استانداری ایلام

پیام استاندار ایلام به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

سوم خرداد مظهر نصرت الهی در دوران دفاع مقدس است.

سوم خرداد مظهر نصرت الهی در دوران دفاع مقدس است.

 پیام استاندار ایلام به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

استاندار ایلام:
☑️ سوم خرداد مظهر نصرت الهی در دوران دفاع مقدس است.

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر حسن بهرام‌نیا به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ 
[ایه ۱۶۰ سوره آل عمران]

بی شک، سال‌روز حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر، نمادی از نصرت الهی و یادآور حماسه‌آفرینی‌ها، رشادت‌ها و دلاوری‌های فرزندان ایران اسلامی است که حاضر نشدند حتی یک وجب از خاک مقدس این سرزمین به دست دشمن بیفتد.

حماسه‌ی سوم خرداد پس از ۵۷۵ روز اسارت و در اشغال دشمن بودن، ایران را یکپارچه غرق در شادی و غرور کرد. حماسه‌ای عظیم و ماندگار که حقیقتا مرور آن صحنه‌های شگرف و پر از شور و شعف دلاورمردی‌های رادمردان عرصه‌های دفاع و رزم با هیچ زبان و بیانی قابل وصف نیست.

حضرت امام‌خمینی(ره) بنیان‌گذار نظام جمهوری‌اسلامی، آن حماسه را«فتح الفتوح» نامیدند و فرمودند: «فتح خرمشهر، یک مسئله عادی نبود بلکه مافوق طبیعت بود. خدا خرمشهر را آزاد کرد.»

مقام معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) همچنین در ارتباط با این حماسه‌ی ماندگار فرموده‌اند:«در فتح خرمشهر، نیروهای مسلح، با هماهنگی شگفت‌آور، پیچیده‌ترین تاکتیک‌ها را عمل کردند و روز فتح خرمشهر برای همه‌ی ما و برای تاریخ ما و آینده‌ی ما یک نمونه‌ی درس‌آموز و عبرت‌آموز است.»

امروز نکوداشت این رخداد بزرگ تاریخی در حقیقت، تقدیر از جانفشانی‌ها و رشادت‌های فرزندان غیور ایران اسلامی و تداوم عزم و اراده‌ی دفاع از ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی در مقابل زورگویان عالم است.

اینجانب سال‌روز آزادسازی خرمشهر قهرمان را به خانواده‌ی معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران ایران اسلامی به ویژه مردم استان ایلام و مردم غیور و قهرمان خرمشهر تبریک عرض نموده و از درگاه پروردگار قادر متعال برای ملت سلحشور ایران عزیز اقتدار و عزت و سربلندی بیش از پیش مسئلت می‌نمایم.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام 

🗓️ | سه‌شنبه ۲ خردادماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است