استانداری ایلام

استاندار ایلام

ارتباط زنده استاندار ایلام با رئیس جمهور

ارتباط زنده استاندار ایلام با رئیس جمهور

ارتباط زنده استاندار ایلام با رئیس جمهور

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، صبح امروز سه شنبه ۱۹ فروردین ماه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در یک ارتباط زنده ویدئوکنفرانسی با دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به مدت ۳۵ دقیقه در خصوص مسائل و مشکلات استان به ویژه در بحث کرونا بحث و گفتگو کرد.

-بر اساس این گزارش رئیس جمهور همچنین با کادر درمانی بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بحث و گفتگو کرد و در جریان آخرین وضعیت استان در بحث کرونا قرار گرفت که در اینجا خلاصه ای بر آنچه که در این برنامه گذشت ارائه می شود.

- ارائه گزارش توسط قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام:
-با تبریک اعیاد شعبانیه، از ریاست محترم جمهور به دلیل مدیریت عالی مشکلات سال های اخیر از تحریم و آثار آن تا دفع مانع تراشی های  داخلی و خارجی و مدیریت حوادث بعدی از جمله  زلزله، سیل و اکنون هم کرونا تشکر می کنم که حاصل این تدبیر ها امید به مردم بود‌.

- استاتدار ایلام خطاب به رئیس جمهور:
-اینجا در این شرایط می خواهم اخبار خوشی از ایلام گزارش کنم. واحد الفین پتروشیمی هم در اردیبهشت ماه آماده افتتاح خواهد بود، سد گلال استان ایلام هم آماده بهره برداری است و نرخ بیکاری در استان ایلام که در دولت اول  ۱۷.۵ نیم درصد بود در آغاز دولت دوم رسید به ۱۱.۷ درصد رسید امسال به ۸.۳ و در سه ماهه ی آخر سال ۹۸ به عدد ۷ رسید و ما جزو سه استان برتر کشور در این زمینه هستیم اما همچنان بیکاری جوانان در استان هست و نیازمند توجهات ویژه برای تداوم راه هستیم.

- در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف از جمله نفت در استان ایلام سرمایه گذاری شد که بیش از ۲۰۰ درصد رشد سرمایه گذاری در سال ۹۸ داشتیم.
 
-استان ایلام شرایط ویژه دارد از جمله ما امسال ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زوار عتبات و اربعین داشتیم که از مرز مهران تردد داشتند و روزانه ۵ هزار نفر تردد و متوسط روزانه ۶۰۰ کامیون محصولات تجاری به کشور عراق صادرات داشته ایم و حدود ۵ هزار نفر اتباع خارجی مستقر در مهران داشتیم که کشور عراق اجازه ورود این اتباع را به کشور خود نمی داد و ما این افراد را به کشور خود بازگرداندیم.
 
-همچنین جمعیت بسیاری زیادی از مردم استان ساکن کرج و تهران و به خصوص قم هستند که در گسترش بیماری در استان موثر بودند. وضعیت انتخابات در ایلام بسیار متفاوت بود و به دلیل بافت قومی و قبیله ای که در انتخابات وجود دارد باعث تجمعات و همایش های بزرگ انتخاباتی شد و این عواملی بود که در بحث بیماری کرونا در استان ایلام موثر بودند.
 
- دکتر حسن روحانی رئیس جمهور:
- این ایام برای مردم عزیز استان ایلام که مردمی دلاور دارد مبارک باشد، آمارهای بسیار خوبی که در بحث اشتغال ایجاد شده بسیار خوشحال کننده است.

-متأسفم که قرار بود به استان ایلام سفر کنیم و هر زمان که قرار بود حضور یابیم حادثه ای واقع شد که مانع حضور ما شد و انشاء الله در فرصت مناسب ما خدمت مردم استان برسیم.
 
- مسئولین بیمارستان مصطفی ایلام گزارش بسیار خوبی ارائه دادند که می تواند برای کل استان الگو باشد.

-برای ۲۳ فروردین که فعالیت های استانی آغاز می شود انشاء الله در استان این آمادگی وجود داشته باشد که همه‌ی پروتکل های بهداشتی به خوبی مراعات شود.

-تلاش داریم کسب و کار و فعالیت روزمره مردم صدمه ای به بحث پروتکل های بهداشتی نزند و روندی که ما در مبارزه با کرونا داریم ادامه پیدا کند و در عین حال مردم هم به زندگی عادی خود برسند.

-در صحبت هایی که با بنگاههای اقتصادی داشتیم با این که در اسفند و فروردین فعالیت داشته اند اما هیچ گونه مشکلی نداشته است و این نوید را می دهد که می توانیم فعالیت کنیم در عین حال باید توأم با احتیاط های لازم و اجرای دستور العمل های لازم که هم زندگی مردم بچرخد و هم سلامت مردم را داشته باشیم.

- در ادامه استاندار ایلام گفت:
-همراه الفین حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای سفر رئیس جمهور آماده شده است  و البته ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه هایی هستند که بیش از ۶ ماه است شروع شده اند و استدعا دارم که مردم ایلام چندین بار منتظر شما بودند در اولین فرصت به استان سفر داشته باشید.
 
-در ار تباط با بازگشایی برخی از اصناف در ۲۳ فروردین در ایلام همراهی و پویش های قوی مردمی و بازاری وجود دارد ما همه ی فعالیت ها را از مردم شروع کردیم ، سازمان های مردم نهاد، اصناف، احزاب، تشکل ها ، بازاریان، رسانه ها  و دیگر اقشار مردم در بحث مبارزه با کرونا همکاری های بسیار خوبی داشتند.

- پویش های بسیار خوبی بصورت خودجوش توسط بزرگان و نخبگان و اصحاب رسانه و فضای مجازی در نه به سفر، نه به ۱۳ بدر، نه به پنجشنبه و جمعه اخر

سال، پویش در خانه بمانیم و عدم حضور در طبیعت و ... شکل گرفت و پاسخ های خوبی نیز دریافت شد.

- در بحث بازگشایی برخی از اصناف هم همدلی بسیار خوبی در استان وجود دارد و معمولا خود اصناف در بحث فاصله گذاری اجتماعی هم بیش از ۹۰ درصد این طرح را رعایت کردند.

-جلسات مشترکی در ستاد مدیریت کرونا باحضور نماینده محترم ولی فقیه در استان، اصناف، سپاه و بسیج، دادگستری و تعزیرات برگزار شد و با تکیه بر دیدگاه خود اصناف ، لیست فروشگاههای کم ریسک را اعلام کردیم و انشاء الله با رعایت پروتوکل های موجود شروع به فعالیت خواهیم کرد.

- اما برای بازگشایی مدارس دو مانع وجود دارد؛ اگر اعلام شود که در منطقه ای وضعیت سفید و خوب است باز هم شاهد هجوم مردم به این منطقه خواهیم شد به خصوص هم استانی هایی که در مناطق دیگر ساکن هستند. دوم اینکه اگر یکی دو استان جور دیگر عمل کنند و استان ها در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مشابه هم نباشند برخی خانواده ها مقاومت خواهند کرد. بنابراین پیشنهاد می شود در این خصوص اگر تصمیمی گرفته می شود یکپارچه باشد.

-در هر حال در استان ایلام همدلی و هم نوایی و هم افزایی وجود دارد و اینجا بحث مخالف نداریم و مردم و مسئولین همراه هم هستند.

- در ادامه رئیس جمهور از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که گزارشی در ارتباط با وضعیت کرونا در استان ارائه دهد.

دکتر کریمیان پس از ارائه گزارش از روند امور در استان ابراز امیدواری کرد و گفت:
-طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان خوب جواب داده است و با مدیریت خوب استاندار ایلام و مجموعه ستاد استانی مبارزه با کرونا و به ویژه پای کار بودن و فداکاری پرسنل بهداشت و درمان استان وضعیت تحت کنترل است. اما نیازهای نیز وجود دارد از جمله کمبود ماسک N ۹۵، مسائل مالی دانشگاه و پرسنل و ..‌

-در ادامه رئیس جمهور قول مساعدت داد تا از طریق وزارت بهداشت و درمان این موارد پیگیری شود.

-در ادامه دکتر کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به چند مطالبه مردمی نیز پرداخت و گفت:
- استان ایلام تنها استانی هست که بخش آنژیوگرافی، جراحی قلب و پرتو درمانی ندارد، علی رغم آماده کردن زیرساخت ها و فضا نیازمند مساعدت در این موارد هستیم.

- رئیس جمهور بعد از گزارش دکتر کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:
-مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان طی نامه ای توسط استاندار ایلام ارسال شود که انشاء الله با نظر مساعد توجه می شود.

- رئیس جمهور سپس از استاندار ایلام خواست که درخصوص مرز و تردد زوار هم گزارشی ارائه دهد.

استاندار ایلام:
-تا ۱۰ اسفتد تردد زوار داشته ایم که توسط عراق مرز مسدود شد اما الان تردد زوار بسیار کم در حد ۳۰ تا ۴۰ نفر در روز داریم و آن هم افرادی هستند که از دیگر مرزها به کشور عراق رفته اند، اما در بحث تجارت مرز تا ۱۵ اسفند باز بود و در این زمینه گردش مالی بسیار خوبی داشته ایم اما توسط کشور عراق بسته شد.

- پیشنهادات استاندار ایلام به رئیس جمهور در ارتباط ویدئوکنفرانسی:
--بسته های حمایتی کار بسیار خوبی بود که توسط دولت انجام گرفت اما پیشنهاد می شود مدیریت این کار را به استان ها واگذار کنید چراکه پایشی که از مرکز در ارتباط با این پدیده صورت می گیرد با واقعیات موجود در استانها همخوانی ندارد، در استان ها برخی افراد مشاغل خود را از دست داده اند، برخی افراد که حتی تحت پوشش نهادهای حمایتی نبوده اند و اغلب بصورت روزمزد بوده و یا با دستفروشی گذاران امور کرده اند که امروز در مضیقه هستند و ما در استان از این افراد خبر داریم، تقاضا دارم در این رابطه اختیاراتی بصورت متناظر به استانداران بدهند.

-البته ما هم کمک های مردمی خوبی جمع کرده ایم؛ یک قسمت کمک های پزشکی حدود ۳ میلیارد تومان بوده و یک قسمت حساب جدیدی از دیروز باز کرده ایم تا خیرین به افرادی که شغلشان را از دست داده اند کمک کنند.

-الان افرادی را داریم که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی هم نیستند اما قدرت خرید لوازم بهداشتی و ضد عفونی را ندارند پیشنهاد می کنم یک تنخواهی در اختیار استانداران برای رفع مشکل این موارد بگذارید.

رئیس جمهور:
-با تشکر از پیشنهادات خوب استاندار ایلام، بسته های حمایتی و تسهیلات بانکی در اختیار وزارت رفاه است و بیشتر بر اساس بیمه ها دارد امور را پیگیری می کند با این حال تاکید خواهم کرد که مواردی که در این رابطه مورد نظر استانداران است مورد توجه قرار گیرد.

- دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در پایان گفت:
آقای سلیمانی از گزارش خوب شما بسیار ممنونم از بخش پزشکی استان بسیار تشکر می کنم تلاش های بسیار خوبی در استان صورت گرفته است انشاءالله در فرصت مناسب خدمت مردم بزرگوار ایلام برسیم، سلام و ارادت ما را به خدمت مردم مرزدار و دلاور ایلام برسانید.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است