استانداری ایلام

استاندار ایلام:

تقویت تعاونی‌ها علاوه بر افزایش بهره وری، رابطه مستقیمی با کارآفرینی، اشتغال و تولید دارد

تقویت تعاونی‌ها علاوه بر افزایش بهره وری، رابطه مستقیمی با کارآفرینی، اشتغال و تولید دارد

استاندار ایلام:
❑‌تقویت تعاونی‌ها علاوه بر افزایش بهره وری، رابطه مستقیمی با کارآفرینی، اشتغال و تولید دارد/ تعداد ۱۰۶ واحد تولیدی تعطیل شده مجددا به چرخه تولید بازگشتند/ ۵ هزار خانوار مرزنشین استان در قالب تعاونی فعالیت دارند 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام امروز چهارشنبه ۳ خرداد ماه در نشست منطقه ای مدیران و کارشناسان بخش تعاون غرب کشور با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه در سالن اجتماعات دانشگاه ایلام برگزار شد با گرامیداشت سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوم خرداد روزی تاریخی برای ملت ایران است که حماسه‌سازان و دلیرمردان این سرزمین خلق حماسه کردند و شهر خرمشهر را از تسخیر دشمن تا دندان مسلح با آن همه موانع سخت‌افزاری آزاد کردند.

وی اظهار کرد: این حماسه بی‌نظیر جز با همدلی، ایثار و مقاومت و در یک جمله تقوا، خدامحوری و دین‌باوری محقق نمی شد.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با بیان اینکه تقویت  تعاونی‌ها رابطه مستقیمی با کارآفرینی، اشتغال و تولید دارد، افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و تقویت بخش خصوصی است که متأسفانه آن گونه که باید اجرایی نشده و تنها بخشی از آن عملیاتی شده است.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: هر جا که امورات را به مردم واگذار کردیم به همان میزان نیز موفقیت حاصل شده و از نظر علمی و تجربی این باور ثابت شده است‌.

استاندار ایلام ادامه داد: تقویت تعاونی‌ها ضریب بهره‌وری را افزایش می دهد و دست‌اندرکاران این عرصه نقش خرد جمعی را ایفا می کنند و این نشست بهترین فرصت برای بررسی راهکارهای لازم در جهت رونق اشتغال و کار و تولید است. 

وی حمایت دولت سیزدهم از بخش تعاونی‌ها را یک راهبرد اساسی عنوان کرد و گفت: دولت از مجموعه تعاونی‌ها حمایت همه‌جانبه می‌کند، باید تلاش کنیم مردم تاثیرگذار در اقتصاد باشند و لازمه آن تقویت و مقوم کردن بخش تعاونی‌ها است.

دکتر بهرام نیا یادآور شد: تعاونی‌ها بصورت مستقیم در تحقق شعار سال رهبر فرزانه انقلاب تاثیرگذار هستند و در استان نیز به این موضوع توجه شده است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: بطور نمونه امروز در استان ایلام نزدیک به ۵ هزار خانوار مرزنشین در قالب تعاونی فعالیت دارند که تقویت این حوزه‌ها منجر به تثبیت مرزها شده و حتی از مهاجرت نیز جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: تقویت این حوزه باعث توسعه شهر و روستا می‌شود و نشاط اجتماعی را در روستاها ایجاد می‌کند، لذا باید در حوزه‌های گوناگون نفت، گاز و گردشگری نیز تعمیم یابد، استان ایلام ظرفیت‌های غنی و متنوعی در بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی با بیان اینکه ایلام تنوع فراوانی برای سرمایه‌گذاری، اشتغال و کارآفرینی دارد، خاطرنشان کرد: عنایت به این ظرفیت‌ها و سهم اشتغال استان در سال گذشته کمتر از ۷ هزار نفر بود که این سهم به سه برابر افزایش یافت و به ۱۷ هزار نفر رسید که در مقیاس ملی ایلام رتبه اول را کسب کرد، علاوه بر این در طی این مدت تعداد ۱۰۶ واحد تولیدی تعطیل شده مجدد فعال و به چرخه تولید بازگشتند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این برنامه با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها، رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت، گفت: میزان پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها به ۱۸۱ درصد رسید و تعداد تعاونی‌ها نیز افزایش یافته است.

براساس این گزارش، در پایان این برنامه علاوه بر امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای همکاری‌های دوجانبه در جهت تقویت حوزه بخش تعاون، از خانواده‌های معظم شهدای والامقام نیز تجلیل بعمل آمد.


🗓️  چهارشنبه ۳ خرداد ماه سال  ۱۴۰۲
@ostandari_ilam
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است