استانداری ایلام

استاندار ایلام عنوان کرد:

وضعیت تورم استان بهبود یافته است/ایلام در تورم نقطه به نقطه پائین تر از میانگین کشور

وضعیت تورم استان بهبود یافته است/ایلام در تورم نقطه به نقطه پائین تر از میانگین کشور

#اخبار_امیدبخش
💥 در تیرماه بهترین عملکرد تورم ماهیانه به ایلام رسید؛ ایلام در رتبه ۳۱ کشور

استاندار ایلام عنوان کرد:
✅ وضعیت تورم استان بهبود یافته است/ایلام در تورم نقطه به نقطه پائین تر از میانگین کشوری  

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز یکشنبه ۵ مرداد ماه در جلسه ستاد بازار استان از بهبودی وضعیت تورم استان در تیرماه سال جاری گفت و تصریح نمود: اگر چه وضعیت تورم استان کماکان بالا است اما با تلاش های صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده روند تورم استان روبه بهبودی است.

وی در ادامه از رتبه ۳۱ تورم ماهیانه استان خبر داد و گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران از تورم تیرماه سال جاری، در حالیکه تورم ماهیانه استان در این گزارش عدد ۳.۹ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۲.۱ واحد افزایش یافته است، اما تورم میانگین کشوری ۶.۴ درصد است که نسبت ماه گذشته ۴.۴ واحد افزایش یافته و نسبت به تورم استان ۲.۵ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: بنابراین استان ایلام در تورم ماهیانه پائین ترین تورم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده و بهترین عملکرد را داشته است.

استاندار ایلام سپس از رتبه تورم نقطه به نقطه استان به پایین تر از میانگین کشوری خبر داد و گفت: در حالیکه تورم نقطه به نقطه استان در تیرماه سال جاری ۲۴.۷ درصد است و نسبت به ماه قبل ۱.۷ واحد افزایش داشته اما میانگین تورم کشور در این شاخص ۲۶.۹ درصد است که نسبت به ماه قبل ۴.۴ درصد افزایش داشته که این میزان ۲.۲ درصد بیشتر از تورم استان است.

وی افزود: بنابراین استان در تورم نقطه به نقطه در رتبه ۱۶ کشور قرار دارد.

سلیمانی دشتکی در ادامه از کاهش تورم سالیانه در استان خبر داد و گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری در کل خانوارهای استان ۳۰.۵ درصد است که در مقایسه با ماه قبل که ۳۳ درصد بوده است ۲.۵ درصد کاهش یافته است، این در حالی است که تورم کشوری در این بازه زمانی ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در تورم سالیانه علی رغم کاهش ۲.۵ درصدی استان ایلام بعد از استان هرمزگان در رتبه ۲ کشور قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان ضمن تشکر از مجموعه عوامل دست اندر، دستگاه های نظارتی و انتظامی، بازار و اصناف و ... ابراز امیدواری کرد که با توجه به روند کاهشی نرخ تورم استان در ادامه شاهد بهبودی بیشتر این شاخص مهم خواهیم بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است