استانداری ایلام

استاندار ایلام عنوان کرد:

لزوم پرداخت مالیات و گردش مالی شرکت ها در داخل استان/مازاد اموال ادارات استان به فروش برسد/ضرورت نظارت بیشتر بر منابع آبی استان

لزوم پرداخت مالیات و گردش مالی شرکت ها در داخل استان/مازاد اموال ادارات استان به فروش برسد/ضرورت نظارت بیشتر بر منابع آبی استان

استاندار ایلام عنوان کرد:
⭕️ لزوم پرداخت مالیات و گردش مالی شرکت ها در داخل استان/مازاد اموال ادارات استان به فروش برسد/ضرورت نظارت بیشتر بر منابع آبی استان

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز دوشنبه ۱۴ مهر ماه در نشست کارگروه اقتصادی استان با اشاره به شرایط سخت مالی کشور و دولت خواستار افزایش درآمدهای استان به طرق مقتضي شد و گفت: امروز شرکت های بزرگی در استان مشغول فعالیت هستند که گردش مالی و پرداخت مالیات آنها در خارج از استان است.

وی افزود: علی رغم فعالیت شرکت های مختلف و بزرگ در استان اما درآمدهای کلان آنها به استانهای دیگر واریز می شود که این امر موجب کاهش درآمد مالیاتی استان و همچنین ارزش افزوده مالیاتی می شود.

استاندار ایلام در ادامه امور مالیاتی استان را ملزم به نظارت‌ بر امور این شرکت ها کرد و گفت: برای افزایش درآمد استان بایست پرداخت مالیات و ماليات بر ارزش افزوده شرکت هایی که در استان کار می کنند در داخل همین استان واریز شود.

وی در ادامه با تاکید بر پیگیری جدی این مطالبه‌ عمومی از امور اقتصادی و دارایی استان خواست شرکت های مذکور را موظف به ارائه گزارش پرداخت مالیات و مالیات بر ارزش افزوده در استان نماید.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه گفت: همچنین لازم است که این شرکت ها قسمتی یا تمام گردش مالی خود را در استان انجام دهند و درصورت تمرد از آنان طبق قوانین جاری شکایت شود.

استاندار ایلام در ادامه از فرمانداران، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان خواست ظرف مدت یک هفته اطلاعات مربوط به شرکت های پیمانکاری فعال استان را در اختیار امور اقتصادی و دارایی استان قرار دهد تا با پیگیری علاوه بر انتقال گردش مالی این شرکت ها در استان، درآمد مالیاتی آنها و مالیات بر ارزش افزوده آنها به واسطه الزام به خرید از استان، نصیب خود استان ایلام گردد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین خواستار فروش اموال اضافی ادارات استان شد و گفت: این هم یک مسیر قانونی برای افزایش درآمد استان است و در این زمینه ادارات می توانند اموال مازاد خود را به مزایده و فروش بگذارند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث کاهش مجوزها برای بهره برداری از آب های زیرزمینی تاکید کرد و گفت: این مجوزها باید به حداقل ممکن برسد زیرا این منابع متعلق به آیندگان است و نباید اجازه داد با صدور مجوزهای بی رویه باعث به خطر انداختن منابع آب استان و بیابانی شدن منطقه شوند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است