استانداری ایلام

استاندارایلام در بزرگداشت حماسه غرورانگیز فتح میمک:

خون سردار سلیمانی هیمنه آمریکا در منطقه و جهان را درهم شکست/ایلامیان مرزداران دلاور کشور در طول تاریخ بوده اند

خون سردار سلیمانی هیمنه آمریکا در منطقه و جهان را درهم شکست/ایلامیان مرزداران دلاور کشور در طول تاریخ بوده اند

استاندارایلام در بزرگداشت حماسه غرورانگیز فتح میمک:
خون سردار سلیمانی هیمنه آمریکا در منطقه و جهان را درهم شکست/ایلامیان مرزداران دلاور کشور در طول تاریخ بوده اند/نقش ارتش و عشایر چون ایل خزل در فتح میمک بی بدیل بود/به دنبال تقویت و توسعه مناطق مرزی هستیم/بازارچه های چنگوله، چیلات و هلاله شمالی تحت اقدام جدی دولت در استان هستند/قریب ۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در استان تحت اقدام است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، صبح امروز جمعه ۲۰ دیماه در مراسم سالروز گرامی داشت حماسه فتح میمک که با حضور امیر آریان فر فرمانده قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، معاونین استاندار، فرماندهان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مسئولان امنیتی، مدیران دستگاه های اجرایی و با حضور گسترده مردم به ویژه مردم غیور #ایل_خزل برگزار شد، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در ابتدای سخنان خود به حادثه ترور شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: جایگاه حاج قاسم سلیمانی جایگاه ارزشمندی برای نظام و رهبری بود. همان جایگاهی که حمزه‌ی سیدالشهدابرای رسول اکرم (ص)، همان جایگاهی که مالک اشتر برای امام علی (ع) و همان جایگاهی که حضرت ابوالفضل العباس(ع) برای امام حسین (ع) داشت، سردار سلیمانی همان نقش را برای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و نظام جمهوری اسلامی ایران و بلکه دنیای اسلام و دنیای نهضت های آزادی خواه داشت.

وی ادامه داد: وجود سردار سلیمانی مایه آرامش برای همه آزادی خواهان جهان بود و شهادت او باعث انسجام ملی در کشور شد و تقویت جبهه مقاومت در عالم کرد.

استاندار ایلام خون سردار سلیمانی را باعث و بانب درهم شکستن هیمنه و ابهت آمریکا در منطقه و جهان قلمداد کرد و گفت: شهادت این سردار عزیز باعث انسجام و وفاق ملی شد واین همبستگی باعث شد که آمریکا زمین گیر شود تا بعد از موشک باران پایگاه های نظامی آمریکا در عراق توسط سپاه، آنها نتواند هیچ واکنشی نشان دهند.  

وی در ادامه ایلامیان را مرزداران دلاور کشور در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: قبل از شروع جنگ تحمیلی ایلام درگیر جنگ شد و این دیار پیش قراول و خط مقدم نبرد با دشمن در ۸ سال دفاع مقدس بود.

وی افزود: قبل از شروع جنگ، صدامیان میمک را تصرف کردند و این ارتفاعات منطقه ای بسیار سوق الجیشی و مهم بود و یکی از نقاط افتخارآمیز صدام تصرف میمک بود و ارتش و ایل خزل چند ماه بعد از تصرف میمک در ۱۹ دی ماه ۵۹ توانستند ارتفاعات میمک را به آغوش میهن باز گردانند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این مهم که استان ایلام با بیش از ۳۰۰۰ شهید سرافراز و ۱۲ هزار جانباز نماد و افتخار ایثارگری و فداکاری در دوران جنگ تحمیلی است، تصریح نمود: در ۸ سال جنگ تحمیلی عملا فرصتی برای کار و توسعه نبود به همین خاطر امروز همه ایران مدیون مردم ایلام هستند.
 
وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به مناطق مرزی استان شد و گفت: نهادها، ارگانها و دستگاه های ذی ربط باید شرایط لازم برای کارهای اقتصادی، اشتغالزایی، افزایش بنیه مالی و ایجاد ثروت در مرز ایجاد کنند.


سلیمانی دشتکی در ادامه با عنوان این مطلب که به دنبال تقویت مناطق مرزی چون مناطق آزاد، ویژه، بازارهای مرزی و گذرهای مرزی در استان هستیم، اضافه کرد: طرحی در کارگروه مرزی کشور آمده بود که طول منطقه ی قرمز از نقطه ی صفر مرزی تا یک مسافت خاص ممنوع بود که ما تلاش کردیم که این منطقه قرمز را به حداقل برسانیم تا مرزداران بتوانند از امکانات مرز چون مراتع و دیگر امکانات برخوردار شوند.
 
وی ادامه داد: در ادامه اقدامات انجام شده در بازارچه چنگوله و چیلات و اخذ مجوزات لازم و ایجاد زیرساخت ها به دنبال ایجا بازارچه هلاله شمالی هستیم و در این رابطه دستور صریحی از معاون اول رئیس جمهور اخذ شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است