استانداری ایلام

استاندار ایلام در هشتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:

آخرین آمار کرونا در استان تا ساعت ۱۰ امروز ۱۱۰ مبتلا و ۸ فوتی

آخرین آمار کرونا در استان تا ساعت ۱۰ امروز ۱۱۰ مبتلا و ۸ فوتی

استاندار ایلام در هشتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:
آخرین آمار کرونا در استان تا ساعت ۱۰ امروز ۱۱۰ مبتلا و ۸ فوتی/انجام ۷۷ هزار تب سنجی بر مبادی ورودی استان/مردم استان در طرح غربالگری و تست کرونا شرکت کنند/مردم استان دو هفته در خانه بمانند و در کنترل بیماری به ما کمک کنند/استان در حال آماده باش کامل است، برای مدیران تعطیلات نوروزی نداریم/ نوروز امسال تحت شعاع بیماری کرونا است، نه کسی به استان بیاید، نه کسی از استان خارج شود و نه کسی مهمان دعوت کند/رایزنی های گسترده ای برای بسیج امکانات به استان شکل گرفته است

⭕️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی #استاندار_ایلام امروز سه شنبه ۲۷ اسفند ماه در هشتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا برگزار شد، ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم و مسئولان و صدا و سیما و اصحاب رسانه و مجموعه عوامل دست اندر کار بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی همه مردم استان تاکید کرد و گفت: مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا لازم الاجرا و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد:👇

🔹آخرین آمار کرونا در استان تا ساعت ۱۰ امروز ۱۱۰ مبتلا و ۸ فوتی، بالاترین آمار مبتلا در شهرستان های ایلام با ۵۴ نفر، ایوان با ۲۵ نفر و مهران با ۱۳ نفر است با این حال وضعیت ایوان در دو سه روز گذشته کنترل شده اما آمار مهران در حال افزایش است.

🔹آمار دیگر شهرستان ها؛ دره شهر ۵ نفر، آبدانان ۵ نفر، دهلران ۴ نفر، چرداول ۲ نفر، بدره ۱ نفرملکشاهی ۱ نفر و سیروان موردی نداشته است.

🔹تاکنون ۷۷ هزار تب سنجی در مبادی ورودی استان انجام شده و ۱۴ نفر مشکوک به کرونا بوده که قرنطینه شده اند.

🔹تمامی مبادی ورودی استان بایست با جدیت و شدت بیشتر با محوریت هلال احمر و کمک دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاری نیروی انتظامی و نظارت مستقیم فرمانداران با تب سنجی کنترل شود و افراد مشکوک یا قرنطینه شوند یا بازگشت داده شوند.

🔹بعنوان رئیس شورای تامین استان و رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا اعلام می کنم در استان افراد خاص از استان های دیگر ساماندهی نشده است و این شایعات ضد انقلاب است چرا افراد در داخل بایست به این موضوع دامن بزنند!

🔹مردم استان در طرح غربالگری سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

🔹مشارکت استان تاکنون در این سامانه قریب ۵۰ هزار نفر بوده که این میزان بسیار کم است

🔹برای ثبت نام در سامانه سلامت همه دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها بسیج شوند.

🔹مردم استان با دو هفته در خانه ماندن در کنترل بیماری کرونا به ما کمک کنند.

🔹سامانه توزیع کالا در استان طراحی می شود و درب خانه ها نیازمندی ها به مردم داده می شود.

🔹با توجه به تاکید در خانه ماندن مردم ضرورت دارد صدا و سیما نیز در این ایام برنامه های متنوع و شادی ارائه دهد.

🔹از مراجعه حضوری به بانک ها جلوگیری شود و اغلب خدمات بصورت الکترونیکی ارائه شود.

🔹بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بلاعوض برای افرادی که بیکار می شوند و شغلشان تحت شعاع قرار گرفته کمک می شود.

🔹هر کارگاهی در ارتباط با تهیه مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی تا مجوز حوزه بهداشت و درمان نگیرند حق فعالیت و تولید و توزیع ندارند.

🔹در این شرایط همه دستگاه ها موظف هستند به دانشگاه علوم پزشکی استان کمک کنند.

🔹از مردم خوب استان، از صدا و سیما و اصحاب رسانه و فضای مجازی استان، از بسیج و سپاه و نیروی انتظامی و دستگاه قضا، از دستگاه های خدمات رسان و امدادی، از دستگاه های اجرایی و بطور کلی مجموعه عوامل دست اندر کار در ستاد استانی مبارزه با کرونا تقدیر و تشکر می کنم.

🔹استان در آماده باش کامل است و مدیران در ایام نوروز تعطیلی ندارند اما تا آنجا که می توانند به کارمندان با دورکاری و یا مرخصی از تجمع در ادارات جلوگیری شود.

🔹در هفته دو نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا و در صورت نیاز جلسه فوق العاده برگزار می شود.

🔹دیروز رایزنی های زیادی با معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت، وزیر نیرو، سرپرست هلال احمر کشور و فرمانده قرارگاه ارتش در غرب کشور در ارتباط با کمک و مساعدت به استان انجام شد و قول و مساعدت های خوبی گرفته ایم.

🔹از وزیر بهداشت قول مساعدت مالی برای کمک به حوزه بهداشت و درمان  استان گرفته ام.

🔹قرار است شهرستان های حوزه شمالی استان که متصل به استان کرمانشاه هستند چون ایوان، چرداول، هلیلان و سیروان توسط ارتش غرب کشور ضد عفونی شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است