استانداری ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

نظم لازمه یک جامعه توسعه یافته است

نظم لازمه یک جامعه توسعه یافته است

‍ معاون استاندار ایلام:
نظم لازمه یک جامعه توسعه یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام محمد نوذری در همایش طلاب، یارانِ فرهنگ ترافیک نظم را لازمه یک جامعه توسعه یافته عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به جامعه ی توسعه یافته باید از نظم ترافیکی به نظم اجتماعی برسیم و برای رسیدن به این هدف ازعلما و روحانیون انتظار کمک داریم.

وی، با بیان اینکه اگر پدیده های کوچک اجتماعی را بررسی و مرتفع نکنید، پدیده های بزرگ رخ خواهد داد، تاکید کرد: باید در زندگی اجتماعی و سیاسی به گونه ای حرکت کنیم که نظم مهمترین شاخصه آن باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به نظریه پنجره شکسته و مطابقت آن با موضوع ترافیک پرداخت و گفت: اگر پنجره‌ای شکسته شود و مرمت نشود افراد با مشاهده بی تفاوتی جامعه به این امر دست به شکستن شیشه های دیگری خواهد ‌زد.

وی ادامه داد: در بحث ترافیک باز وضع به همین منوال است اگر جایی خطایی صورت گرفت اگر برخورد لازم نشود دیگران نیز تشویق به آن حرکت شده و باعث هرج و مرج در ترافیک می شود.

وی شاخصه مطلوب بودن در هر حوزه ای را به نظام مند بودن آن امور عنوان کرد و گفت: رعایت نکردن قوانین و ایجاد بی نظمی موجب گسست در رفتارهای اجتماعی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایین آمدن آستانه تحمل و کاهش گفتگو در بین شهروندان و خانواده ها گفت: طلاب و روحانیون به واسطه حضور مداوم در جامعه می توانند در زمینه آموزش مهارت های حل مسئله، کنترل خشم، ارتباطات اجتماعی و ترویج گفتگو به مسئولین کمک کنند.

معاون استاندار ایلام یکی از بزرگترین دشمنان داخلی را معضلات اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: از روحانیون مستقر در نقاط مختلف استان انتظار داریم که مسائل اجتماعی را مطرح کنند چرا که طلاب می توانند در این زمینه گره گشا باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است