استانداری ایلام

استاندار ایلام

سلامت روانی و امنیت غذایی جزو اولویتهای سلامت استان قرار گیرد

سلامت روانی و امنیت غذایی جزو اولویتهای سلامت استان قرار گیرد

استاندار ایلام خواستار اولویت دهی به دو بحث سلامت روانی و اجتماعی و مطالعات اطلس امنیت غذایی در سیاست های کلی سلامت استان شد.

وی ادامه داد: ما در بحث سلامت در استان اقدامات بسیار خوبی شاهد بودیم افتتاح مرکز فوریت های پزشکی، مرکز شیمی درمانی و استقرار یک بالگرد  و 15 دستگاه خودرو آمبولانس پیشرفته به استان و حضور اکیپ های پزشکی چون موسسه خیریه مرهم و دیگر عزیزان در استان از جمله فعالیت های بسیار مثبت حوزه ی سلامت در استان بوده است.

نماینده ی عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات حوزه ی سلامت در استان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : ما در بحث آسیب های اجتماعی و تاب آوری فردی استان با مشکلاتی مواجه هستیم البته آمارهای بسیار مثبت و خوبی هم در استان وجود دارد که می توان به آمار طلاق که در کشور رتبه سی ام را دارد و یا در بحث های دیگر ما ظرفیت های خوب و  زیادی داریم.

استاندار ایلام با تأکید بر انجام پژوهش در بخش نیازهای استان ادامه داد: ما نیاز داریم که در بحث سلامت روانی جامعه و تاب اوری فردی مطالعات و پژوهش های مرتبط و موثری داشته باشیم.

نماینده وزارت بهداشت هم دراین جلسه با تقدیر از حضور استاندار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان خاطر نشان کرد: هر جا که استاندار در این کارگروه حضور داشت باعث احساس اهمیت بالای این کارگروه در استان خواهد شد و می توان با نیروی بهتری نسبت به پیشبرد سیاست های سلامت و امنیت غذایی عمل کرد .

وی همچنین اعلام آمادگی کرد در بحث مطالعات سلامت روانی و تدوین اطلس امنیت غذایی استان همکاری لازم صورت گیرد.

دکتر اخوان تأکید کرد : ما قبل از این که مراکز درمانی و بیمارستانی را گسترش دهیم می توانیم با برنامه ریزی و فرهنگ سازی تلاش کنیم که مردم از سلامت بهتری در جامعه برخوردار شوند .

وی گفت: وزارت بهداشت نمی تواند به تنهایی در بحث افزایش سلامت جامعه موفق باشد و تلاش کردیم در همکاری با استانداری ها نسبت به افزایش سطح سلامت جامعه اقدام کنیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است