استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست فرهنگ توسعه ایثار و شهادت با حضور معاون رئیس‌جمهور:

مشکلات حوزه ایثارگری مورد توجه قرار گیرد/همه مناطق استان تحت پوشش منطقه جنگی قرار گیرد

مشکلات حوزه ایثارگری مورد توجه قرار گیرد/همه مناطق استان تحت پوشش منطقه جنگی قرار گیرد

 مشکلات مسکن ايثارگران حل می شود ...
استاندار ایلام در نشست فرهنگ توسعه ایثار و شهادت با حضور معاون رئیس‌جمهور:
 مشکلات حوزه ایثارگری مورد توجه قرار گیرد/همه مناطق استان تحت پوشش منطقه جنگی قرار گیرد/ساخت یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران استان/امروز حضور مسئولان در کنار خانواده شهدا به عنوان یک فرهنگ ارزشمند در استان جا افتاده است/شرکت کوثر به تعهدات خود عمل کند ...

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز دوشنبه ۳ شهریور ماه در نشست فرهنگ توسعه ایثار و شهادت که با حضور اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، دکتر فلاحی و بسطامی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت جانگداز سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام از ائمه جمعه و جماعات و هیئت‌های عزاداری به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات محرم تشکر کرد و گفت: خوشبختانه استان ایلام با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده و همراهی مردم در این زمینه تاکنون یکی از استان‌های پیشرو و موفق بوده است.

وی در ادامه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجائی و باهنر گفت: امیدواریم همه ما سعادت خدمتگذاری به مردم در مسیر این شهیدان والا مقام را داشته باشیم.

استاندار ایلام در ادامه ضمن خیرمقدم به اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ایشان در هر پست و مقامی که قرار گرفته اند منشأ خیر و برکت بوده اند و خدمات ارزشمندی به مردم و نظام انجام داده اند.  

وی با اشاره به این مهم که دیدار و سرکشی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در بین مدیران و مسئولین استان ترویج یافته است، اظهار داشت: امروز حضور مسئولان در کنار خانواده شهدا به عنوان یک فرهنگ ارزشمند در استان جا افتاده است و در این راستا برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است. 

سلیمانی دشتکی بحث ایثار و شهادت در استان را حائز اهمیت خواند و گفت: ایلامیان در ۸ سال دفاع مقدس پیشقراول فرهنگ ایثار و شهادت هستند و رسیدگی به امور این مردمان شهیدپرور یک سعادت بزرگ است.

وی ادامه داد: تلاش بسیار زیادی صورت گرفته تا خانواده‌ ایثارگران و جانبازان و شهدا که مشکلاتی در زمینه مسکن یا اشتغال و ... دارند مورد بررسی قرار گیرد و تا حد امکان برطرف شود.

استاندار ایلام در ادامه از همکاری های خوب مابین استانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خبر داد و گفت: امروز تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ساماندهی اشتغال وکارآفرینی ایثارگران بین استانداری ایلام و بنیاد شد و امور ایثارگران کشور امضا می شود.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه تا پایان دولت دوازدهم بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان و هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی نیز برای جامعه هدف مشمول و متقاضی اشتغال استان ایجاد می‌شود.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه در زمینه مسکن و اشتغال، بخش بزرگی از مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام رفع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان، ایلام را جزو استان‌های محروم و فقیر کشور عنوان کرد و گفت: بیش از یک‌پنجم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و در این میان ایثارگران بسیاری نیز وجود دارد که دارای مسائل و مشکلات زيادي هستند.

وی با اشاره به سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان گفت:
این عزیزان امروز امید زیادی به حضور شما دارند و البته اقداماتی که در این مدت کوتاهی بعد از حضور جناب آقای اوحدی در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفته در حوزه مسکن و اشتغال و... بی‌نظیر بوده و جامعه ایثارگری به این فعالیت‌ها و خدمات نیاز بسیاری دارد که انشاءالله باید استمرار یابد.

سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات و تلاش‌های ارزشمند نظام و دولت در استان اشاره کرد و گفت: ظرف دو سال و نیم گذشته بیش از ۴۹ هزار ميليارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است و امسال بیش از ۳۳ هزار ميليارد تومان طرح و پروژه قابل افتتاح و شروع بکار داریم که تاکنون با حضور رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس در ۳ نوبت بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان انجام شده است و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در انتظار بهره‌برداری و افتتاح هست.

وی ادامه داد: با وجود تمام این سرمایه‌گذاری‌هایی که در استان صورت گرفته و اشتغال زیادی ببار آورده است اما هنوز مشکل اول استان بیکاری  است.

وی افزود: اگرچه بیشترین بیکاران مربوط به جامعه ایثارگری و همینطور تحصیل‌کردگان و فارغ التحصیلان هستند اما در چند سال اخیر در زمینه کاهش بیکاری جهش خوبی ایجاد شده است.

استانداری ایلام در ادامه با انتقاد از موسسه سرمایه گذاری کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان ساخت: علی رغم جلسات متعددی با این شرکت در تهران و امکانات خیلی خوبی که در استان در اختیار آنان قرار داده ایم اما در کار آنها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به چشم نمی‌خورد که انتظار داریم در این خصوص موسسه کوثر نسبت به تعهدات خود تسریع ایجاد کند.

وی در ادامه به برخی از مشکلات ایثارگران در استان پرداخت و گفت: مشکلاتی در زمینه حقوق ایثارگران که تحت پوشش بنیاد شهید هستند وجود دارد و در این زمینه دریافت‌های بسیار پایینی دیده می‌شود که نشان دهنده مشکلات قانونی در این راستا است و نیازمند کمک و مساعدت نمايندگان است.

استاندار ایلام در ادامه گفت: بسیاری از ایثارگران جهت درمان نیاز به اعزام به استان‌های همجوار و دیگر استان‌ها دارند که این عزیزان از آمبولانس های مخصوص محروم هستند و ما در استان نیاز به چند دستگاه از این آمبولانسها داریم تا این دوستان بتوانند مشکلات درمانی خود را رفع کنند.

وی افزود: بیش از هزار نفر از جانبازان زیر ۲۵ درصد در زمینه مستمری کمک معیشتی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که انتظار داریم در این خصوص دستور فرمایید که تسریع در کار ایشان صورت گیرد.

استاندار ایلام در پایان خواستار امتیاز منطقه جنگی برای تمام مناطق استان شد و گفت: در حال حاضر پنج شهرستان استان ما جزو منطقه جنگی نیستند که البته شهدای بسیار زیادی هم در دوران جنگ تحمیلی تقدیم کرده اند و در این راستا مکاتبات زیادی با مقامات مربوطه انجام داده ایم ولی نیاز است که پیگیری‌های از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز صورت گیرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است