استانداری ایلام

استاندار ایلام

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم استان ره آورد سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به استان

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم استان ره آورد سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به استان

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم استان ره آورد سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به استان
استاندار ایلام:
بروکراسی سد راه تولید کننده باید شکسته شود/اگر فرش قرمز برای سرمایه گذار پهن نمی کنیم لااقل جلو پای او سنگ نیاندازیم!/مدیران برای ماندن در جایگاه آویزان کسی نشوند!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام صبح امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام و دهه کرامت خواستار همراهی بیشتر مدیران با سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی شد و گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید بایست بروکراسی سد راه تولید کنندگان شکسته شود.

وی با عنوان این مطلب که نبایست سرمایه گذار و صاحبان کار و تولید را برای یک امضا در چندین اداره سرگردان کنیم و زمان و وقت او را بجای آنکه صرف تولید شود در ادارات به هدر بدهیم، تاکید کرد: همه مدیران کمک کنند و مشکلات را از سر راه تولید استان بردارند و البته همه چیز به مدیران و دستگاه های اجرایی و حمایتی بستگی دارد اگر همه بخواهیم کار مردم به معنای واقعی حل شود، واقعا شدنی است!

استاندار ایلام ادامه داد: در این راستا دستگاه های تخصصی محور شوند و بقیه ادارات ذی ربط را جمع کنند و بصورت عملیاتی به کمک تولید کنندگان بشتابند.

وی با عنوان این مطلب که امروز  تحرک خوبی در ادارات ایجاد شده است، اضافه کرد: بایست این روند تقویت شود، اگرچه اعتقاد به تغییرات اساسی ندارم اما چند دستگاه هستند که علی رغم هشدارها نتوانسته اند خود را با سرعت حرکت دولت در استان هماهنگ کنند که برای تغییر آنها اقدام می کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر این مهم که مدیران بایست اصالت و شخصیت حقوقی خود را به شکل صحیحی حفظ کنند و برای ماندن در جایگاه خود آویزان این و آن نشوند، اضافه کرد: مدیران مطمئن باشند افرادی که خارج از روال قانونی دنبال حفظ، تثبیت و ارتقای جایگاه خود هستند نه تنها موفق به این هدف نمی شوند بلکه زمان ترک جایگاه خود را کوتاه تر خواهند کرد.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود به سفر معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری به استان پرداخت و گفت: اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم استان ره آورد سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به استان بود.

وی ادامه داد: در این سفر پرخیر و برکت ۱۵ میلیارد تومان به زیرساخت های زیر بنایی هلیلان و پمپاژ تلخاب بدره اختصاص یافت و مدیران مربوطه بایست پیگیر جذب کمک باشند.

استاندار ایلام از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کارگاه ها و واحدهای تولیدی کوچک در این سفر خبر داد و گفت: این تسهیلات به کارگاه های فرش و قالیبافی، پرورش ماهی در قفس و ... ارائه می شود.

وی با عنوان این مطلب که با جذب ۲۹۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در سال ۹۸ جزو ۳ استان برتر کشور شده ایم، گفت: به خاطر عملکرد موفق در این حوزه ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر از سهم توسعه روستایی و مناطق محروم به استان اختصاص یافت که مدیران مربوطه بایست پیگیر جذب این تسهیلات باشند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به توافق مهم سه جانبه در این سفر پرداخت و گفت: معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری ایلام در یک قراداد سه جانبه طرح احیای اراضی شیب دار استان را اجرایی می کنند.

وی ادامه داد: مقرر شده در مجموع ۱۰ هزار هکتار و هرسال ۲ هزار هکتار از اراضی شیبدار استان ایلام احیا شود، در این طرح با آبخیزداری جلوی شخم غیر استاندار گرفته می شود و بجای آن درختان مثمر چون گل محمدی و نرگس و .... کاشته می شود و در اینجا نیز می طلبد دستگاه های متولی این موضوع را به جد پیگیری کنند.

استاندار ایلام در پایان به دستاورد مهم دیگر این سفر پرداخت و اظهار داشت: قرار شد پروژه های مهم عمرانی و اقتصادی مناطق محروم استان که سرمایه گذار برای اجرا ندارند، احصا شوند و در قالب یک طرح به معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری ارائه گردد تا در یک نشست تخصصی که با حضور هلدینگ ها، بنیادها، نهادها و بخش خصوصی تشکیل می شود، هرکدام چند پروژه را متقبل نمایند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است