استانداری ایلام

استاندار ایلام در بیست و چهارمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:

شرایط حساسی در بحث کرونا بر استان حاکم است/رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان یک ضرورت است

شرایط حساسی در بحث کرونا بر استان حاکم است/رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان یک ضرورت است

\هشدار رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در پی عادی سازی کرونا در استان
استاندار ایلام در بیست و چهارمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:
🔺شرایط حساسی در بحث کرونا بر استان حاکم است/رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان یک ضرورت است/مردم به خاطر حفظ جان خود از گردهمایی هایی که شیوع کرونا را بالا می برو پرهیز کنند/به آسیب دیدگان از کرونا که بیمه نداشته اند کمک شود/در این شرایط کرونایی فرهنگ دید و بازدید تا اطلاع ثانوی تعدیل شود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام امروز یکشنبه ۲۵ خرداد ماه در بیست و چهارمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا از وحدت و همدلی در این ستاد گفت و تصریح نمود: امروز بایست این وحدت و انسجام و همدلی منتج به هم افزایی در همه امور از جمله در بحث مبارزه با کرونا شود.

وی در ادامه گفت: امروز کرونا به موضوع و نمادی برای وحدت و همدلی هم افزایی در استان مبدل شده است که بایست این مهم را به موضوع جهش تولید نیز سمت و سو بدهیم.

وی افزود: نمونه این انسجام و همراهی را در حضور جهادی مسئولان استان در شهرستان محروم و تازه تاسیس هلیلان دیدیم و پیروی این اتفاق مثبت فراد در مرکز در دیدار با مسئولان ۸ نهاد و وزارتخانه پیگیر خواسته ها و مطالبات مردم هلیلان خواهم شد.

سلیمانی دشتکی در ادامه به شرایط حساس حاکم بر استان در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: وضعیت خطرناکی در بحث کرونا به جهت قرار گرفتن در بین سه استان که وضعیت قرمز دارند و همچنین به سبب وجود مرز مشترک این مهم مراقبت و اهتمام بیشتری در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می طلبد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا خواستار همکاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شد و گفت: عادی سازی وضعیت کرونا در استان بسیار نگران کننده است.

سلیمانی دشتکی سپس با اشاره به فرهنگ دید و بازدید و گردهمایی هایی که در استان وجود دارد، اظهار داشت: فرهنگ دید و بازدید و صله رحم و گردهمایی های خانوادگی در شرایط عادی یک نکته مثبت است اما در شرایط کرونا باعث شیوع ابتلا به این بیماری می شود که بایست محدود شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی خوب مردم و دستگاه های درگیر در کار گزارشی از وضعیت کرونا در استان ارائه دارد و نسبت به آمار شیوع بالای کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: آمار مبتلایان در استان بالا رفته است و با این حال میزان بهبود یافتگان کرونا در استان ۸۱ درصد است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد.

وی افزود: مردم به خاطر حفظ جان خودشان هم که شده از گردهمایی هایی که شیوع کرونا را بالا می برد جدا پرهیز کنند.

استاندار ایلام با اشاره به برخی مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: در این ستاد مصوبات خوبی برای افراد بیکاری که در اثر کرونا آسیب دیده اند و بیمه نداشته اند،انجام شد.

وی افزود: دستگاه متولی ترتیبی اتخاذ دهند تا افرادی که کسب و کار و شغل داشته اند ولی بیمه نبوده اند با تکمیل مدارک مورد نیاز کمک های بیمه ای و نقدی و غیر نقدی شامل حال آنان بشود.

سلیمانی دشتکی در ادامه به امتحانات دانشگاه در شرایط فعلی گفت: دانشگاه ها تا جایی که امکان دارد کلاس ها و امتحانات را به صورت مجازی برگزار کنند و در صورت عدم امکان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

وی افزود: پیشنهاد شده است با توجه به کاهش آمار بستری بیماران کرونایی،  بیمارستان مصطفی را به دو قسمت تقسیم کنند  و از بخشهای دیگر این بیمارستان برای درمان بیماران استفاده شود با این حال افراد ناتوان، معلولین ، سالمندانی که در آسایشگاهها حضور دارند و معتادینی که دچار بیماری کرونا می شوند در مراکزتعیین شده دانشگاه علوم پزشکی بستری خواهند شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است