استانداری ایلام

استاندار ایلام

اولویت در بازگشایی مدارس حفظ سلامت دانش‌آموزان است

اولویت در بازگشایی مدارس حفظ سلامت دانش‌آموزان است

استاندار ایلام: اولویت در بازگشایی مدارس حفظ سلامت دانش‌آموزان است

استاندار ایلام با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: اولویت نخست ما حفاظت از سلامت و جان دانش‌آموزان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست استانی ستاد کرونا اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس و از طرفی در پیش بودن فصل پاییز خانواده ها در این زمینه اهتمام جدی داشته و در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی و یا داشتن بیماری زمینه‌ای جهت حفظ سلامتی مابقی دانش آموزان و کادر آموزشی فرزندان خود را به مدرسه نفرستند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت دانش آموزان در کلاس های درس باید به حداقل ممکن کاهش یابد، افزود: در این زمینه از ظرفیت مجازی نیز استفاده شده و تمام تمرکز کادر آموزشی بر آموزش‌های حضوری نباشد.
استاندار ایلام تاکید کرد: در مدارسی که جمعیت بالایی دارند دانش آموزان به گروه های با تعداد کم تقسیم تا تراکم‌ جمعیت کلاسهای درس به حداقل کاهش یابد.

سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به سازوکاری که وزارت آموزش و پرورش برای آموزش مجازی دانش آموزان فراهم کرده از این ظرفیت برای آموزش‌های دانش‌آموزان به صورت مطلوب استفاده شود.

وی همچنین در خصوص فعالیت مدارس غیرانتفاعی افزود: در این زمینه نظارت دقیق تر توسط آموزش و پرورش انجام گرفته تا از نظر شهریه، تامین امکانات آموزشی دانش آموزان و غیره اجحافی در حق مردم نشود.
استاندار ایلام در ادامه از آموزش و پرورش استان خواست به صورت مداوم گزارش وضعیت مدارس را به ستاد کرونای استان ارائه دهد.

سلیمانی دشتکی همچنین از کمیته امداد و بهزیستی استان خواست: تا اقلام بهداشتی مورد نیاز را برای دانش‌آموزان مددجوی زیرپوشش تهیه و در این زمینه از مشارکت سایر ارگانها و نهادها و خیرین نیز باید استفاده شود.

وی اضافه کرد: کرونا جزیی از زندگی ما شده و دنیا به سمت سازگاری با کرونا پیش می رود و به ناچار باید با رعایت نکات بهداشتی با آن مقابله کنیم و در این زمینه دستگاه‌های نظارتی نظارت خود را بیشتر و قوی تر کرده تا از این مرحله و دوران عبور کرد.

سلیمانی دشتکی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت آموزشگاه های فنی حرفه‌ای استان گفت: در این زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراکز بسیار ضروری است.
استاندار ایلام در ادامه سخنان خود با ابراز رضایت از عملکرد هیئت های مذهبی گفت: در این زمینه از فعالیت هیئت ها در ایام دهه اول محرم به دلیل رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی در محافل عزاداری تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: در بررسی میدانی که به صورت شخصی انجام دادم عمده مردم شرکت کننده در این مراسمات ماسک داشتند و دستورالعمل ها رعایت می شد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: اگرچه در این زمینه رهبر معظم انقلاب نیز که الگویی برای عزاداران حسینی بودند که این مهم بسیار تاثیرگذار و موثر بود.

استاندار ایلام در ادامه با توجه به آغاز تبلیغات انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای حوزه جنوبی استان از کاندیدها خواست: در تبلیغات یکدیگر را تخریب نکرده و با تبلیغات سالم فعالیت خود را پیش ببرند.

وی به کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس توصیه کرد: که با تبلیغات درست در این زمینه فعالیت داشته باشند.

استاندار ایلام تاکید کرد: ما همگی خدمتگزار نظام و مردم هستیم و باید پاسخگوی مردم باشیم، مسئولان باید پاسخگوی درخواست‌های مردم چه حضوری چه تلفنی بوده و در این زمینه اهتمام جدی داشته و هیچ کوتاهی از مسئولان در این زمینه پذیرفتنی نیست.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است