استانداری ایلام

استاندار ایلام

همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها منجر به کسب رتبه‌ی نخست اشتغال و رتبه‌ی دوم کاهش نرخ بیکاری در کشور شد/ پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در اولویت بانک‌ها باشد

همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها منجر به کسب رتبه‌ی نخست اشتغال و رتبه‌ی دوم کاهش نرخ بیکاری در کشور شد/ پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در اولویت بانک‌ها باشد

استاندار ایلام:
❑‌همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها منجر به کسب رتبه‌ی نخست اشتغال و رتبه‌ی دوم کاهش نرخ بیکاری در کشور شد/ پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در اولویت بانک‌ها باشد/ بانک‌های خصوصی بیشتر پای کار بیایند/ سال ۱۴۰۱ در حوزه مشاغل خردخانگی ۷۹ میلیارد تومان و از محل اشتغال پایدار روستایی ۲۸ میلیارد تومان پرداخت شد

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز یکشنبه ۷ خرداد‌ماه در نشست هماهنگی بانک‌های استان با تقدیر از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی گفت: علی‌رغم مشکلات مربوط به منابع و مصارف، اما  مدیران بانک‌ها به خوبی پای کار بودند.

وی پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را از مهم‌ترین اولویت‌های بانک‌های عامل استان عنوان کرد. 

دکتر بهرام‌نیا به تسهیل در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و وام ازدواج و حذف چند ضامن برای متقاضیان این تسهیلات تأکید کرد و افزود: بانک‌های خصوصی استان نیز باید بیشتر پای کار باشند و منابع خود را در راستای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری متمرکز کنند.

استاندار ایلام افزود: بخش قابل توجهی از این منابع در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ و در راستای کمک به توسعه و رونق شرکت‌ها و کارخانجات در اختیار صاحبان این شرکت‌ها قرار می‌گیرد و طرح‌هایی که از محل سفر ریاست محترم جمهور نیز باید در اولویت پرداخت قرار گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به میزان تسهیلات تبصره ۱۸ استان در سال ۱۴۰۱ اشاره و از رشد ۱۴۰ درصدی این نوع تسهیلات خبر داد و گفت: سهم تخصیصی استان ایلام در حوزه‌ی تسهیلات تبصره‌ی ۱۸ در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۳۰ میلیارد تومان بود و به دلیل این‌که این تسهیلات شناور بود با تلاش مجموعه‌ی مدیران بانک‌های استان، این میزان در مجموع به یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به میزان تسهیلات تبصره‌ی ۱۶ در استان، افزود: در حوزه‌ی تسهیلات تبصره‌ی ۱۶ نیز حدود ۹۷۰ میلیارد تومان جذب شده است، این در حالی است که متوسط پرداختی کشور ۱۹ درصد و استان ایلام ۳۵ درصد است. لذا مدیران بانک‌ها تلاش کنند تا مابقی این تسهیلات تا تیرماه به متقاضیان پرداخت شود‌. 

دکتر بهرام‌نیا در خصوص تسهیلات پرداخت شده در حوزه‌ی مشاغل خردخانگی نیز خاطرنشان کرد: در ۶۰۰ رسته‌ی شغلی حدود ۷۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گفته وی در حوزه‌ی کسب و کار و  از محل اشتغال پایدار روستایی ۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تسریع در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از ضروریات است و ریاست محترم جمهور نیز پرداخت این تسهیلات را از مهمترین رویکردها عنوان کرده است.

دکتر بهرام‌نیا ادامه داد: با توجه به ظرفیت مجموعه‌ب بانکی استان، انتظار می‌رود بیشتر از شرایط فعلی در تعامل با دستگاه‌های اجرایی تعامل، همکاری و هماهنگی صورت پذیرد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: هر چند که به واسطه‌ی همین تعامل و همراهی مردم، استان ایلام در مقیاس ملی از نظر انجام تعهد اشتغال مقام اول را کسب کرد، تعهد اشتغال استان ۶ هزارو ۶۷۱ نفر بود که به بیش از ۱۷ هزار نفر ارتقا و از رشد ۲۶۶ درصدی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: در کاهش نرخ بیکاری نیز رتبه‌ی دوم را احصا کردیم، و این به معنای کاهش بیکاری است که کارگروه اشتغال استان با عملکرد مناسب خود، استان ایلام را در مقیاس ملی به رتبه‌ی دوم ارتقا داده است که نتیجه‌ی همدلی و همکاری و مشارکت همه جانبه‌ی دستگاه‌های اجرایی است و باید برای سال جاری بیشتر از سال گذشته کار کنیم.

وی گفت: با همین آهنگ برای تحقق تعهد اشتغال در سال جاری برای حدود ۹ هزار شغل نیز تلاش خواهیم کرد تا میزان اشتغال در سال جدید نیز فراتر از تعهد و سهم استان باشد.

🗓️  یکشنبه ۷ خرداد‌ماه سال  ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

                     ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است