استانداری ایلام

استاندار ایلام

اربعین نقش ایلام را در سطح ملی پر رنگ کرده است

اربعین نقش ایلام را در سطح ملی پر رنگ کرده است

#استاندار_ایلام:
اربعین نقش ایلام را در سطح ملی پر رنگ کرده است/هیئت های صلح بازوی توانمند دستگاه قضا و نیروی انتظامی در استان هستند/بهترین و محکم ترین اصل در انتخابات قانونمندی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با جمعی از نخبگان استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، نفت و گاز، صادرات کالا، تردد میلیونی زوار اربعین، کانی های غیر فلزی و همچنین وجود مردم غیور و دلاور که هشت سال دفاع مقدس از نظام و کشور در برابر هجوم دشمن دفاع کردند، نقش و اثرگذاری استان را حائز اهمیت می کند.

وی افزود: اجرای طرح های مختلف راه سازی در مناطق مختلف استان و سرمایه گذاری های قابل توجه وزارت نفت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان و تلاش برای ایجاد راه آهن از جمله اقدامات دولت در حوزه زیرساخت ها است اما باز نیازداریم با توجه به استقبال گسترده مردم برای حضور در اربعین از طریق مرز مهران ، مرز چیلات هرچه سریعتر برای تسهیل و روان سازی این ترددها آماده شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: با وجود همه داشته ها و پتانسیل ها استان دارای مسائل و مشکلاتی نظیر بیکاری پنهنان، بیکاری فارغ التحصیلان، وجود حدود ۱۰۰ هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، هرچند طلاق در استان کم است و خودکشی امسال نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش یافته اما این آمار هنوز بالا است که نیازمند توجه بیشتر دولت می باشد.

وی وجود یک هزار نفر در هیئت صلح را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: این هیئت ها بازوی توانمند دستگاه قضا و نیروی انتظامی هستند و با وجود آنها بسیاری از اختلافات حل و فصل می شود.

استاندار ایلام در ادامه به برگزاری انتخابات پرشور مجلس در استان با حضور همه اقشار و سلایق مختلف تاکید کرد و گفت: استان ایلام در سالهای گذشته نشان داده است که در حضور حداکثری در انتخابات در کشور پیشگام بوده است و امسال نیز با وجود وحدت و همدلی بسیار خوبی که در استان ایجاد شده است شاهد این حضور حداکثری خواهیم بود.

وی در ادامه بر اصل بی طرفی مجریان و دست اندر کاران انتخابات تاکید کرد و گفت: بهترین و محکم ترین اصل در انتخابات قانونمندی است و نباید اجازه داد کسی از قانون تخطی کند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است