استانداری ایلام

استاندار_ایلام در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور امینی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی:

مردم استان ایلام در حماسه بزرگ اربعین سربلند بیرون آمدند و این یک افتخار بزرگ برای تمام ایلامیان است/در اربعین امسال بیش از 30 هیئت بلندپایه به استان آمدند/بیش از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مرز مهران

مردم استان ایلام در حماسه بزرگ اربعین سربلند بیرون آمدند و این یک افتخار بزرگ برای تمام ایلامیان است/در اربعین امسال بیش از 30 هیئت بلندپایه به استان آمدند/بیش از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مرز مهران

استاندار_ایلام در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور امینی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی: مردم استان ایلام در حماسه بزرگ اربعین سربلند بیرون آمدند و این یک افتخار بزرگ برای تمام ایلامیان است/در اربعین امسال بیش از 30 هیئت بلندپایه به استان آمدند/بیش از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد داشتند 

بعضی دوستان خرده گرفتند که دو ماه ادارات تعطیل شد و به مشکلات مردم رسیدگی نشد؛ اولا ادرات تعطیل نشد ما چند دستگاه فعال داشتیم از جمله نیروی انتظامی، سپاه، هلال احمر، حمل و نقل، صدا و سیما، علوم پزشکی، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای و اطلاعات در صف بودند اما دیگر دستگاهها در محل فعالیت خود حضور داشتند و به مشکلات مردم رسیدگی می کردند از جمله ۳ معاون من نیز در ایلام بودند.

زوار از عزیزترین مهمانان ما بودند و میهمان نوازی منحصر به فرد ایلامی ها نیز بی بدیل بود.

این نوع گلایه ها بعد از این حماسه بزرگ کار درستی نیست مردم زاگرس نشین به میهمان نوازی شهره هستند و در حال حاضر 4 میلیون زائر اربعین میهمان مردم استان ایلام بودند که این یک افتخار بسیار بزرگ است. 
 
می گویند چرا بودجه ی اربعین در سطح استان تقسیم نشد؟ چون این بودجه مخصوص اربعین بود و در این راه هزینه شد اما به مسیرهای مختلف در شهرستانها نیز کمک شد.

ما سال 96 بسیار دردسر داشتیم و سال 97 هم با وجود حدود 2 میلیون زائر باز هم مشلاکت بالایی داشتیم ولی در سال 98 بیش از 4 میلیون زائر داشتیم ولی هیچ یک از مشکلات سال گذشته را نداشتیم.

در اربعین امسال حدود 7 میلیون تردد داشتیم که 4 میلیون و 100 هزار نفر آن از استان ایلام بود.
 
ما سال قبل یک جمعیت 200 هزار نفری را در یک شب داشتیم و در پایانه برکت مشکلات بسیاری بوجود آمد اما امسال یک شبانه روز بیش از 326 هزار تردد داشتیم ولی به خاطر مدیریت و ساماندهی خوب و آماده بودن زیرساخت ها مشکل خاصی بوجود نیامد.

روز دیگر 288 هزار نفر و مثلا شب گذشته 100 هزار نفر تردد داشتیم که این جمعیت برای ما دیگر عادی شده بود چرا که زیرساخت ها و ظرفیت ها افزایش یافته است.
 
در پشت صحنه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و دیگر دوستان انتظامی تلاش های بسیار ارزشمندی داشتند.

نیرویهای نطامی، انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی، ارتش، سپاه و بسیح کار عظیمی انجام دادند.

در اربعین امسال جلوه های ویژه ای خلق شد: نیروهای یگان ویژه واکس می زدند، آرایشگری می کردند، خدمتکار، پرستار ، حمل ونقل زوار همه به هر نحوی که امکان داشت به زوار کمک می کردند.

در کنار این ها بنیادها، وزارتخانه ها، نهادها ، و خصوصا مردم ، ائمه ی جمعه موکب داران ، مردم شریف استان ایلام (در شهرهای مختلف گروههای منسجمی برای آشپزی اقدام کرده بودند ) امکانات موکب ها را تأمین می کردند.
 
در کنار فعالیت های آستان قدس، ارتش برای پذیرایی در موکب ها 150 هزار پرس غذا را روزانه بین موکب ها تقسیم می کردند.
 
از همین فرصت اربعین برای مطالبه گری استفاده کنیم و امکانات متناسب با مشکلات استان جذب نماییم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است