استانداری ایلام

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام:

با قاچاق کالا در مرز مهران شدیدا برخورد می شود

با قاچاق کالا در مرز مهران شدیدا برخورد می شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام:
با قاچاق کالا در مرز مهران شدیدا برخورد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز شنبه در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: همه دستگاه های استان در حوزه قاچاق کالا خوب عمل کردند و طبق گزارش وزارت کشور، مهران، مرزی موفق با عملکرد خود در مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

وی به راهبردهای حمایتی در مورد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: یکی از عوامل اساسی در برقراری امنیت مرز استقرار مرزنشینان و حمایت از آنان است.

وی افزود؛ به عنوان مثال بحث توزیع سهمیه سوخت مرزنشینان در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز برای ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار مرزنشین به صورت یارانه ای به حساب خانوارها به مبلغ ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار ریال واریز شود.

نوذری ادامه داد: همچنین از محل ۲ درصد درآمدهای نفتی بخشی از این اعتبارات را در حوزه اشتغال زایی مرزنشینان اختصاص می‌دهیم.

وی گفت: در بحث کالاهای اساسی با توجه به تحریم‌ها و شرایط خاص اقتصادی نیازمند افزایش تدابیر امنیتی و قضایی هستیم و باید در مقابل افرادی که به دنبال قاچاق کالاهای اساسی که نیاز اصلی مردم کشور هستند، قاطعانه برخورد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، نواسانات ارزی و بحث تحریم‌ها را باعث بروز پدیده قاچاق و ترغیب به انجام این کار برشمرد و افزود: سود بیشتر و نوسانات ارزی در این مقوله بسیار موثر است.

وی ادامه داد: وقتی قیمت ارز افزایش می یابد قاچاق کالا از داخل به خارج رونق می گیرد و وقتی قیمت ارز کاهش می یابد بحث قاچاق کالا از خارج به داخل بیشتر می شود.

در ادامه این نشست اعضا به ارایه گزارش هایی در خصوص وضعیت قاچاق کالا و ارز و تدابیر ویژه در این زمینه پرداختند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است