استانداری ایلام

معاون سیاسی و امنیتی

تولید و صدور علم روش نوین ارزآوری کشورهای توسعه یافته است

تولید و صدور علم روش نوین ارزآوری کشورهای توسعه یافته است

معاون استاندار ایلام:
تولید و صدور علم روش نوین ارزآوری کشورهای توسعه یافته است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: صادارات دانش و علم از مهمترین منابع کسب درآمد ارزی جدید از سوی بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه است که جایگزین نفت و سایر محصولات شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری عصر روز یکشنبه در آیین رونمایی از ۱۲ محصول فناورانه استان ایلام که با حضور معاون سیاسی و امنیتی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام و جمعی از مسئولان استان و شرکت های فناور برگزار شد، تولید و صدور علم را روش نوین ارزآوری کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و گفت: توسعه علوم دانش بنیان با هدف صدور آن به دیگر نقاط دنیا در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه دارای اولویت و توجه بوده و تولید گسترده محصولات فناورانه در این کشورها به سرعت در حال رشد است.

وی افزود: امروزه در گفتمان توسعه اجتماعی تولید علم و دانش یکی از مهمترین راه های توسعه اساسی کشورها است و در کشور ایران نیز با توجه به دشمنی و کینه توزی های استکبار جهانی که به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند باید ابعاد مختلف علم و دانش و تولید محصولات فناورانه توسعه گسترده یابد.

دکتر نوذری در ادامه از تدوین اسناد توسعه اجتماعی استان، توسعه اربعین و توسعه امور بانوان اشاره کرد و گفت: استان برای توسعه و تدوین کمی و کیفی اسناد مختلف که نقشه راه هستند نیازمند همفکری و مشارکت صاحبان فکر و نخبگان است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام قول مساعد داد که هماهنگی های لازم برای دیدار جمعی از صاحبان شرکت های فناور با استاندار را انجام دهد تا این شرکت ها دغدغه ها و مشکلات خود را با استاندار مطرح کنند.

در پایان این نشست که با حضور جمعی از مسئولان استان و شرکت های فناور برگزار شد، از تعداد ۱۲ محصول فن‌آورانه پنج شرکت رونمایی شد.

گفتنی است ۶۹۲ نفر در شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور مورد حمایت پارک علم و فناوری استان ایلام مشغول به فعالیت هستند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است