استانداری ایلام

استاندار ایلام:

سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان پرخیر و برکت و گره گشا بود/صندوق علم و فن آوری باید تقویت شود/راهبرد ما برای توسعه استان جوشش و حرکت از درون استان است/شتاب توسعه مجموعه شرکت های دانش‌بنی

سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان پرخیر و برکت و گره گشا بود/صندوق علم و فن آوری باید تقویت شود/راهبرد ما برای توسعه استان جوشش و حرکت از درون استان است/شتاب توسعه مجموعه شرکت های دانش‌بنی

استاندار ایلام:
 سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان پرخیر و برکت و گره گشا بود/صندوق علم و فن آوری باید تقویت شود/راهبرد ما برای توسعه استان جوشش و حرکت از درون استان است/شتاب توسعه مجموعه شرکت های دانش‌بنیان مطلوب و رضایت بخش است 

 آنچه که استاندار ایلام امروز سه شنبه ۴ شهریورماه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: 

🔸با تسلیت ایام محرم و گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره ی شهدای دولت و عرض خیرمقدم خدمت برادر ارزشی جناب آقای دکتر ستاری و همراهان ایشان از حضور پر خیرو برکت شان در استان تشکر می کنم.

🔸امروز به اتفاق ایشان با حضور در پارک علم و فن آوری و مجموعه ی سوله هایی که در حال ساخت بود بازدید کردیم و قول های بسیاری خوبی برای ادامه کار گرفتیم.

🔸امروز شاهد کلنگ زنی کارخانه تولید تجهیزات هوشمند سازی و افتتاح مرکز بیماریهای مشترک انسان و دام بودیم.

🔸از دانشگاه آزاد، علوم پزشکی و ایلام بازديد بعمل آمد و هر کدام ثمرات بسیار ارزشمند و منحصر بفردی داشت و قول های بسیار خوبی داده شد که طی ۲۰ نامه مکتوب تقدیم معاونت محترم علمی و فناوری رییس‌جمهوری شد.
 
🔸در بازدیدی که از مجموعه شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و استارت آپ ها با فضای دانش آموزی و دانشجویی و با حضور اساتید انجام شد شاهد ابداعات و اختراعات و کارهای بسیار ارزشمندی بودیم که همه در سطح ملی قابل ارائه هست.

🔸از حضور موثر و چندباره معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور در استان که  منجر به برداشته شدن موانع زیادی بر سر راه علم و فناوری استان شد، تشکر می کنم.

🔸صندوق علم و فن آوری باید تقویت شود و با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم که کمک هایی به صندوق صورت گیرد. در نظر است که ۱۷ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در استان اختصاص یابد.
 
🔸راهبرد ما برای توسعه استان جوشش و حرکت از درون استان است و شرط موفقیت این است که در زمان باقی مانده از دولت بایست با روحیه جهادی تلاش کنیم و زیرساخت ها را به موقع و با سرعت انجام دهیم. 

🔸پارک علم و فن آوری و مجموعه های دانش بنیان نوپا و جدید است و امیدواریم در طی این یک سال جهش قوی در این حوزه داشته باشیم.
 
🔸ایلام سرشار از نعمت است. درست است که محرومیت دارد اما مرز مشترک و همسایگی با عراق، اربعین، نفت و گاز، منابع طبیعی، گردشگری و آثارباستانی همه و همه ظرفیت های بسیار خوبی در استان هستند و قطعا می توانند باعث توسعه استان شوند البته قبل آن بایست زیرساخت ها تکمیل شوند.
 
🔸دانشگاه ایلام قول داده است که ۲۵ هکتار زمین را برای ادامه فعالیت های پارک علم و فناوری اختصاص دهد و این کار بسیار ارزشمند و دلسوزانه ای ست از ریاست محترم دانشگاه که از چهره های شاخص استان است.

🔸یکی از مشکلات دیرینه مابین دانشگاه علوم پزشکی و ایلام مشکل جاده مشترک بین این دو دانشگاه بود که خوشبختانه با موافقت دانشگاه ایلام مقرر شد که حوزه بهداشت و درمان  جاده اختصاصی خود را هم تملک و هم بسازد و این یک حرکت ارزشمند دیگر است.
 
🔸ما بودجه ی بسیار خوبی برای تکمیل دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان آموزشی ۳۷۶ تختخوابی جذب کرده ایم.

🔸شرکت های دانش بنیان درخواست هایی دارند که انشاء الله مورد توجه قرار گیرد به خصوص اینکه صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان تقویت گردد و تسهیلات لازم ارائه شود.
 
🔸برخی جوانان، دانشجویان و اساتید گلایه داشتند بروکراسی اداری هست من هم موافقم که هست البته در این راستا تلاش های زیادی برای رفع این نقیصه انجام شده است و من اینجا دستور می دهم که هر شرکت دانش بنیان که نیاز به مجوزها و اقدامات اداری دارند به سرعت مطرح و حل شود.

🔸در استان وحدت، هماهنگی و همدلی کم نطیری بین مسئولین و تمام ارکان نظام برقرار است‌ و این مهم به کمک همه‌جانبه استان کمک کرده است.

🔸امیدوارم توسعه استان همانند شتاب مجموعه شرکت های دانش‌بنیان پیش برود و قطعا با وحدت و همدلی مردم و مسئولان و البته کار مضاعف این مهم امکان پذیر است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است