزایش یافته است.
به گفته وی اعتبارات طرح های ملی و ملی استانی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه حمل و نقل و راه ها از رقم ۱۶۴ میلیارد تومان به ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است و رشد ۷۱ درصدی را نشان می دهد و اعتبارات بخش آب و فاضلاب ۳۷ درصد، آب و خاک، سدها و سامانه گرمسیری از محل اعتبارات ملی و ملی استانی شده ۱۶۱ درصد رشد نشان می دهد.
وی تاکید کرد: اعتبارات طبق آیتم هایی چون جمعیت و مساحت استان ها تقسیم می شود و سرانه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برای استان ایلام معادل ۱۵.۱ میلیون ریال سه برابر متوسط استان های کشور است.
رویکردهای دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰
وی در تبیین سیاست های درنظر گرفته شده بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، افزود: مقابله فعالانه با کرونا و کاهش آثار منفی حاصل از تبعات این ویروس به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی از اهم اولویت های دولت در لایحه بودجه سال آینده است.
وی اظهار داشت: تسریع در تکمیل طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام با رویکرد افزایش تولید از اولویت ها و سیاست های لایحه بودجه است.
قیصوری اصلاح ساختاری بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل در فضای کسب وکار را از دیگر اولویت های لایحه بودجه سال آینده دولت برشمرد.
وی توجه به معیشت و تامین کالاهای اساسی مردم را از اهم برنامه های لایحه بودجه بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه کشور عنوان کرد.
قیصوری یادآور شد: توسعه الگوی مشارکت عمومی و خصوصی از دیگر رویکردهای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ است که باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده بیشتری شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: توجه به سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی از دیگر اولویت های لایحه بودجه سال آینده می باشد.
وی اضافه کرد: حقوق کارکنان در سال آینده ۲۵ درصد افزایش یافته و حداقل حقوق کارکنان ۳۵ میلیون ریال و سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده ۴۰ میلیون ریال است.
قیصوری گفت: بودجه کل کشور در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است که بودجه منابع عمومی دولت ۶۲ درصد و بودجه شرکت های دولتی و بانک ها هم ۸.۷ درصد رشد دارد.
لازم به ذکر است در لایحه بودجه سال آینده  نفت با ۴۰ دلار محاسبه شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است