استانداری ایلام

قیصوری مدیر کل برنامه و بودجه استان ایلام

ايلام موفق ترين استان در اجراي مفاد اقتصاد مقاومتي است

ايلام موفق ترين استان در اجراي مفاد اقتصاد مقاومتي است

 ايلام موفق ترين استان در اجراي مفاد اقتصاد مقاومتي است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: ایلام یکی از موفق ترین استان های کشور در زمینه اجرا و پیگیری برنامه های اقتصاد مقاومتی به ویژه در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، رحمت الله قیصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان ایلام اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی را از سال ۹۵ به طور جدی شروع و پیگیری کرد و در این مدت مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی متعددی مرتفع شد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون تعداد ۹۶ جلسه اقتصاد مقاومتی برگزار شده که سه مورد از این جلسات به صورت تخصصی مربوط به برخی صاحبان صنایع مشکل دار بوده است.

قیصوری افزود: رتبه استان ایلام در سال ۹۵ از سوی وزارت کشور در زمینه برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی و پیگیری مصوبات ۲۷ کشوری بود و در سال ۹۶ رتبه هفت و سال ۹۷ رتبه سه را کسب کرد.

به گفته وی و طبق استناد مستندات دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه و بودجه کشور سال ۹۵ رتبه اقتصاد مقاومتی استان ایلام ۲۲ بود و این جایگاه در سال ۹۶ به ۱۵ و سال ۹۷ به یک تغییر کرد که نشان از اهتمام جدی استان به مقوله اقتصاد مقاومتی و اجرای درست مفاد آن دارد.

قیصوری تاکید کرد: از ابتدای شروع به کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام تاکنون ۳۵۲ دستور كار جلسه با ۴۲۵ مصوبه و تصمیم برگزار شد که از این تعداد مصوبه ۳۹۶ مصوبه اجرا و ۹ مورد نیز بر حسب شرایط طرح و نیاز به اصلاحات هنوز اجرایی نشده و تعداد ۲۱ مصوبه نیز در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: تعداد کل واحدهای تولیدی مطرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی ۱۰۷ مورد بوده که مشکل ۹۲ واحد برطرف شده و مشکل  ۲ واحد به قوت خود باقی و ۱۳ واحد تولیدی نیز رفع مشکلات آنها در دست اقدام است و در مجموع مشکل ۲۱۳ واحد در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شده که برخی از این واحدها چندین نوبت طرح مشکل شده است.

وی یاداور شد: از مجموع ۱۰۷ واحد که مشکلات انها در جلسات اقتصاد مقاومتی مطرح شده ۵۸ واحد مربوط به حوزه صنعت و معدن، ۱۸ مورد واحدهای گردشگری، ۲۵ مورد مرتبط به زیربخش های جهادکشاورزی و ۶ مورد نیز مربوط به سایر حوزه ها بوده است.

وی عمده موارد مطروحه در جلسات اقتصاد مقاومتی را تصویب برنامه و گزارش دستگاه های اجرایی از برنامه های اقتصاد مقاومتی، بررسی واحدهای تولیدی مشکل دار، بررسی چگونگی برطرف کردن مشکلات زیربنایی چون آب ، برق ، ارتباطات ، گاز و... واحدهای تولیدی، استفاده از ظرفیت های  بخش خصوصی و طرح ، بررسی و رفع مشکلات بانکی ، بیمه ای ، مالیاتی مربوط به واحدهای تولیدی برشمرد.

به گفته قیصوری عمده فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت و معدن شامل پیگیری و تسریع در تکمیل و راه‌اندازی هشت طرح بزرگ نیمه صنعتی، فعال‌سازی چهار معدن غیرفعال، برگزاری مستمر جلسات کارشناسی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، توسعه و تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی و پیگیری احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال بوده است.

وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی نیز اقداماتی چون پیگیری تسریع در احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی، دشت عباس، عین خوش و فکه، پیگیری طرح‌های کوچک تأمین آب و ایستگاه‌های پمپاژ، توسعه باغات پسته، کاشت کلزا و توسعه محصولات گلخانه‌ای، پیگیری تسریع در اجرای سامانه گرمسیری، مهار آب‌های مرزی، توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس صورت گرفته است.

قیصوری پیگیری احداث و تکمیل سدهای دویرج، کنگیر، سیکان، چناره، میمه، گاوی و سد شهدای ایلام در بخش آب، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فعالیت‌های مربوط به توسعه گردشگری در این حوزه، افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از یک شرکت به ۹ شرکت در بخش اقتصاد دانش بنیان، پیگیری توسعه زیرساخت‌ها؛ از جمله توسعه و تکمیل و بهسازی راه‌ها، برق‌رسانی، گازرسانی، آب‌رسانی، تأسیسات فاضلاب به روستاها، شهرها و صنایع و پیگیری راه‌آهن، توسعه فرودگاه در بخش زیربنایی و زیرساختی از اهم فعالیت های جلسات اقتصاد مقاومتی استان ایلام از سال ۹۵ تاکنون بوده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است