استانداری ایلام

استاندار ایلام درنشست شورای مهارت عنوان کرد؛

هدفگذاری مهارت آموزی به 10 درصد از جمعیت استان/مشکل اصلی اشتغال در استان فارغ التحصیلان دانشگاهی است/ايلام در مسير توسعه يافتگي قرار گرفته است

هدفگذاری مهارت آموزی به 10 درصد از جمعیت استان/مشکل اصلی اشتغال در استان فارغ التحصیلان دانشگاهی است/ايلام در مسير توسعه يافتگي قرار گرفته است

 ایجاد دپارتمان آموزش های مهارت های مرزی و کشاورزی در استان
استاندار ایلام درنشست شورای مهارت عنوان کرد؛
هدفگذاری مهارت آموزی به 10 درصد از جمعیت استان/مشکل اصلی اشتغال در استان فارغ التحصیلان دانشگاهی است/ايلام در مسير توسعه يافتگي قرار گرفته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای مهارت استان که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفهای کشور برگزار شد گفت: گسترش مهارت آموزی در استان خصوصا در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی میتواند خوداشتغالی آنان را به همراه داشته باشد.

وی از آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به 10 درصد از جمعیت استان استقبال نمود و خاطر نشان کرد: مهارت آموزی به  60 هزار نفر از جمعیت استان می تواند تحولی در اشتغال استان به همراه آورد و اگراین آموزش ها براساس نیازهای استان و صنایع ایجاد شده در استان باشد علاوه بر اشتغالزایی ، رونق اقتصادی را نیز در استان به همراه خواهد آورد.

استاندار ايلام با تشکر از استقبال از پیشنهاد معاون زیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص ایجاد دپارتمان آموزش های مهارت های مرزی و کشاورزی در استان ابراز داشت: ما فرصت های بسیاری خوبی در مرز ایجاد کرده ایم که ایجاد زیرساخت ها برای بازارچه های سه گانه در استان و تلاش برای تصویب اولین منطقه ی آزاد تجاری تخصصی در استان ازجمله آن است.

وي با تاکيد بر اين مطلب که ايلام در مسير توسعه يافتگي قرار گرفته است، افزد؛ در حوزه ی کشاورزی نیز هدفگذاری برای آبی کردن 150 هزار هکتار اراضی کشاورزی در دستور کار است که آموزش مهارت ها در این دو حوزه کمک شایانی به رونق اقتصادی، جهش تولید و اشتغالزایی در استان خواهد کرد.

سليماني دشتکي شهرک های صنعتي را مکان خوبی برای آموزش نیروی کار مورد نیازواحدهای صنعتی دانست و خاطر نشان کرد: تأمین نیروی انسانی واحدهای صنعتی ازطریق ایجاد مراکز مهارت آموزی در شهرک های صنعتی ابتکار بسیار خوبی خواهد بود.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز در شورای مهارت استان ایلام گفت: اصلی ترین سرمایه توسعه نيروي انساني است و انسان ماهر می تواند توسعه ی پایدار را به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به توصیه های رهبری در ایجاد پیوست های اجتماعی برای پروژه های عمرانی خاطر نشان کرد:  برای پروژه های اقتصادی و عمرانی باید پیوست نیروی انسانی مهارت يافته را نيز لحاظ کنیم.

اوسط هاشمی با بیان این که استان ایلام در حال حرکت به سمت تبدیل شدن به قطب صنعتی، تجاری در کشوراست خاطر نشان کرد: این استان مستعد ایجاد یک منطقه انرژی نو و منطقه ی آزاد تجاری تخصصی است که صادرات بیش از 2 میلیارد دلار و میادین نفت و گاز ظرفیت و فرصت بی نظیری را برای ایلام مهیا ساخته است.

وی با تأکید بر ایجاد دپارتمان مهارت آموزی مرزی در استان ایلام خاطر نشان کرد: ایجاد این دپارتمان می تواند فرصت هایی را که مرز برای مرزنشینان مهیا ساخته بالفعل نماید و استان های غربی و مرزی کشور را که 8سال خط مقدم حفظ نظام و کشور بوده اند برای استفاده از ظرفیت ها و فرصت های مرزی فعال کنیم که این امر می تواند با محوریت استان ایلام در دپارتمان مهارت آموزی مرزی مهیاشود.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگری ازسخنان خود به آمادگی برای راه اندازی دپارتمان آموزش مهارت های کشاورزی اشاره کرد و گفت: ما در سازمان فنی و حرفه ای 220 استاندارد جدید در حوزه ی کشاورزی معرفی نموده ایم و می توانیم با ایجاد دپارتمان تخصصی آموزش مهارت های کشاورزی از ظرفیت های استان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وي افزود: براي استاني که در آغازصنعتی شدن است و گسترش  فرهنگ مهارت آموزی در بین فارغ التحصیلان ، فعالان تجاری و صنعتی می تواند آینده ای درخشان را برای اين ديار رقم بزند.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است