استانداری ایلام

استاندار ایلام در مراسم یادواره شهدای ایل خزل:

دین و کشور و انقلاب ما مدیون خون امام حسین و ائمه اطهار علیه السلام است/برگزاری مراسم معنوی یادواره شهدای ایل خزل بعنوان یک الگوی استانی و ملی معرفی شود

دین و کشور و انقلاب ما مدیون خون امام حسین و ائمه اطهار علیه السلام است/برگزاری مراسم معنوی یادواره شهدای ایل خزل بعنوان یک الگوی استانی و ملی معرفی شود

استاندار ایلام در مراسم یادواره شهدای ایل خزل:
⭕️ دین و کشور و انقلاب ما مدیون خون امام حسین و ائمه اطهار علیه السلام است/برگزاری مراسم معنوی یادواره شهدای ایل خزل بعنوان یک الگوی استانی و ملی معرفی شود/ایل بزرگ خزل از پیشقراولان اصلی ۸ سال دفاع مقدس هستند/نقش ایلات و عشایر در ۸ سال جنگ تحمیلی بی بدیل بود/وقتی کنگره عظیم اربعین به خاطر کرونا برگزار نمی شود چرا برخی متوجه خطر این ویروس منحوس نیستند ...!

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز پنجشنبه ۱۷ مهر ماه در مراسم یادواره ۴۰۰ شهید والامقام ایل بزرگ خزل ضمن تسليت اربعین حسینی علیه السلام، گفت: امروز اربعین است، سال گذشته در چنین روزی شور و غوغایی بی نظیری در ایلام و در مرز مهران وجود داشت که دنیا را به حیرت وادار کرده بود و در جمع حدود ۴ میلون و ۷۰۰ هزار نفر در ایام اربعین از مرز مهران تردد داشتند.

وی با عنوان این مطلب که دین ما کشور ما و انقلاب ما مدیون خون امام حسین و ائمه اطهار علیه السلام است، اظهار داشت: ریشه تمامی جوش و خروش های ضد ظلم و استکبار ستیز به ویژه در بین مسلمانان و شیعیان به تاسی از قیام امام حسین علیه السلام است. 

وی افزود: امسال به دلیل ویروس منحوس کرونا در اقصی نقاط دنیا و کشور عراق و کشور ما، مصوبات ستاد ملی کرونا و امر مقام معظم رهبری به این نتیجه منجر شد که به خاطر حفظ جان مسلمین مراسم اربعین را در منازل برگزار شود.

استاندار ایلام ضمن تشکر از بزرگان ایل خزل، امام جمعه ایلام و همه دست اندرکاران یادواره شهدا که با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی یک رسم نیکو را از خود برجای گذاشتند، تصریح نمود: این کار عاقلانه ترین روش در پاسداشت ارزش های فرزندان غیور این ایل است.

وی با عنوان این مطلب که ایل خزل حق بزرگی بر گردن استقلال و تمامیت ارضی کشور دارد، گفت: ایل خزل از پیشقراولان اصلی ۸ سال دفاع مقدس هستند، آنان قبل از جنگ رسمی رادمردانه از ایران اسلامی با سلاح الله اکبر دفاع کردند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند.

سلیمانی دشتکی با شاره به ۱۲ هزار شهید دوران دفاع مقدس از اقصی نقاط کشور در استان ایلام، گفت: در این میان بیش از ۳ هزار شهید متعلق به استان ایلام و از این میزان ۴۰۰ شهید سرافراز متعلق به ایل بزرگ خزل است.

وی در ادامه گفت: ما به فرهنگ دیرینه خودمان و اصالت ایلی مان افتخار می کنیم اما همه ما می دانیم ایران از مجموعه ایلات و عشایر تشکیل شده است و استان ایلام نیز از این قضیه مستثنی نیست.

نماینده عالی دولت در استان نقش ایلات و عشایر در ۸ سال جنگ تحمیلی را بی بدیل عنوان کرد و گفت: ابتکار ارزشمند دست اندرکاران برگزاری یادمان شهدای ایل خزل در برگزاری مراسم این یادواره بصورت محدود و کاملا منطبق با دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی قابل تقدیر و تشكر است. 

وی ادامه داد: اینکه در یک مراسم که به نام و یاد شهداست نسبت به دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی به درستی عمل شده است و هزینه برگزاری مراسم را به نیابت هر شهيد یک بسته حمایتی تهیه شده و در اختیار فقرا و نیازمندان قرار می گیرد بایست بعنوان یک الگوی استانی و ملی معرفی و قدردانی شود.

وی افزود: این کار ارزشمند پیروی از بیانات مقام معظم رهبری است، رعایت و اجرای مصوبات ستاد کرونا و پیروی از عقلانیت است و این به معنای حفظ واقعی ارزش های شهدا در پاسداشت سلامت مردم است.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که امروز در کشور و استان وضعیت کرونا بسیار نگران کننده است، تاکید کرد: درست است در استان روزی ۳ نفر فوتی و بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر ابتلا و بستری داریم و در ظاهر به نسبت کشور کم است اما همین مقدار به نسبت جمعیت کم استان بسیار زیاد و خطرناک است.

وی با اشاره به این موضوع که امروز در شرایط سخت تحریمی و کرونایی هستیم، اضافه کرد: همه بایست این وضعیت را درک کنیم و برای حفظ جان خود و هم نوعان نسبت به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی نهایت حساسیت و تعهد را داشته باشیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: وقتی به خاطر سلامت زائران مراسم اربعین چون سالیان گذشته برگزار نمی شود و همه ما از آن شور و شوق محروم شده ایم، چرا متوجه خطر کرونا نمی شویم!

وی ادامه داد: مگر مراسمی مهم تر از اربعین داریم اما به خاطر همین بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و امسال برگزار نمی شود، پس چرا برخی در دیگر مراسمات رعایت نمی کنند!

وی افزود: از مردم خوب استان تقاضا دارم با شرکت نکردن در اجتماعات، با عدم حضور در مراسمات شادی و عزا به شکل تجمعی، با سفر نرفتن، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، با ماسک زدن و ... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهبود شرایط موجود کمک کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است