استانداری ایلام

اعضای کمسیون های تخصصی مجلس از سامانه گرمسیری مهران بازدید کردند

جمعی از اعضای کمسیون های تخصصی انرژی، اقتصادی، کشاورزی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه از سامانه گرمسیری مهران بازدید کردند.

جمعی از اعضای کمسیون های تخصصی انرژی، اقتصادی، کشاورزی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه از سامانه گرمسیری مهران بازدید کردند.

 اعضای کمسیون های تخصصی مجلس از سامانه گرمسیری مهران بازدید کردند

🔹 جمعی از اعضای کمسیون های تخصصی انرژی، اقتصادی، کشاورزی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه از سامانه گرمسیری مهران بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام،  شریعتی نماینده عضو کمسیون انرژی، مجتبی توانگر عضو کمسیون اقتصادی، سمیه رفیعی عضو کمسیون کشاورزی و معصومه پاشایی عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر نیرو، معاون دفتر منابع آب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه منابع انسانی استاندار و  از طرح سامانه گرمسیری در شهرستان مرزی مهران بازدید و از نزدیک در جریان چگونگی پیشرفت این پروژه بزرگ ملی قرار گرفتند.

به گفته استاندار ایلام، هدف از این سفر مطالبه گری و بیان مشکلات توسط مسئولان‌ و ارائه گزارش ها در این خصوص برای رفع نواقص و تامین اعتبار پروژه ها است که بعد از بازدید از طرح سامانه گرمسیری، بازارچه مرزی چنگوله و میدان نفتی آذر و دیگر طرح ها در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور آن ها تصمیمات لازم در خصوص این بازدید های میدانی اتخاذ خواهد شد.

قاسم سلیمانی دشتکی تاکید کرد: از کمیسیون بخش های مختلف مجلس انتظار می رود بعد از گزارشات ارائه شده و انعکاس آن در مجلس کمک شود تا پروژه های مهم در حوز های مختلف که نقش مهمی هم در توسعه استان و اشتغالزایی دارد در بودجه سال آینده لحاظ شود.

طرح سامانه گرمسیری و توسعه سیستم های آبیاری در قالب این سامانه یکی از طرح های بنیادین و آب و خاک در کشور است.

کل پروژه سامانه گرمسیری از مبدا در استان کردستان تا دهلران به عنوان انتهای طرح ۴۴۰ کیلومتر است که از این میزان ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان ایلام زیر اجرای این طرح رفته است.

تاکنون حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از طرح سامانه گرمسیری استان ایلام افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

با اجرای طرح های آبیاری نوین در استان ایلام در قالب پروژه های سامانه گرمسیری و احیای اراضی جنوب استان، میزان اراضی مجهز به سیستم نوین آبیاری از ۷۰ هزار هکتار به ۱۶۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

اجرای پروژه سامانه گرمسیری بطور قطع در توسعه کشاورزی منطقه شامل گندم، کلزا و قسمتی از سبزی و صیفی می‌تواند تحولی در بحث اقتصادی کشاورزان و بهره‌برداران استان ایلام ایجاد کند.

براساس این گزارش ۲۰ شهریورماه تعدادی از نمایندگان اعضای کمسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی به قصد بازدید میدانی از طرح ها و پروژه های مرزی به استان ایلام سفر کردند.

بازدید از سامانه گرمسیری، بازارچه مرزی چنگوله، میدان نفتی آذر مهران و شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از برنامه های سفر اعضای پنج کمیسیون مجلس شورای اسلامی به ایلام  بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است