استانداری ایلام

استاندار ایلام:

نتیجه همراهی خوب مردم با ستاد کرونا؛ کاهش ۷۰ درصدی بستری ها/رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا الزامی است

نتیجه همراهی خوب مردم با ستاد کرونا؛ کاهش ۷۰ درصدی بستری ها/رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا الزامی است

استاندار ایلام:
⭕️ نتیجه همراهی خوب مردم با ستاد کرونا؛ کاهش ۷۰ درصدی بستری ها/رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا الزامی است 

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز یکشنبه ۱۶ آذر ما در آغاز نشست روز جهانی خاک ضمن تبریک و گرمی داشت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو و همچنین روز جهانی خاک به آخرین وضعیت استان در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: در آمار آبان ماه وضعیت بسیار بدی در حوزه کرونا داشتیم که بسیار نگران کننده و خطرناک بود چراکه به اندازه چندین ماه گذشته آمار فوتی و بستری ها را در استان بالا برد.

وی در ادامه گفت: در آن روزها بطور متوسط روزانه ۱۰ نفر از هم استانی های عزیز ما به دلیل کرونا فوت می‌کردند، بنابراین، یک شرایط بحرانی و سختی را تجربه و پشت سر گذاشته ایم به شکلی که چهار شهرستان ما حالت بحرانی به خود گرفته بود و رتبه ما در ابتلا اول و در فوتی ها نیز رتبه سوم کشور را داشتیم!

وی افزود: در نتیجه در دو مرحله محدودیت های شدید ایجاد کردیم و در این میان علاوه بر همکاری خوب مردم و پای کار بودن دستگاه های درگیر در کار ستاد کرونا، اصحاب رسانه و فضای مجازی نیز همکاری بسیار خوبی داشتند و نتیجه آن این شد که استان ایلام در ردیف استان های برتر کشور در کنترل بیماری کرونا در اعمال موفق محدودیت های جدید قرار گرفت و این جای تقدیر دارد.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که در زمینه بستری ها در روزهای بحرانی تا رکورد بیش از ۴۰۰ بستری رسیده بودیم، گفت: خوشبختانه با اعمال محدودیت‌ های جدید و رعایت و همکاری خوب مردم این میزان به حدود ۱۵۰ تا۱۶۰ نفر رسیده است و در زمینه فوتی ها نیز روز گذشته ما یک فوتی داشته ایم.

وی در ادامه گفت: در این مدت همچنین تلاش های بسیار خوبی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان های استان از جمله استقرار کپسولهای اکسیژن، دستگاه های کمک تنفسی، خرید سیلندر های اکسیژن و امکانات مختلف دیگری که مورد نیاز کادر درمان بود، انجام شد.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در جلسات گفت: در جلسات گذشته تاکید کرده ایم که حضور افراد در جلسات بیشتر از ۱۵ نفر نباشد و الان که وضعیت شهر ایلام نارنجی شده و نهایتاً حدود ۲۰ نفر می توانند در جلسات حضور پیدا کنند.

وی با تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و دستگاه های اجرایی گفت: اگر ما دوباره اجرای پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی را جدی نگیریم باز هم ممکن است به همان روزهای بحرانی و آمار بالای بستری ها و تلفات در استان برگردیم.

وی افزود: از مردم عزیز استان، رسانه‌ها، مدیران، فضای مجازی تقاضا دارم پروتکل های بهداشتی فاصله اجتماعی و زدن‌ ماسک را حتماً جدی بگیرند و رعایت کنند تا دوباره به آن وضعیت بحرانی برنگردیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه همه این ۶۰۰ نفری که در این مدت در اثر کرونا از دست داده ایم برای ما عزیز بوده اند، گفت: متاسفانه ما دوستان فعال و بسیار خوبی را در عرصه های مختلف از جمله آقای مهدوی فر، آقای علی محمدی، پزشکان و پرستاران را در این راه از دست دادیم و این ضایعه ای بزرگ و اسفناک بود.

وی با عنوان این مطلب که آمار ۶۰۰ نفر فوتی در استانی با جمعیت کم ایلام بسیار خطرناک و جبران ناپذیر است، گفت: اگر تذکری در جلسه ای داده می‌شود به خاطر حفظ جان دوستان است و ما نباید به حالت عادی برگردیم و همه دستورالعمل ها را فراموش کنیم.

وی افزود: در این مدت برای حضور رسانه ها و حفظ سلامت و جان خبرنگاران در جلسات محدودیت هایی قائل شدیم، در جلسات سیستم ویدئوکنفرانس فعال نمودیم که برای چنین روزهایی در نظر گرفته شده و دوستان می توانند از طریق ویدئو کنفرانس در جلسات حضور یابند و پیامها را دریافت کنند.

🔹 گفتنی است که استاندار ایلام در ابتدای این جلسه به خاطر عدم رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا در تعداد افراد حاضر در نشست، جلسه را ترک کرد که با تعدیل افراد و رعایت دستورالعمل دوباره به جلسه بازگشتند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است