استانداری ایلام

اولویت اصلی استان سلامت مردم است ...

تجهیز امکانات لازم برای بیمارستان های استان/اختصاص ۴ دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های ایوان، ایلام، سرابله و طالقانی ایلام/

تجهیز امکانات لازم برای بیمارستان های استان/اختصاص ۴ دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های ایوان، ایلام، سرابله و طالقانی ایلام/

اولویت اصلی استان سلامت مردم است ...

استاندار ایلام در دیدار معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور خواستار شد:
تجهیز امکانات لازم برای بیمارستان های استان/اختصاص ۴ دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های ایوان، ایلام، سرابله و طالقانی ایلام/اختصاص دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان های دره شهر، سرابله، مهران، دهلران و آبدانان/تخصیص اعتبارات لازم برای بیمارستان های امام، شهید مصطفی و آبدانان 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز دوشنبه ۲۶ آبان ماه در دیدار دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های خستگی ناپذیر کادر بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر استان و کشور در مبارزه با بیماری کرونا، گفت: طی هفته گذشته ایلام پیک خطرناکی را پشت سر گذاشته است و تعداد زیادی از هموطنان در این منطقه از کشور مبتلا و فوت شده اند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات و محدودیت های اعمال شده وضعیت بحرانی استان روبه بهبودی شود، اظهار داشت: با این حال نیازمند ترمیم زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان و تهیه لوازم حیاتی و ضروری چون اکسیژن ساز در مرکز استان و شهرستان ها با وضعیت قرمز هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر این مهم که اولویت اصلی استان در تمامی حوزه ها سلامت مردم است، افزود: در این مدت تلاش های بسیار خوبی برای تجهیزات حوزه بهداشت و درمان استان صورت گرفته است و در این راستا در تهیه تجهیزات کمک تنفسی و اکسیژن ساز از طریق وزارت بهداست، وزارت نفت و دیگر نهادها کمک هایی را دریافت کرده ایم و ما هم در استان مجموعا ۵۰۰ سیلندر اکسیژن را خریداری نموده ایم اما کماکان در این حوزه نیازمند مساعدت ویژه وزارت بهداشت هستیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به سفر قبلی معاون وزیر بهداشت به استان و قول مساعد وی خواستار اختصاص ۴ دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های ایوان، ایلام، سرابله و طالقانی ایلام شد و گفت: همچنین برای بیمارستان های دره شهر، سرابله، مهران، دهلران و آبدانان به شدت نیازمند اختصاص دستگاه اکسیژن ساز هستیم.

وی افزود: همچنین بر اساس توافق قبلی خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای بیمارستان های امام و شهید مصطفی ایلام و بیمارستان آبدانان هستیم.

استاندار ایلام در ادامه از وضعیت حاد ابتلا در بین کارکنان خبر داد و گفت: تاکنون از جمعیت ۲۹ هزار نفری کارمندان ۶ هزار و پانصد نفر به کرونا مبتلا شده اند!

وی در ادامه خواستار الکترونیکی شدن امور در ادارات شد و گفت: امروز ناچار هستیم دولت الکترونیک را علاوه بر ادارات به میان خانه های مردم ببریم.

وی در پایان خواستار کمک و تهیه اکسیژن خانگی برای مردم شد و گفت: امروز تعداد زیادی از بیماران کرونایی در خانه قرنطینه و تحت درمان هستند و در این راستا نیازمند تهیه اکسیژن خانگی برای مصرف و درمان بیماران هستیم.

در ادامه دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاندار و مجموعه ستاد کرونای استان گفت: امروز شاهد یکی از زبده ترین تیم های درمان کشور در استان ایلام هستیم و اینجا لازم است از تلاش خوب مجموعه‌ همکاران خوبمان در دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی در ادامه از تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان امام، سرابله و دره شهر خبر داد و گفت: انشاءالله کمتر از از یکی دو هفته مشکل اکسیژن ساز استان را حل خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین ۴ سی تی اسکن‌ برای چهار شهرستان فاقد این وسیله حیاتی درنظر گرفته ایم که انشاءالله تا قبل از عید تحویل استان داده خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این مطلب که تجهیزات خوبی برای استان در حوزه بهداشت و درمان فراهم شده است، گفت: الان نصف بیمارستان امام ایلام "آی سی یو" شده است و همه بیمارستان های استان نیز مجهز به بخش پذیرش بیماران کرونایی شده اند.

وی در ادامه از اهدای ۱۵ دستگاه کمک تنفسی به استان خبر داد و گفت: قرار است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز ۲۰ دستگاه کمک تنفسی بای پپ برای استان فراهم نماید که این مهم نیازمند پیگیری است.

 دکتر جان بابایی ضمن تشکر از استاندار و مجموعه سپاه استان در مجهز کردن نقاهتگاه قلاویزان، گفت: به جرات می‌توان گفت که امروز نقاهتگاه ایلام از مجهزترین نقاهتگاه های کشور است. 

وی در ادامه علت مرگ و میر بالای در استان را ابتلای بالای افراد مسن، سالخورده و دارای بیماری زمینه ای عنوان کرد و گفت: علت دیگر مرگ و میر بالا در استان این است که افراد بیماری خود را پنهان کرده و دیر به پزشک مراجعه می کنند.

در ادامه این نشست دکتر نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور نیز از اهدای ۴۰ سیلندر اکسیژن ساز برای ایلام خبر داد و گفت: مجموعه هلال احمر در کنار کادر بهداشت و درمان در صف مبارزه با کرونا هستند و در این زمینه در تلاش هستیم که زمینه خدمات اکسیژن رایگان به مردم را فراهم کنیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است