استانداری ایلام

استاندار ایلام در سی و یکمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:

بین ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم استان ماسک می زنند/تیرماه بدترین ماه کرونایی در استان/اگر رعایت نکنیم به شرايط بدتر از تیرماه می رسیم

بین ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم استان ماسک می زنند/تیرماه بدترین ماه کرونایی در استان/اگر رعایت نکنیم به شرايط بدتر از تیرماه می رسیم

 بر سر سلامت مردم با کسی تعارف نداریم .../توبیخی و شکایت از چند دستگاه در اثر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی
استاندار ایلام در سی و یکمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:
 بین ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم استان ماسک می زنند/تیرماه بدترین ماه کرونایی در استان/اگر رعایت نکنیم به شرايط بدتر از تیرماه می رسیم .

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز شنبه ۴ مرداد ماه در سی و یکمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به تداوم وضعیت قرمز برای چند هفته متوالی خواستار مراعات بیشتر مردم و مسئولان در اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونا شد و گفت: در این زمینه بر سر سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و بایست بدون ملاحظه با نقض کنندگان مصوبات ستاد و پروتوکل های بهداشتی برخورد شود.

وی در ادامه خواستار شکایت از اداراتی شد که با عدم اجرایی شدن مصوبات و پروتکل‌های  بهداشتی جان کارمندان و مردم را به خطر انداخته اند شد و گفت: در بازرسی های نامحسوس که از ادارات و بانک های استان بعمل آمد مشخص شد چند دستگاه با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی جان کارکنان و هم ارباب رجوع را به خطر انداخته اند که در این راستا از این ادارات به دستگاه قضا شکایت می شود و برخی از مدیران نیز توبیخ می گردند.

استاندار ایلام در ادامه بر زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه تاکید کرد و گفت: در این شرایط ماسک زدن جزو زندگی ما شده است و در این راستا از صنعت و معدن و تجارت استان می خواهم لوازم و اسباب تهیه ماسک به وفور فراهم و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد.

وی در ادامه از افزایش زدن ماسک در میان مردم استان خبر داد و گفت: امروز بین ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم استان ماسک می زنند که البته ماسک زدن در این شرایط یک الزام است و همه بایست این مهم را در راستای حفظ سلامت خود و هم نوعان رعایت کنند.

وی در ادامه از پیگیری اجرای برخی محدودیت ها در استان خبر داد و گفت: بطور مثال ما درخواست دورکاری یک سوم کارکنان ادارات کردیم که مورد موافقت قرار نگرفت.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به شدت وضعیت کرونا طی دو سه هفته گذشته، اظهار داشت: بعد از سه هفته بحرانی ظاهرا از پیک عبور کرده ایم اما بایست به شدت مواظبت کرد که به شرایط بدتر از این برنگردیم.

وی ضمن اشاره به این مهم که تعداد بستری و تعداد فوتی ها ملاک اعلام وضعیت قرمز در مناطق مختلف است، اظهار داشت: در تیرماه بدترین وضعیت از آغاز بیماری کرونا تاکنون داشته ایم و در این ماه حدود ۳.۳ برابر نسبت به چهار ماه گذشته مبتلا و ۱.۲ برابر فوتی داشته ایم!

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با تاکید بر رعایت اصول چهار گانه برای عبور از سد کرونا، گفت: ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی چهار اصل مهم برای غلبه بر کرونا در استان است که همه بایست به آن توجه کنیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه بر اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: مردم همچنان می بایست با عدم حضور در اجتماعات، عدم سفر و گردهمایی هایی ها در پارک ها، عدم برگزاری همایش ها و تجمعات، عدم حضور در مراسمات شادی و عزا، عدم برگزاری جلسات با جمعیت بالا و ... با زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی از سلامت خود و هم نوعان خود محافظت کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این مهم که فعالیت هر صنفی صرفا با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی امکان پذير است، اضافه کرد: در این راستا باشگاه های ورزشی با نظر دانشگاه علوم پزشکی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می شوند اما باشگاه ها و اصنافی که مصوبات ستاد را رعایت نکرده اند، کماکان بسته می مانند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به برخی از مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت: امروز در ستاد ملی کرونا مصوب‌ شد که مراسمات محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، البته در برخی مناطق قرمز و حساس احتمالا با محدودیت هایی دنبال شود.

وی ادامه داد: در این نشست همچنین مقرر شد کنکور با تمهیداتی و با لحاظ کرد ملاحظاتی چون رعایت فاصله گذاری، کاهش تعداد شرکت کنندگان در هر جلسه و ... برگزار شود.

استاندار ایلام در پایان از عوامل و دست اندرکاران ستاد کرونا و مردم استان تشکر کرد و گفت: در چند هفته گذشته شرایط بسیار سختی بر استان گذشت و در این میان همه عوامل و دست اندرکاران و خود مردم پای کار بودند و از این بابت از همه تشکر می کنم.

وی همچنین از اصحاب رسانه و رسانه ها و صدا و سیما تشکر کرد و گفت: در برخی از شهرستان ها مثل چرداول شاهد هم افزایی خوبی بین عوامل ستاد و مجموعه های دیگر چون رسانه ها بودیم و از این رو از فرماندار و مردم خوب این شهرستان و اهالی رسانه تشکر می کنم.

وی افزود: اما در برخی دیگر از شهرستان ها چون آبدانان برخی گلگی داشتند و خواستار توجه بیشتر شدند ولی ما به همه نقاط استان توجه داریم و در راستای رفع دغدغه آن مردمان خوب نیز یکی از معاونین خود را برای سفر به آن شهرستان مامور کردم.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است