استانداری ایلام

رییس سازمان‌ جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

طرح کاداستر برای ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی اجرا می‌شود/استان ایلام رتبه اول کشور در اتمام پروژه های آبخیزداری/حمایت تمام قد استاندار ایلام سرمایه ای بزرگ در حفظ منابع طبیعی در استان است

طرح کاداستر برای ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی اجرا می‌شود/استان ایلام رتبه اول کشور در اتمام پروژه های آبخیزداری/حمایت تمام قد استاندار ایلام سرمایه ای بزرگ در حفظ منابع طبیعی در استان است

⭕️ تجلیل از حمایت های اثرگذار استاندار ایلام در حوزه آب و خاک و منابع طبیعی ...

رییس سازمان‌ جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور:
✔️ طرح کاداستر برای ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی اجرا می‌شود/استان ایلام رتبه اول کشور در اتمام پروژه های آبخیزداری/حمایت تمام قد استاندار ایلام سرمایه ای بزرگ در حفظ منابع طبیعی در استان است

🟣 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، مسعود منصور روز سه‌شنبه ۸ مهر ماه در دیدار با قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام با اشاره به اینکه امسال اجرای طرح کاداستر برای ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور هدفگذاری شده است، اظهار داشت: وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها حفاظت از عرصه‌های ملی است که در کنار حفاظت فیزیکی و برخوردهای قانونی با متعرضان به عرصه‌های ملی و بازگشت اقتدار حفاظتی به عرصه‌های منابع طبیعی که به طور جد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها به وجه فنی در حفاظت از عرصه‌های ملی نگاه و توجه ویژه‌ای داشته است تا فعالیت‌های منابع طبیعی به صورت ضابطه‌مند انجام شود.

رییس سازمان‌ جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در سال جهش تولید ۹ محور کاری با عنوان "طرح ۹ در ۹۹" تدوین و به همه ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها جهت اجرا ابلاغ شده است که با برنامه‌ریزی و اجرای این طرح‌ها اقدامات سازمان جنگل‌ها از سرعت قابل توجهی برخوردار می‌شود.

منصور از هدف گذاری اجرای طرح کاداستر برای ۳۲ میلیون  و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور خبر داد و گفت: این‌ میزان تا ۴۰‌ میلیون هکتار هم افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های سازمان جنگل‌ها اجرای طرح‌هایی نظیر توسعه جنگل کاری اقتصادی، زراعت چوب و توسعه کشت گیاهان دارویی است.

منصور با اشاره به اینکه توسعه جنگل کاری اقتصادی در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور تاکید کرد: در این طرح از گونه‌های مختلف مثمر استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه این سازمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه کشت گیاهان دارویی است که در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرایی می‌شود.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: طرح زراعت چوب نیز در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان این نکته که حمایت تمام قد استاندار ایلام در حفظ منابع آبی و خاکی خود یک سرمایه بزرگ در استان است، افزود: امروز در استان ایلام طرح‌های آبخیزداری به میزان ۱۳ هزار هکتار به ارزش ۳۰ میلیارد تومان برای اولین بار در کشور در سال جاری آماده بهره برداری شده است و در اینجا بايست از نگاه مثبت استاندار ایلام به این حوزه تقدیر و کرد.

منصور بیان کرد: قرار است هفته‌ای ۴۸ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در کشور به بهره برداری برسد.

گفتنی است که در این نشست معاون وزیر و رییس سازمان‌ جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به پاس زحمات و حمایت های اثرگذار استاندار ایلام در حوزه آب و خاک و منابع طبیعی استان با اهدای لوح یادبودی از وی تقدیر و تشکر کرد

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است