استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت:

ایلام پیشقراول حوزه شهادت و ايثارگري در کشور است/کار در حوزه ایثارگران نبایست معطل بماند/امور ایثارگران می بایست در اولویت کاری همه دستگاه های اجرایی باشد

ایلام پیشقراول حوزه شهادت و ايثارگري در کشور است/کار در حوزه ایثارگران نبایست معطل بماند/امور ایثارگران می بایست در اولویت کاری همه دستگاه های اجرایی باشد

 دو شاخصه مهم ایلام در ۸ سال دفاع مقدس  ...

استاندار ایلام در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت:
 ایلام پیشقراول حوزه شهادت و ايثارگري در کشور است/کار در حوزه ایثارگران نبایست معطل بماند/امور ایثارگران می بایست در اولویت کاری همه دستگاه های اجرایی باشد

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز سه شنبه ۷ مرداد ماه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام، موضوع شهادت و ایثار را در بالاترین نقطه اهمیت دانست و گفت: ایلام در حوزه شهادت و ايثارگري شاخصه های بی نطیری به نسبت باقی کشور کشور دارد و از این حیث حائز رتبه اول است.

وی با اشاره به ۸ سال مرزداری ایلامی ها در دوران دفاع مقدس گفت: این مردمان بزرگ همواره در ادوار مختلف تاریخ مرزداران شجاع و قابل اعتمادی بوده اند و در ۸ سال جنگ تحمیلی با نثار ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده، نقشی بی بدیل در تاریخ دفاع مقدس آفریدند.

استاندار ایلام در ادامه به دو شاخصه منحصر بفرد مردم شهید پرور ایلام در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: یکی از این شاخصه ها به علت کم بودن تعداد آزادگان این استان به نسبت تعداد شهدا و جانبازان برمی گردد و این نشان دهنده اوج شهادت طلبی این مردمان است که تا آخرین قطره خون خود در نبرد با دشمن کوتاه نیامدند.

وی ادامه داد: شاخصه دوم عدم مهاجرت مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی بود، درحالی که تمام مناطق استان زیر هدف مستقیم توپخانه ها و جنگنده های بعثی بود اما هرگز ترک سرزمین نکردند و بجای آن ماندند و نگذاشتند یک وجب از خاک میهن به دست دشمن متجاوز بیافتد و این پایداری و استقامت ستودنی است.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به این مهم که ما در قبال خون شهدا مدیون هستیم و مسئولیت داریم، اظهار داشت: در استان ایلام با توجه به اینکه جای جای این دیار معطر به خون شهداست بنا را بر آن گذاشته ایم امور ایثارگران در اولویت کاری تمامی مسئولان استان باشد و در این راستا از زحمات همه ارگان ها و نهاده به ویژه دستگاه های متولی چون بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکر می کنم.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که کار در حوزه ایثارگران نبایست معطل بماند، افزود: بایست رسیدگی به مسائل ایثارگران بصورت عملیاتی باشد و در این مسیر یکی از ضرورت های مهم رسیدگی به امور معیشتی، اشتغال و مسکن این عزیزان است.

وی افزود: امروز در استان با تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی قدم های مهم و ارزنده ای با کمک همه نهادها و ارگانهای مختلف چون بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران و ... برداشته شده است و در این راستا لازم است رفع مشکل مسکن ایثارگران در اولویت کار این ستاد قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره‌ به این مطلب که در آستانه سالروز ورود آزادگان به کشور هستیم، گفت: اگر چه امسال شرایط خاصی در ارتباط با کرونا ایجاد شده است اما در جهت پاسداشت ورود آزادگان عزیز به کشور برنامه ها با شکل و شمایل دیگر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ترجیحا بصورت فضای مجازی و یا بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود وضعیت استان را در بحث کرونا قرمز اعلام کرد و گفت: در این شرایط خطرناک متاسفانه شاهد برگزاری برخی مراسمات عزا و عروسی با جمعیت بالا در استان هستیم که برپا کنندگان این مراسمات بایست بدانید با دعوت مردم به این مراسمات آنها را به سوی قتلگاه فراخوان می دهند و این گناهی نابخشودنی در به خطر انداختن جان مردم است!

وی افزود: طبق بررسی ها از هر هزار نفر مبتلا ۵۰۰ نفر بدون علامت، ۳۵۰ نفر دارای علامت ضعیف و ۱۵ درصد دارای علائم شدید هستند و البته عامل اصلی شیوع بیماری در گروه بی علامت است و این رعایت پروتکل‌های های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را حیاتی کرده است.

گفتنی است که در این نشست مقرر شد مراسم بزرگذاشت سالروز ورود آزادگان به میهن با تمهیدات خاص و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بصورت ویدئوکنفراس و با تاکید بر اجرای برنامه ها بصورت فضای مجازی، برگزار شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است