استانداری ایلام

استاندار ایلام

صحبت های مهم استاندار ایلام در نهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:

صحبت های مهم استاندار ایلام در نهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:

صحبت های مهم استاندار ایلام در نهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:

-سال گذشته شاهد حوادث رخدادهای تلخ و شیرینی در استان بودیم.

-مردم ایلام اگرچه در سیل فروردین ماه اذیت شدند اما همدلی مردم و مسئولان باعث شد که از صدمات جبران ناپذیر جلوگیری کنیم و اعتبارات زیادی برای استان فراهم نمائیم.

-در قضیه اصلاح قیمت بنزین مردم استان رفتاری منطقی و درستی داشتند و در عین اینکه حرف خود را بصورت مسالمت آمیز زدند به بیت المال نیز آسیبی وارد نکردند.

-مردم و مسئولان استان اربعین ۹۸ را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و حماسه آفریدند.

-در سال ۹۸ در استان بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و استان ایلام با رشد بیش از ۲۰۰ درصد در ردیف ۷ استان برتر کشور قرار گرفت.


-در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار  میلیارد  تومان طرح آماده افتتاح و شروع بکار برای سفر ریاست جمهوری شد که بنا به دلایلی این سفر انجام نشد.

-ظرف یک ماه آینده الفین آماده بهره برداری می شود که با احتساب این پروژه مهم حجم طرح های و پروژه ای قابل افتتاح و شروع بکار به بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

-در سال ۹۸ نرخ بیکاری استان تک رقمی شد و به ۸.۳ رسید.
 
-اما امروز کرونا بالاجبار همه را خانه نشین کرده است و برای حفظ جان مردم چاره ای نداریم و بایست سختی ها را تحمل کنیم.

-ما در روزهای سخت دیروز با همراهی مردم موفق شدیم؛ در سیل، اربعین و قضایای بنزین در کشور شاخص شدیم و با فاصله عملکرد موفقی داشته ایم و امروز نیز در کرونا نیز بایست با همدلی و همکاری بهترین عملکرد در راستای حفاظت از جان مردم داشته باشیم.

-بایست ۱۱ مبادی ورودی استان قوی تر کنترل شوند و در این زمینه تعارفی با کسی نداشته باشید. افرادی که دارای علائم بیماری کرونا هستند را بایست بی ملاحظه قرنطینه کنیم.

-هلال احمر بایست قوی تر پای کار باشد و بصورت شبانه روز و ۲۴ ساعته با کمک نیروی انتظامی، هلال احمر و بسیج و نظارت فرمانداران کار پایش و کنترل را در مبادی ورودی با دقت هرچه تمام تر انجام دهند.  

-ما تمام سازوکار گردشگری را تعطیل کرده ایم، ستاد سفرهای نوروزی را تعطیل کرده ایم اما هجوم این مسافرین نورزی عمدتا به دو دلیل است: یکی ایلامیان مقیم دیگر نقاط کشور و دوم افرادی هستند که از دیگر شهرهای ایران به دعوت مردم استان به ایلام می آیند.

-در هر جلسه از مردم خواهش کرده ایم که در این شرایط نه به سفر بروند و نه مهمان دعوت کنند. مواظب باشیم دعوت کردن از مردم دیگر نقاط کشور به استان به معنای آوردن بیماری به استان است و این یک گناه نابخشودنی است.

-دوستان فصای مجازی که مراتب می گویند مسیرها را ببندیم به مردم نیز توصیه کنند که از جایی مهمان دعوت نکنند و یا به ایلامیان مقیم دیگر نقاط کشور بگویند به ایلام نیایند!

-کرونا بیماری خطرناکی است و مردم بایست آن را بسیار جدی بگیرند.

-از همه مردم استان و فضای مجازی استان تقاضا دارم فرهنگ سازی کنند که در این شرایط تا اطلاع ثانوی از جایی دیگر مهمان و مسافر به ایلام نیایند.

--وظیفه ما کنترل مبادی ورودی و اعمال تب سنجی و هدایت افراد مشکوک به قرنطینه است و اگر ما چک کردیم و علامتی وجود نداشت و بعد آمدن مهمانی و بعد چند روز علائم مشخص شد این دیگر مقصر ما نیستیم!

-امروز همه بایست در قبال شرایط موجود احساس مسئولیت کنیم و در این میان نقش مردم در سفر نرفتن، بیرون نرفتن از خانه، مهمان دعوت نکردن، عدم دعوت از ایلامیان مقیم دیگر شهرهای کشور و ... بسیار مهم و حائز اهمیت است.

-در راستای ترغیب مردم برای درخانه ماندن اقدامات خوبی انجام شده است از جمله تعریف سامانه الکترونیکی توزیع اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا بود.

-مردم می توانند با مراجعه به سامانه مذکور به آدرس اینترنتی www.tashahr.ir نسبت به خرید آنلاین اقلام بهداشتی مورد نظر اقدام نموده و درب منزل تحویل گیرند.

-هدف از ایجاد این سامانه یکی جلوگیری از احتکار موارد و اقلام پزشکی و دوم ارائه خدمات به قیمت مناسب و ایجاد تسهیلات برای در خانه ماندن مردم است.

-سازوکار استفاده مردم از سامانه الکترونیکی توزیع اقلام و مواد بهداشتی توسط صدا و سیما برای مردم تشریح شود.

-امروز شاهد مراجعه زیاد مردم به بیمارستان برای اطلاع از وضعیت سلامت خود هستیم اما راه بهتر ثبت نام در طرح غربالگری و تست کرونا است.

-ازدحام مردم در بیمارستان به بهانه تست کرونا یکی از دلایل مهم مبتلا به بیماری است. برای رفع این معضل بایست به سامانه سلامت طرح غربالگری به
 نشانی salamat.gov.ir مراجعه کنند و ثبت نام نمایند.
 
-استقبال مردم استان از سامانه طرح غربالگری و تست کرونا بسیار کم بوده است و در این راستا شرکت زیرساخت و مخابرات شرایط ارسال پیام برای ثبت نام مردم در سامانه سلامت ایحاد کند.

-صدا و سیما از طریق خبر زیرنویس و به طریق مقتضی اطلاع رسانی کند و کارمندان دستگاه های اجرایی و دیگر نهادها و ارگان ها چون بسیج و سازمان‌های مردم نهاد نیز بصورت پیامکی مردم را به ثبت نام در این سامانه ترغیب کنند.

-در راستای توزیع عادلانه لوازم بهداشتی مورد تاکید علوم پزشکی بایست این اقلام و مواد بهداشتی در داروخانه و هم سامانه الکترونیکی به صورت آنلاین با ثبت کدملی و کدپستی به افراد واگذار شود.

-به منظور جلوگیری ازشیوع بیشتر ویروس کرونا و در راستای هماهنگی و همراهی بامرکز بهداشت وسلامت و تصمیم اتاق اصناف استان تمامی واحدهای صنفی استان به استثناء صنوف میوه فروشان، نانوایان، سوپرمارکت داران، خواربارفروشان، قصابان ومرغ فروشان تعطیل اعلام می شود.

-صنوف مکانیکان وتعویض روغنی ها ولاستیک فروشان و قطعه فروشان نیز بصورت شیفتی و با اعلام اسامی شیفتها به ستاد کرونا (۳۰درصد واحدها) ادامه فعالیت می دهند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است