استانداری ایلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ستاد استانی کرونا:

قرارگاه کمک‌های مومنانه در استان تشکیل شود

قرارگاه کمک‌های مومنانه در استان تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ستاد استانی کرونا: 
قرارگاه کمک‌های مومنانه در استان تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ستاد استانی کرونا خواستار تشکیل قرارگاه کمک‌های مومنانه در استان شد و گفت: باید در قالب این قرارگاه، سامانه جامع کمکهای مومنانه ایجاد گردد و توزیع عادلانه این کمک ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، عصر امروز شنبه ۱۰ آبان ماه حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در چهل و چهارمین نشست ستاد استانی کرونا که با حضور استاندار ایلام و دیگر اعضا برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی کرونا دو مورد را مطرح کردند که یکی بحث استغفار و دعا و دیگری بحث کمک های مومنانه بود.

وی با اشاره به کمک های مومنانه در مرحله اول مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: در بحث این کمک ها ستاد استانی کرونا در ایلام تجربه خوبی داشتند و کمکهای بسیار خوبی از طریق خیرین و مردم برای آسیب دیدگان کرونا جمع آوری شد. 

وی با تأکید بر ایجاد قرارگاه استانی کمک‌های مومنانه در ایلام تصریح نمود: با هدف انسجام بخشی و توزیع عادلانه کمک‌های مومنانه باید  قرارگاه استانی کمک مومنانه در استان تشکیل شود و  فرمانده این قرارگاه  نیز مشخص گردد و اطلاعات و آمار دقیقی از جامعه هدفی که باید به آنها کمک صورت گیرد جمع‌آوری شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: ما در مرحله اول یک سری اطلاعات را از جامعه هدف جمع‌آوری کردیم ولی متاسفانه پیوند درستی بین آنها برقرار نشد.

وی ادامه داد: اطلاعات جمع آوری شده که در قالب کمک به نیازمندان کرونایی و غیر کرونایی جمع آوری شده بود انسجام لازم را نداشت.

وی تاکید کرد: برای انسجام جامعه هدف کمک های مومنانه باید سامانه اطلاعاتی ایجاد شده و تمام نیازمندان در آن سامانه بارگذاری شوند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در ادامه‌ گفت: در مرحله بعد نیز باید تمام کمک‌های مومنانه ای که از طرف نهادها و مردم جمع آوری می‌شود یا از طریق کمیته امداد، بهزیستی، خیرین، بنیادها از جمله بنیاد مستضعفان بنیاد علوی، تربیت بدنی، ورزشکاران و دیگر اصناف و  نهادها و افرادی که کمک‌های نقدی و یا بسته‌های غذایی را تهیه می‌کنند جمع آوری شده و در  این سامانه بارگزاری گردد تا مشخص شود که به چه میزان کمک صورت گرفته و بین چه افرادی توزیع شده است.

امام جمعه ایلام در پایان تاکید کرد: مرحله سوم در کمکهای مومنانه توزیع عادلانه این کمک ها در بین افراد است، البته بخشی از کمک های جمع آوری شده را نیز باید برای تامین تجهیزات بیمارستان ها اختصاص بدهیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است