استانداری ایلام

‍ استاندارایلام:

خبر خوب اینکه پروژه های بزرگی در استان شروع شده است و پروژه های بزرگتری در راه است و انشاء الله به زودی شروع می شوند که نوید بخش توسعه و اشتغال بالا در استان هستند.

خبر خوب اینکه پروژه های بزرگی در استان شروع شده است و پروژه های بزرگتری در راه است و انشاء الله به زودی شروع می شوند که نوید بخش توسعه و اشتغال بالا در استان هستند.

‍ استاندارایلام:
خبر خوب اینکه پروژه های بزرگی در استان شروع شده است و پروژه های بزرگتری در راه است و انشاء الله به زودی شروع می شوند که نوید بخش توسعه و اشتغال بالا در استان هستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، عصر امروز شنبه ۲۸ دیماه قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با نخبگان، گروه های مردم نهاد، سمن های ورزشی و اجتماعی که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد به وضعیت استانددر حوزه اجتماعی و آینده پیش روی استان پرداخت که در اینجا به خلاصه ای از آن پرداخته می شود:

-اعتبارات خوبی برای فعالیت های اجتماعی در استان تخصیص داده شد بخصوص در قسمت سیل ما توانستیم از زمستان ۹۷ تا کنون ۱ و نیم میلیارد تومان به بهزیستی، نزدیک ۳ میلیارد تومان به آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای، حوزه هنری و کتابخانه ها، کانون پرورش فکری، جهاد دانشگاهی و یک و نیم میلیارد تومان به دفاتر تسهیلگری و ... کمک کرده ایم.

-سفر رئیس جمهور که قرار بود به استان انجام شود هر بار به خاطر مسائلی به تعویق افتاد اما این نوید خوب را به مردم استان می دهم که اعتبارات بسیار خوبی این سفر برای استان در پی خواهد داشت که در نوع خود قابل توجه است.

-در این سفر ظرفیت های بسیار خوبی با حضور شرکت ها و هلدینگ های بزرگ کشور، بنیادها، نهادها، ارگان ها و موسسات بزرگ برای سرمایه گذاری در استان شکل خواهد گرفت که باعث توسعه و رونق اشتغال خواهد شد.

-فقط یک نمونه در ارتباط با بهداشت و درمان که بعضی دوستان اشاره داشتند لازم است بگویم از پارسال تا امسال مرکز شیمی درمانی در استان افتتاح شد، یک دستگاه آنژیوگرافی قرار است همین روزها به استان اختصاص داده شود، در سفر رئیس جمهور اعتبارات باقیمانده برای اتمام بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام اختصاص خواهد یافت، چهار تا پنج بیمارستان و درمانگاه در شهرستان ها که نیمه تمام هستند در این سفر مورد توجه قرار می گیرند.

-در آسیب های اجتماعی در برخی شاخص ها رتبه خوبی داریم اما در برخی شاخص ها هم وضعیت خوبی نداریم. در بحث خودکشی وضعیت خوبی نداریم اما در بحث طلاق رتبه ۳۰ کشور را داریم، در نزاع، جرم و اعتیاد استان ما در رتبه های آخر هستیم و وضعیت مطلبوبی نسبت به دیگر استان های کشور دارد.

-ایلام دچار یک پارادوکس بین فقر و غنا هست. استان غنی که همه چیز دارد اما همچنان در استان فقر وجود دارد. ایلام ظرفیت های مهمی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، زیرساخت اربعین، ظرفیت گردشگری، ظرفیت آب و خاک و کشاورزی و... دارد اما کماکان یک ششم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارد.

-تلاش های خوبی برای استفاده از ظرفیت های استان و کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است. ازآنجا که ریشه بسیاری از ناهنجاری ها و بزهکاری با معضل بیکاری در ارتباط است در این راستا با فراهم کردن زمینه ایجاد سرمایه گذاری توانسته ایم تاحدودی وضعیت اشتغال دراستان را رونق دهیم و از آمار بیکاری استان کاسته شود.

-امروز در وضعیت بیکاری استان نسبت به قبل از دولت تدبیر و امید تغییر ایجاد شده است تا از نرخ بیکاری بالای ۱۷ درصد به ۸.۱ درصد واز رتبه اول بیکاری در کشور به ۲۲ کشور برسیم. با این حال آمار واقعی بیکاری در استان بالا هست بخصوص این موضوع در افراد تحصیل کرده و بانوان پررنگ تر است.

-شرایط خوبی برای ایجاد اشتغال در استان فراهم شده است. امروز طرح ها و پروژه های خیلی خوبی برای اشتغالزایی به ویژه در حوزه بانوان وجود دارد از تسهیلات فراگیر و اشتغال روستایی گرفته تا اشتغال خانگی و دیگر تسهیلات چون صنایع دستی ... وجود دارد.

-مشکلی که درارتباط با برخی مشاغل خانگی چون صنایع دستی وجود دارد عدم وجود بازار فروش است که در اینجا می طلبد به سوی تولیداتی برویم که بازار فروش داشته باشند چون تولید زعفران، گل نرگس، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، بسته بندی و ... که در همه اینها خانم ها می توانند مشارکت داشته باشند.

-انتظارم این است در اینچنین جلساتی بجای تعریف وتمجید، انتقادات و مشکلات گفته شود بلکه راهی برای حل شدن آنها پیدا شود. ما همه برای خدمت گذاری به مردم آمده ایم و اگر کاری در راستای انجام وظیفه انجام می شود نیازی به تعریف و تمجید ندارد.

-خبر خوب اینکه پروژه های بزرگی در استان شروع شده است و پروژه های بزرگتری در راه است و به زودی شروع می شوند که نوید بخش توسعه و اشتغال بالا در استان هستند.

-پروژه های بزرگی چون پتروشیمی مهران وهلیلان که آماده اجرا هستند، پتروشیمی دره شهر تقریبا آماده شروع است و ایجاد تفاهم نامه های مهمی با شرکت های ایدرو و ایمیدرو و بانک های عامل که منجر به ایجاد سه تا چهار کنسرسیوم برای سرمایه گذاری در استان شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است