استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست معتمدین استان:

ما تحول عظیمی در بحث آماده شدن زیرساخت های اربعین داشته ایم

ما تحول عظیمی در بحث آماده شدن زیرساخت های اربعین داشته ایم

استاندار ایلام در نشست معتمدین استان:
اربعین زیرساخت‌های ایلام را متحول کرد/سهم مدیریتی بانوان در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است/نقش ملی ایلام در کشور برجسته و پررنگ است/امروز زیرساخت های استان درخدمت کشور است/ایلام ۷۰ درصد اربعین را پوشش می دهد/ما تحول عظیمی در بحث آماده شدن زیرساخت های اربعین داشته ایم/بایست ۸ سال عدم توسعه یافتگی استان در اثر جنگ تحمیلی جبران شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز دوشنبه ۱۵ مهر ماه در نشست با معتمدین استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد از نقش آفرینی ملی استان ایلام دفاع کرد و گفت: این استان نقش بسیار مهم و پررنگی در شاخص های مختلف در حوزه های ملی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی، اربعین، صادرات و ... دارد و بایست به این نسبت مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بطور مثال ایلام حدود ۷.۷ مرز خشکی کشور را دارد و بیش از ۸ درصد صادرات کشور از این مرز صورت می گیرد و از طرفی زیرساخت های جاده ای آن ۷۰ درصد اربعین را پوشش می دهد و این امروز بایست مورد توجه دست اندرکاران و تصمیم سازان قرار گیرد که در محاسبات خود این شاخص ها را نیز لحاظ کنند و بر مبنای آن به این استان توجه کنند.

استاندار ایلام در ادامه از تحولات صورت گرفته در زیرساخت های اربعین استان گفت و تاکید کرد: برخی امروز انتقاد می کنند که در زیرساخت های اربعین کار خاصی صورت نگرفته است اما انها افزایش معنادار تردد زوار در مرز مهران را به حساب چه می گذارند!

وی با اشاره به این مطلب که در اربعین سال‌های گذشته با یک بارش مشکلات عدیده ای برای زوار به وجود می آمد، اضافه کرد: در اربعین ۹۷ با وجود طوفان سنگین حتی یک ماشین هم در گل ننشست!

وی افزود: واضح است که یکی از دلایل اقبال زوار به سمت مرز مهران آماده شدن زیرساخت ها است که موجب تسهیل در تردد آسان و روان زوار شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به نقش پررنگ ایلامی ها در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در آن دوران به جهت جنگ تحمیلی عملا در طول ۸ سال امکان کار عمرانی برای استان وجود نداشت و امروز می طلبد این عدم توسعه یافتگی جبران شود.

وی در پایان به افزایش سهم مدیریتی بانوان در استان اشاره کرد و گفت: امروز سهم بانوان در امور مدیریتی در رده های مختلف بالای ۲۰ درصد است و این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است