استانداری ایلام

استاندار ایلام در چهلمین نشست ستاد استانی کرونا:

دورکاری ادارات از این هفته برقرار شود/فضا سازی شهر و روستاهای استان به اعلام هشدار کرونا مبدل شود/برگزاری گردهمایی ها و همايش ها ممنوع است/سقف جلسات ادارات یک ساعت تعیین شده است/متولیان امر ستاد کرون

دورکاری ادارات از این هفته برقرار شود/فضا سازی شهر و روستاهای استان به اعلام هشدار کرونا مبدل شود/برگزاری گردهمایی ها و همايش ها ممنوع است/سقف جلسات ادارات یک ساعت تعیین شده است/متولیان امر ستاد کرون

استاندار ایلام در چهلمین نشست ستاد استانی کرونا:
⭕️ دورکاری ادارات از این هفته برقرار شود/فضا سازی شهر و روستاهای استان به اعلام هشدار کرونا مبدل شود/برگزاری گردهمایی ها و همايش ها ممنوع است/سقف جلسات ادارات یک ساعت تعیین شده است/متولیان امر ستاد کرونا در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوتر از بقیه باشند

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز یکشنبه ۲۰ مهر ماه در چهلمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن هشدار به پائین آمدن‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان های استان گفت: این عادی سازی بسیار خطرناک است و امروز شاهد بالا رفتن بی سابقه تعداد مبتلایان و فوتی ها در استان هستیم!

وی در ادامه گردهمایی‌ها، همایش ها، مراسمات با جمعیت بالا و ... را ممنوع اعلام کرد و گفت: این دیگر یک موضوع اثبات شده است که هرجا تجمعی باشد کرونا نیز هست و در این زمینه بایست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن را در جامعه جدی بگیریم.

استاندار ایلام در ادامه به اهمیت عدم برگزاری مراسمات و گردهمایی ها اشاره کرد و گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بصورت تک نفره مراسم دهه محرم و اربعین را برگزار می کنند، زمانی که برای مراسم مهم اربعین محدودیت گذاشته می شود و ... دیگر همه بایست متوجه اهمیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و دلایل مهم عدم تراکم جمعیتی و برگزاری گردهمایی ها باشند.

وی به برگزاری مراسم یادواره شهدای ایل خزل بعنوان یک الگوی خوب و موفق در رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی یاد کرد و گفت: در این يادواره با اهمیت که پاسداشت یاد و خاطره ۴۰۰ شهید والامقام این ایل بزرگ بود که می توانست در حالت عادی با جمعیت چند هزار نفری برگزار شود اما به خاطر بحث کرونا هزینه این مراسم به نیابت از هر شهید ۴۰۰ بسته حمایتی و بهداشتی برای کمک به فقرا و نیازمندان اختصاص یافت و این بایست در سطح استان و کشور بعنوان یک الگوی ملی مطرح شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه وضعیت ابتلای کارکنان به کرونا را بسیار نگران کننده عنوان کرد و گفت: امروز بیش از یک چهارم مبتلایان استان مربوط به کارمندان ادارات است و در این رابطه از این هفته بحث دورکاری کارمندان برقرار می شود.

وی در خصوص دورکاری افراد در ادارات گفت: بیماران خاص، افراد مسن، مادران باردار و دارای فرزند خردسال شامل این دورکاری می شوند.

وی تاکید کرد: هیچ مدیری حق ندارد کارمندی که دارای شرایط دورکاری است را به محل کار فرا بخواند و در غير اینصورت شدیدا با او برخورد خواهد شد.

رئيس ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای بهبود وضعیت کرونا در ادارات سقف جلسات را یک ساعت اعلام کرد و گفت: جلسات‌ در صورت ضرورت با حداقل اعضا (حداکثر ۱۰ نفر) و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در مکانی که دارای تهویه باشد برگزار گردد.

وی در ادامه خواستار رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم و ادارات شد و گفت: البته بایست متولیان امر ستاد کرونا در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی جلوتر از بقیه باشند و این را در عمل نشان دهند.

وی افزود: وقتی دستگاه های متولی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نبایست انتظار داشت که در گروه هدف آن دستگاه ها اتفاق خاصی در اجرای مصوبات و دستورالعمل ها بیافتد و راه چاره این است چیزی را که در ستاد کرونا مصوب می کنیم اول از همه خود ما بایست پایبند بر اجرای آن باشیم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اینکه خواستار قرنطینه افرادی شد که دارای علائم بیماری کرونا هستند، تاکید کرد: این حداقل انتظار اخلاقی است که فردی دارای بیماری کرونا هست نبایست در اجتماع و ادارات حضور یابد و دیگران را مبتلا به این بیماری بکند.

وی در پایان از فرمانداران، شهرداران و دهياران استان خواست که فضا سازی شهر و روستاها را به اعلام هشدار کرونا و مباحث آموزشی مقابله با این بیماری مبدل سازند و از عادی سازی آن در سطح جامعه جلوگیری نمایند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است