استانداری ایلام

استاندار ایلام

امیدواریم خروجی حضور نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در ایلام را در بودجه ریزی سال ۱۴۰۰ ببینیم

امیدواریم خروجی حضور نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در ایلام را در بودجه ریزی سال ۱۴۰۰ ببینیم

استاندار ایلام:
⭕️ امیدواریم خروجی حضور نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در ایلام را در بودجه ریزی سال ۱۴۰۰ ببینیم

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور اعضای کمسیون های تخصصی انرژی، اقتصادی، کشاورزی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اتفاق نمایندگان استان در مجلس و معاون دفتر امور اب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد ضمن تشکر از حضور نمایندگان در استان گفت: امیدواریم خروجی حضور نمایندگان  کمیسیون های تخصصی مجلس را در بودجه ریزی ۱۴۰۰ ببینیم.

⭕️ وی در ادامه گفت:

🔹استان ایلام  سرشار از منابع خدادادی مانند نفت، گاز، مرز ، اربعین،  آثار تاریخی با جغرافیایی پوشیده از نعمت های خدادادی است که هر کدام می‌تواند محور توسعه شود و این شاخص ها از ایلام، استانی کاملاً ارزشمند ساخته است.

🔹فرصت های سرمایه‌گذاری فراوانی در استان وجود دارد که به ظرفیت های پایین دستی پتروشیمی نفت و گاز می توان اشاره کرد.

🔹بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز و بهره برداری از طرح های کشاورزی  استان را به طور کامل در مسیر  توسعه قرار داده است.

🔹در استان پایانه مرزی بسیار قوی داریم و زیرساخت های دو بازارچه چیلات و چنگوله آماده شده است و پیگیر بازارچه هلاله شمالی به عنوان یکی از مزیت های بسیار خوب ایلام نیز هستیم.

🔹استان ایلام از کم جمعیت ترین استانهای کشور است اما امکانات آن در حد یک استان بزرگ است؛  سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر زائرین اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

🔹 حدود ۷.۸ دهم درصد مرز خشکی کشور در استان ایلام وجود دارد.

🔹همگرایی بسیار خوبی در استان بین مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و دستگاه قضا با محوریت نماینده محترم ولی فقیه در استان وجود دارد.

🔹 ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در استان وجود داردو  سرمایه گذاران خوبی برای سرمایه‌گذاری به استان ایلام آمده اند که  بنیاد مستضعفان،  هلدینگ خلیج فارس و  بنیاد برکت از جمله این سرمایه گذاران هستند.

🔹 در ۸ سال جنگ تحمیلی عملا فرصتی برای عمران و ابادانی و ایجاد زیرساخت ها فراهم نشد و استان در این دوران از توسعه بازماند.

🔹 امروز در استان ایلام بیش از ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش نهاد های حمایتی  قرار دارند.

🔹البته نظام و دولت هم کارهای بسیار مهمی از جمله در زمینه صنعت و نفت و  گاز و پتروشیمی در استان انجام داده‌اند منتها تکمیل فازهای این مجتمع ها ضروری است.

🔹اگر فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام زودتر شروع شود تاثیرات مثبتی بر اشتغال و توسعه استان خواهد داشت.  

🔹پتروشیمی بزرگ ایلام با بیش از ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده و واحد اولفین ، شیرین سازی گاز و هیدروژن آماده  افتتاح است.

🔹 ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی در حال طی مراحل هستند و دولت و نظام اعتبارات ارزی ان .جی. ال دهلران و چندین پروژه اکتشاف و لرزه نگاری را تأمین کرده است.

🔹ضمن قدردانی از کمک های وزارت نفت لازم است مدیریت  بخش نفت و گاز در استان ایلام به خود استان واگذار شود که این مهم موجب بهره وری در مدیریت منابع خواهد شد.

🔹استان ایلام یک استان مستقل است و در این استان از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمايه گذاري ظرف ۳ سال گذشته بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به نفت و گاز و پتروشیمی است و در این راستا برای مدیریت این منابع عظیم لازم است دفتر و نفت و گاز در استان مستقل شود.

🔹 عدم  استقرار مدیریت در ایلام باعث می شود که پروژه های مهمی مانند پتروشیمی مهران و دره شهر و هلیلان و ... به تعویق بیافتد.

🔹 در تکمیل پروژه های آب و خاک ما علاوه بر تشکر از وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی از نظر وزارت نیرو کار کاملاً تمام شده و شبکه فرعی انجام شده است و اگر آب نرسد این تجهیزات فرسایش پیدا می کنند و ممکن است عوارض دیگری نیز به دنبال داشته باشد که امیداریم در کمیسیون های مختلف این موضوعات پیگیری شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است